Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

405 diesel xud 9

vanderstroomvanderstroom PPO Burner
edited July 2005 in Citroën/Peugeot
ik heb hier ook nog een ouwe trouwe 405 diesel, en sinds vanmiddag aan het testen op aldi/lidl.
100% zonnebloem, tank was bijna leeg.
rijdt ok, trekt goed, geen rook, start goed.
wel met boschpomp en de standaard voorverwarming die er al opzat, perfecte auto dus voor girasol.

Comments

• edited July 2005
    na 3 dagen nog steeds ok, alleen s,morgens starten in 2 keer bij een buitentemparatuur van zo,n 23 graden, moet er wel bij vermelden dat de compressie ook niet meer als nieuw is na zo,n 750.000 km.
  • vanderstroomvanderstroom PPO Burner
    edited July 2005
    motor draait wel mooier op ppo, was ik nog vergeten te melden
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2005
    Amai... 750.000 km??? Nog steeds de originele motor...?
    edited July 2005
    ja, behalve de versnellingsbak, heb ik jaren geleden een gat in gereden.
    heb deze wagen in 1994 tweedehands gekocht toen stond er al ruim 300.000 op de teller, werd als serviceauto gebruikt.
    de rest heb ik zelf bijelkaar gereden, bijna iedere dag hoogstraten - amsterdam.
    en nu nog een paar keer per jaar nederland - spanje vv, en dan telt het wel op.
    heb wel een 3 maanden geleden 1 zuiger moeten vervangen, omdat er een zuigerveer was gebroken, deze had een rond kratertje in een van de zuigerveergroeven geslagen.[ cylinderwand heeft nu ook een klein kratertje]
    op de sloop een andere zuiger van een citroen zx er in en snorren maar.
    met koppakking en zuiger was het voor 80€ weer gemaakt.
    qua duurzaamheid nog nooit zo,n betrouwbare auto gehad, heeft me in al die jaren nog nooit laten staan trouwens, of het was een kleinigheidje wat ik ter plaatse kon fixen.
  • Sheik PPO Newbie
    edited July 2005
    Wauw! Nee, van zo'n hoge kilometerstand had ik nog nooit gehoord. Wel al regelmatig tot zo'n 450 Mm. Dan zal de PPO ook geen kwaad meer kunnen.
    Dat slechte starten kan ik beamen, dat doet die van mij ook. Langer voorgloeien (3 of 4 keer) lijkt niet echt te helpen. Als ik eenmaal stotterend de straat uit ben is alles dik in orde.
    edited July 2005
    nagloeien is een optie, zie ook ander topic, werkt bij mij 100%, en ik denk bij jou ook.
  • pieter PPO Master
    edited July 2005
    domme vraag mischien maar nagloeien hoe doe je dat en op wat voor tijdstip in de cyclus,
    Groeten Pieter
    edited July 2005
    als de motor gestart is [ voorgloeilampje uit ] dan nog zo,n 2 minuten stroom op de gloeistiften laten staan, waardoor het ingespoten mengsel beter ontbrandt, en de motor soepeler loopt.
    bij div vw,s zit dit er al standaard op las ik in een ander topic, voorgloeitijd begint al als je een deur opent, [nooit geweten, wel leuke en slimme toepassing]
Sign In or Register to comment.