Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Wie vult dag/week aangifte in voor apo?

PPO PPO Wannabe
edited September 2007 in Wetgeving Nederland
Beste Forumleden,
Graag wil ik in contact komen met leden die regelmatig de dag/week aangifte van de douane invullen om het "illegaal" gebruik van apo te legaliseren.
Uit de correspondentie van de douane is naarvoren gekomen dat apo niet onder de hoogbelaste gasolie zwavelvrij valt.
Met vriendelijke groet,
PPO.

Comments

• wodanwodan Super Moderator
    edited September 2007
    Je bent verkeerd bezig "PPO" ... Gebruik je hersens en kijk naar wat jouw overheid in het verleden al gedaan heeft voor ons weggebruikers en het milieu en je weet direct dat je wat je aan het doen bent beter voor ons allemaal stopt. No flame intended.
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    wodan said:

voor ons weggebruikers en het milieu

De moderne weggebruiker en het milieu gaan hand in hand ineens?????

WHAHAHAhahahaha
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    Ik sluit me bij Wodan aan.
    Als je dagaangifte doet komt de douane bij je kijken, want je hebt geen agp en bent dus niet legaal bezig. Die AGP zul je ook nooit krijgen thuis!
    Dus waarom ze informeren!!!!!!!!!!!!!!!en slapende honden wakker maken.

Legaliseren hahaha, net als met die medi-wiet, daar hebben ook enkele diknekken hun zakken mee kunnen vullen! De patient kon de hoofdprijs betalen.

gr Ton
  • NiekNiek Super Moderator
    edited September 2007
    PPO,
    Ik doe met enige regelmaat een dagaangifte. Volgens de instruktie van de douane moet dat voor het hoge dieseltarief (36 ofzo centen per liter). Als jij een document hebt waaruit je kunt afleiden, dat het laagbelaste brandstof is, hoor ik dat graag !!
    Suzi,
    Je moet wel even weten waar je het over hebt: Ik heb een brief van de douane, waaruit blijkt, dat ik geen agp hoeft te hebben. Zoals je hieroven kunt lezen, doe ik ook regelmatig een dagaangifte. Nog nooit een douaneman gezien.

Niek
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    Was dat niet iets met dat het meer lijkt op zware stookolie of zo?
    edited September 2007
    @Niek, dus jij hebt een soort van vrijstelling. Dan is het ook duidelijk dat de douane jou niet bezoekt zolang jij maar regelmatig een aangifte doet..
    Ik neem aan dat je in een woonwijk niet zomaar een agp vrijstelling krijgt, of heb ik dat mis.

Een 2mnd geleden was er toch een newbie die aangifte had gedaan, en daarna de douane heeft thuisgehad voor tankbemonstering. Het is uiteindelijk met een sisser afgelopen voor hem. Maar je maakt het liever niet mee natuurlijk.
    Vandaar mijn post.

gr Ton
    edited September 2007
    OK Suzi,
    Ik heb dus GEEN AGP. Alleen een briefje van de douane uit 2005, waarin ik vroeg hoe ik aangifte moest doen en of her rijden op PPO legaal was. Ik heb dus ook geen AGP nodig, want ik meng niet. Ook VROM heeft mij een briefje gestuurd, dat APO maken door een particulier volkomen legaal is, zoalng het maar niet op industruele schaal is.
    Niek
    edited September 2007
    @Niek, ik heb em door, zolang je niet gaat mixen heb je in principe geen agp nodig!
    Bedankt voor de uitleg!

gr Ton
  • wodanwodan Super Moderator
    edited September 2007
    Ik weet enkel uit ervaring dat als je de overheid informeert, je ALTIJD je vingers brandt. HOE dan ook. Je bent gewaarschuwt.

@Niek: Je kan nog altijd miserie krijgen he... Al hoopt niemand dat natuurlijk.

EDIT:
    PS: Ik reageer natuurlijk vanuit mijn ervaringen met de voornamelijk BELGISCHE politiek... Een voorbeeld van hoe het echt NIET moet.
    edited September 2007
    @Wodan,
    Shit Happens, maar je kan het altijd afvegen.
    Niek
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    Lol wodan,

Belgie is niet te vergelijken met nederland hé ;)

Een nederlander is veel directer: maw, je wordt direct geschoren
    Een belg is veel terughoudender: maw je wordt veel later verdoken afgeript...

:lol: :lol:

Maar inderdaad, ik sluit me aan bij wat je zegt: geen slapende honden wakkertrappen... En je van de domme houden.

Gelukkig is belgie op PPO gebied tegenwoordig een vrij land.
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    Niek said:

PPO,
    Ik doe met enige regelmaat een dagaangifte. Volgens de instruktie van de douane moet dat voor het hoge dieseltarief (36 ofzo centen per liter). Als jij een document hebt waaruit je kunt afleiden, dat het laagbelaste brandstof is, hoor ik dat graag !!

Er is al eens discussie geweest of het te boeken is onder stookolie, scheelt een stuk aan accijnzen:

http://www.ppo.nu/viewtopic.php?t=1057
  • JeroenW PPO Burner
    edited September 2007
    Volgens mij heeft de Doune op het moment gewoon een interne brief gehad, waarin stond dat ze PPO moeten gedogen,

Ze doen er namelijk niets tegen...

Zelfde natuurlijk met wiet in nederland, het mag niet, maar is gedoogt. Wil niet zeggen dat je met je peuk in je mond een politiebureau moet binnenlopen.

Beter is dus gewoon niet laten merken, maar ondertussen zien te werken aan legalisering van PPO tanken,

Groeten,
    Jeroen
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    Heren,

Geenstijl
    &
    Elsevier

Conclusie tim: ik ga komend jaar flink meer betalen om te "mogen" leven in Nederland. Harder werken, meer plezier :x

Om op je vraag te antwoordden PPO, geen denken aan, laat ze eerst maar eens bij hunzelf beginnen. Btw, ik gebruik niets illegaals, dat heb ik nooit beweerd en dat staat nergens in de wet.

Tim
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited September 2007
    Niek said:

Shit Happens, maar je kan het altijd afvegen.
    Niek

Shit is made by an asshole!!!!!!!

En daar gaat het nu juist om, de asshole is de politicus die vauit eigenbelang het volk dom houd en belazerd om herkozen te worden zodat hij zijn topsalaris kan behouden.

Als ik op TV zie wat voor een steletje amateurs er nu weer in de tweede kamer terecht zijn gekomen houd ik mij hard vast.

Maar nu weer even ontopic.

Zodra je mee gaat in de regels van de beleidsmakers ga je de teil in, ik ben het dan ook met Wodan eens. Je kan onverroepelijk gestraft worden voor je eerlijkheid in dit geval.

groeten,

Easy rider.
  • RaafRaaf Modding Member
    edited September 2007
    @ Tim

Elsevier ? ik dacht even dat het een partij pagina van Wilders was
    Ze vergeten er enkel bij te zetten dat vooral de laagste en midden inkomens de afgelopen jaren veel harder gepakt zijn dan de top inkomens
    :!:
    Trouwens tis toch logisch : je moet het geld halen waar het zit :twisted:
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    Kom gewoon in Belgie wonen... Alwaar wij reeds geruime tijd geen regering hebben die ons kan afrippen :lol: :lol: :lol:
Sign In or Register to comment.