Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Wel of geen dagaangifte doen ??

NiekNiek Super Moderator
edited September 2007 in Wetgeving Nederland
Zoals sommigen van jullie bekend is, doe ik regelmatig aangifte van de APO/GPO die ik in mijn verwarmde tweede tank van mijn busje doe.
Degenen, die de discussie van PPO uit Breda volgen heb ik waarschijnlijk verkeerd voorgelicht. Uit een brief van de douane Amsterdam had ik begrepen, dat als je op zuivere (niet gemixte) PPO (of APO) rijdt, je geen AGP verplichting hebt en gewoon je gang kunt gaan. En dus legaal bezig bent, mits je netjes aangifte doet of het spul buiten NL in je tank doet.
Het blijkt inmiddels, dat niet alle Douane kantoren er zo over denken. Daar kun je 1 keer aangifte doen van accijns, maar als je een tweede keer aangeeft, krijg je de douane aan je deur met de mededeling, dat je strafbaar bent, want je hebt geen AGP.
Dat klinkt een beetje raar: wel netjes accijns betalen en tocht aangepakt worden; maar zo lijkt onze overheid te werken.
Amsterdam volgt kennelijk een andere richtlijn, dan Rozendaal.
Er wordt aan gewerkt om e.e.a. uit te zoeken. Maar wel een waarschuwing aan trouwe aangevers: je geeft in feite jezelf aan.
Voorlopig volg ik nu de aanbeveling van Wodan: FTS
Niek

Comments

• CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    En wat betekent FTS dan wel?
    EDIT; toch niet fucg het sistem?
  • wodanwodan Super Moderator
    edited September 2007
    Inderdaad, als de overheid niet actief constructief wil bijdragen, dan werken wij creatief passief niet mee.
    Wat niet weet niet deert geldt ook natuurlijk.
    En vergeet nooit: De enige die de regels ongestraft mag negeren, is de regelgever zelf.
  • JeroenW PPO Burner
    edited September 2007
    Ik moet de 1e persoon zien die door PPO een boete krijgt,

Dan doneer ik 25 euro.

Groeten,
    Jeroen
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    Goh wat toevallig. Ik gooi altijd in het buitenland mijn tank vol als ik terug rij van Zwitserland.

Daardoor hoeft Smul nooit in Nederland te tanken. Is dat eens mazzel hebben.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    FTS én FTS

Is dat niet van die punkband uit Niek's jongere jaren?

Tim
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    Niek, de mevrouw in Amsterdam is niet op de hoogte van de landelijke richtlijn, ben ik bang voor.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    FTS= Fock the state
    FTW= Fock the world
    Acab= All cops are bastards

allen internationaal geaccepteerd!

Eerlijk gezegd vind ik dat als je op APO/GPO rijdt, de overheid JOU geld moet geven. Je bent namelijk afval aan het verwerken op een schone,efficente en nuttige manier! De vuilverbranding werkt toch ook niet voor niets!!!!
    Komt ook nog bij dat het dan niet meer door diervoeders gedraaid wordt!!!

Als er mensen zijn zijn die graag processen willen voeren, voer daar dan eens een proces over!

gr Ton
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    Fock the System

en

Finish The Story :arrow: mijn favoriet

Tim
Sign In or Register to comment.