Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Wie houdt zich bezig met het zuiveren van APO?

PPO PPO Wannabe
edited September 2007 in Wetgeving Nederland
Beste Forumleden,
Ik heb aan de douane een ontheffing van een accijnsgoederenplaats (agp) aangevraagd en daar een negatief antwoord op gekregen. Daarop heb ik bezwaar gemaakt en wederom het voornemen van de douane om een negatief antwoord te geven. De laatste mogelijkheid is een hoorzitting als ik vóór 6 oktober 2007 reageer.
Ik wil graag in contact komen met forumleden die voor eigen gebruik apo zuiveren en gebruiken. (Niek heb ik per email benaderd) Als ik een aantal leden heb kunnen we van gedachte wisselen om te kijken of de hoorzitting zin heeft.
Reageer aub snel.
Met vriendelijke groet,
Ben.

Comments

  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    Ben:

    De douane voert slechts uit wat Den Haag hen heeft opgedragen. Niets meer en niets minder. De enige drie uitzonderingen vwb een accijnsvrijstelling zijn de drie bekende oliemolens met een bepaalde hoeveelheid. Ik heb eerder geïnformeerd naar mogelijkheden bij het ministerie van financiën. Want die gaan er over en doen er alles aan om het te blokkeren. Wat is het nut van een hoorzitting? Men toetst alleen of je voldoet aan de wet. En dat doe je niet. Of je moet met een heel andere benadering komen. Je kunt niet zo maar een AGP beginnen. Op wat voor punten heeft men het afgewezen? En hoe denk je die te kunnen omzeilen?

    Je mag olie zuiveren. Dat mag iedereen. Je mag die olie verkopen. Je mag die olie exporteren. Klanten mogen de olie kopen. Je mag er van alles mee doen. Je mag één ding niet van de wet, en dat is de olie op Nederlands grondgebied in je tank stoppen met het doel er op te gaan rijden. Als je dat op buitenlands grondgebied doet val je niet onder de Nederlandse wetgeving. Dat mag wel. De douane moet met eigen ogen zien (een heterdaadje) dat je de olie in de tank aan het doen bent. En bij een tweetank systeem heb ik zelfs mijn twijfels of het rechtsgeldig bewijs is als de toevoerkraan van de PPO tank afgesloten is. Want dan is er geen verbinding met het systeem en kan je de bedoeling hebben de olie te transporteren. En dat mag dan weer wel. Het is momenteel een heel grijs gebied. De douane heeft het er zelf ook heel moeilijk mee.

    Vlak bij jou over de grens is iemand op zoek naar grotere hoeveelheden schoon gemaakte WVO. Want hij er mee gaat doen? Geen idee.

    Succes,

    Ruud

    Ik heb wel voor elkaar dat er een studie op korte termijn gaat komen in opdracht van VROM, door TNO naar de milieu effecten van het rijden op PPO tov diesel. Het heeft wat mailtjes en telefoontjes gekost, maar er zit eindelijk beweging in. Ik kreeg daar vandaag bericht over.
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    PPO said:

    ontheffing van een accijnsgoederenplaats

    Ik weet niet wat het is of wat je er mee wil, maar ik stuur je mijn telnr even per pm.
  • wodanwodan Super Moderator
    edited September 2007
    Je doet wat er zoveel doen, nl. dat is iets geofficialiseerd krijgen waar de overheid niet op zit te wachten. Doe dat toch niet mensen, je maakt enkel slapende honden wakker zonder er ergens ECHT voordeel uit te kunnen halen. Verpest de WVO recyclage niet voor anderen en stop daarmee. Je hebt er enkel bij te verliezen, echt waar. Rij op PPO, WVO of wat dan ook plantaardig en zolang er zich geen probleem stelt, is er geen. De dag dat alles "officeel" in orde is, gaat het ons gewoon veel geld kosten. Kijk naar de geschiedenis.
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    Klopt ook natuurlijk.... mss beter gewoon underground houden :)
    Hardcore PPO'en
    Extreem PPO'er
    Underground PPO-scene
    Sex drugs and PPO


    Whahaha
  • NiekNiek Super Moderator
    edited September 2007
    Dan nog maar een keer.
    Het volgende is af te leiden uit een brief van de douane:
    1. Een tweetanksysteem: je voert geen handelingen uit, waar je een agp voor nodig hebt
    2. Een eentanksysteem (mixen dus): je voert (volgens de douane) een handeling uit, die je op een AGP moet doen. Je mengt dan minerale met bioolie.
    De betreffende wetsartikelen heb ik niet gevonden.
    E.e.a. beteknt ook, dat ook voor het elbett 1 tanksysteem van Tim geen agp nodig is.

    @Wodan en Carlo. Ik ben er zelf een voorstander van om dit uit te laten zoeken, bijvoorbeeld in een officiele hoorzitting. Als het antwoord bevalt, zijn we van alle overheidsgezeik af en als het ons niet bevalt, kunnen we er altijd nog een rechtszaak van maken.

    Laten we het verder beleefd houden.

    Niek
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    @Niek, Suzi begint het te begrijpen...
    Voor Tim's 1tank systeem is dus geen agp nodig omdat het 100% is.

    gr Ton
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    Een rechtszaak? Hoe wil jij dan van een rechter gedaan krijgen dat hij jouw toestaat APO in je auto te gebruiken?
    Is daar een rechtelijke grondslag voor?

    E.e.a. betekent ook, dat voor het elsbett 1 tanksysteem van Tim geen agp nodig is.

    Idd, hoe zit dat dan?

    @Suzuki; volgens mij zit je daar fout...
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    @Carlo, 100%ppo, je mixt dus geen plantaardige olie met minerale olie.

    evt wat peterolie gebruiken als additief, zou dat mogen dan? die Wyn's zooi mag je ook in je tank gooien.

    gr Ton
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    Voor brandstof moet je nu eenmaal accijnsen afdragen en dat doe jij niet.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    Als 1tanker mix rijder schiet aangifte doen dus niet op. Je bent namelijk niet legaal bezig mbt tanken.

    Die 3 tot5% dino nekken me dus in dit geval....

    gr Ton
  • NiekNiek Super Moderator
    edited September 2007
    @Carlo,
    je haalt (denk ik) twee dingen door elkaar: AGP en Accijns. Het verwarrende is, dat je voor AGP ook een heffing moet betalen (iets van 5 cent).
    Het AGP verhaal slaat dus op het mixen van dino en PPO.
    Accijns moet je sowieso betalen (36 ofzo centen/l)
    Rechtszaak: als de hoorzitting zou uitwijzen, dat Ben (PPO) een tweetanksysteem heeft en toch een boete krijgt, dan is de douane volgens haar eigen informatie in de fout gegaan. Dat kun je dus door de rechter laten toetsen.
    Voor het accijnsverhaal zou je ook nog naar de rechter kunnen stappen, maar daar lijken de uitkomsten mij moeilijk te voorspellen.
    Niek
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited September 2007
    ik volg dit op de voet
    en ga zeker mee als dit ergens voor komt.

    maar als ik het goed begrijp
    mag ik gpo filteren,verkopen en gebruiken in mijn 2-tank systeem.
    als ik maar wel nog accijns betaal :D

    dyssie
  • NiekNiek Super Moderator
    edited September 2007
    Dyssie,
    Je hebt het goed begrepen.
    Niek
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007

    2. Een eentanksysteem (mixen dus): je voert (volgens de douane) een handeling uit, die je op een AGP moet doen. Je mengt dan minerale met bioolie.

    Niek

    Als 1tanker mix rijder schiet aangifte doen dus niet op. Je bent namelijk niet legaal bezig mbt tanken. Die 3 tot5% dino nekken me dus in dit geval....

    Suzi

    Iets klopt er hier volgens mij niet. Als 1-tank fryer tank ik PPO en DINO in Duitsland, beide zijn voor de duitse wet brandstoffen, ik mix dus brandstof met brandstof waarover al accijns is betaald. Volgens mij gaat dan de opmerking van Niek niet op. Ik vervaardig namelijk geen nieuwe brandstof waarover nog geen accijns is betaald.
    @suzi ja tenzij het als diesadditief gezien kan worden.

    E.e.a. beteknt ook, dat ook voor het elbett 1 tanksysteem van Tim geen agp nodig is.

    Niek
    Die vlieger gaat op als Elsbett 100% PPO rijdt maar in de winter dus niet wanneer er op aanraden van ELsbett dino bijgemixt dient te worden.

    ik ken de materie verder niet maar hoe dan ook, we tanken allemaal netjes legaal :wink:
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    Eric,

    Dergelijke "ik moet mengen" Elsbett winters hebben we sinds 1997 niet meer gehad. En die duurde ook hooguit 2 weken.

    Dan maar 2 weken pure dino rijden in 10 jaar....

    Tim
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    klassificeren als winter additief :wink:
  • edited September 2007
    DELETED
Sign In or Register to comment.