Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

W123 200D, On the road again!

suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
edited March 2011 in Mercedes
Heren,

ik heb het ellenlange topic laten sluiten, om hier opnieuw te starten.

Alle componenten zijn er inmiddels uit en alle verschroevingen liggen in een bak Thinner schoon te worden.
Morgenvroeg is de loctite 577 binnen en 4m 10mm slang.

Er wordt dus compleet opnieuw begonnen, deze keer hoop ik met wat meer succes!

gr Ton
«134

Comments

  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    Suc6, en we blijven het volgen en meeleven.
    Ingmar
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    Ok Suzuki,


    Kalm blijven ...


    Logisch nadenken, uitsluiten en starten.

    Drappie
  • RogerRoger PPO Addict
    edited September 2007
    Hallo Ton,

    We gaan het weer aandachtig volgen.

    Komt allemaal wel goed.

    Groet,
    Roger
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    Zodra mijn Inca wil starten kom ik je kant op !!!


    Heb geduld dat gaat niet voor 15.00 pm gebeuren.

    Drappie
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    Ton, wanneer ga je knutselen? Ik wil ook wel es komen kijken.
    C
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    Vanaf vandaag ga ik rustig aan wat klussen. Zit weer in de zw met die focking bicepspees.
    Anyway, het wachten is op iemand die handig is met loctite. Ik ga het zelf niet meer doen dus met dat spul.

    gr Ton
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    Vandaag is de ombouw gedaan! En de auto rijdt weer perfect!

    Carlo bood aan om me te komen helpen vandaag, en om 15uur was hij er.
    Eerst ff een bakkie koffie gedronken, en toen aan het werk gegaan.
    Als eerste heeft Carlo alle thules geloctite, en in de tussentijd heb ik vast wat 6mm slang voorzien van banjo's om een diesel-jerrycan start te doen via alleen het handpompje..
    Dat ging gelijk goed, daarna van de jerrycan naar de tank gehangen en weer starte de benz gelijk op de 97%soja/apo mix.

    Toen zijn we de platenww en de poelheizer gaan plaatsen en aansluiten. Het ging redelijk snel en ergens tussen 1830-1900uur zat alles er mooi in. De Tigerloop is komen vervallen trouwens.
    Enfin, de brandstof op en doorgepompt tot er ppo bij de pomp kwam en vervolgens via het brandstoffilter ontlucht.
    En de Benz wou niet starten!

    Toen de ww losgeschroefd en afgevuld met diesel, de poelheizer en de slangen ook.
    En weer wou dat kreng niet starten!

    Het was ondertussen ongeveer 21uur......
    Ineens kwam ik op het idee Lord Drappo ff lastig te vallen. Die zei gelijk:
    je moet eerst alle losse componten ertussen hangen en dan starten.
    Ik ga hier ff op m'n knieen voor de Lord, want dit bleek idd de oplossing!

    Eerst hingen we alleen de platenww ertussen en starten. Gelijk lopen weer, en toen kwam de lucht uit de ww en verdween weer door de retour tank. Daarna de poelheizer erbij gehangen, en jawel weerlucht eruit. Daarna de brandstoffilter en klaar waren we! Toen was het 2145uur.

    Het was helemaal te gek dat Carlo, die ik dus nog nooit ontmoet had! Samen met mij de benz wel wilde maken. Carlo superbedankt, alleen was het me niet gelukt! En we moeten dus nog een datum prikken om jouw bus ook geheel luchtvrij te maken!

    De Tigerloop is komen te vervallen door een discussie met Erikzwiep.
    Boven op de standaardbrandstoffilter van de w123D zit een banjo met 3 thules eraan. 1=retour v/d verstuivers 2=retour pomp 3=retour naar brandstoftank. De banjobout is hol, de retour v/d pomp gaat voor een gedeelte terug naar de pomp via het brandstoffilter en de rest gaat terug naar de tank. Een benz heeft dus een 'gedeeltelijke' KGR en tegelijkertijd ook een ontluchtingsysteem via de retour tank!

    gr Ton
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    Inderdaad, achteraf bezien ging alles eigenlijk wel van een leien dakje :)
    Wel even flink zweten toen het kl#reding na inbouw van alles niet wou starten :!:
    Totdat de helpdesk ( :D :D ) LD met de gouden tip kwam... heh heh
    Erg enerverend, voor mij de 1e keer aan een Benz gesleuteld.... en weer genoeg geleerd! Hopelijk blijft hij het zo goed doen want het is een superwagen....
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    Yo gelukkig maar, ik moet eigenlijk het zelfde doen.

    Gewoon eerst de pomp goed testen komt er sap inm en uit ???
    Dan het circuit goerd ontluchten, alles is losgeweest kwa verstuivers.

    Dan starten .....

    Er moet eerst een nieuwe brandstof stop op.

    Hulde aan Carlo, de man die Suzuki de goede moed heeft gegeven.


    LD
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    Lord,

    Zelfs al komt er bij de aanvoer en retourbanjo ppo doorgepompt zonder luchtbellen, maar elders zit nog wat onzichtbare lucht, start een MB niet!

    Gister was ik jarig, maar heb alle verplichtingen afgezegd, eerst moest gewoon die auto gemaakt worden......

    gr Ton
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    Suuz,

    Ik heb wel eens gehoord dat ze zelf de verstuiverleidingen van de verstuivers draaiden om de lucht eruit te starten/pompen.

    Bij de Saxo duurde het ook een tijdje, voordat de lucht uit de verstuiverleidingen was.

    Tim
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    @Tim, klopt, deed Nero ook in Bierbeek toen de verstuivers v/d Benz gewisseld werden.

    gr Ton
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    suzuki said:

    Vandaag is de ombouw gedaan! En de auto rijdt weer perfect!
    gr Ton

    Gefeliciteerd, dat is snel gefixed!
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    Hoi Ton,

    Bokkum heeft aangegeven dat mijn pomp een kreng is om te onluchtten, dit klopt en zal ook dan wel voor jouw pomp gelden. Ik ben er laatst toch ook ruim een kwartier mee bezig geweest voordat ie mooi liep, ondanks dat ik geen kortgesloten retour heb.

    Groet,
    ingmar
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    Die opvoerpomp van de lijnpomp, is die eigenlijk doorlaatbaar als de motor niet loopt?
    Ik bedoel anders zou je met een Facet of zo het hele zaakje kunnen doorspoelen tot alle lucht eruit is.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    @Carlo, dat zou idd een optie kunnen zijn.

    Ik heb vandaag ff de retourslangetjes v/d verstuivers vernieuwd.
    De stoffen mantel v/d oude slangen waren helemaal onder de ppo gebrast.

    Gr Ton
  • edited September 2007
    DELETED
  • pieter PPO Master
    edited September 2007
    Off Topic, maar gefeliciteerd met je 2000e Pjotter :!: :!: :!:
  • edited September 2007
    DELETED
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    @Pjotter, Hij stond alweer 2dg stil en ach, je verjaart toch elk jaar!
    Carlo was dus eigenlijk mijn verjaardagcadeau dit jaar!

    Maarre, het gaat weer super met de Benz idd.

    Ik zit alweer aan het volgende project te denken........ben er nog niet helemaal uit, het wordt in ieder geval iets met 2 wielen! En zonder tijdsdruk!

    gr Ton
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    Gister is Miglowie hier langs geweest, die is een partij handig met computers zeg!
    Hij had ook het lassapparaat bij dat ik van Tim gekocht had een tijdje terug.
    Verder had ik een garage geregeld voor sleutelwerk, maar we hadden beiden nix te sleutelen!
    Nadat ik van LD en Miglowie niks dan lof had gehoord over cruisecontrol, mocht ik dit nu testen in Miglowie's w201. Die 2,5D loopt en trekt trouwens behoorlijk hard vind ik. Maar ik ben overtuigd van de cruisecontrol. Dat is het idd helemaal.
    Als die 190 2,5d's niet zo hoog in wegenbelasting zaten wist ik het wel.
    De eerste type's 190 zijn over een jaar belastingvrij volgens mij.

    Gr Ton
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    Dat klopt wel, maar de 2,5D's zijn er niet direct van het begin ingezet, dus dan zit je nog met een "captain slow" De wegenbelasting zit in Gelderland op 78 euro per maand. Dat is wel de duurste provincie volgens mij, dus het valt mee.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    Klopt Miglowie, eerst komt de 2.0D uit de wegenbelasting.

    Ik vond mijn automaat niet altijd lekker opschakelen en heb dat nu verholpen! Het had nix met de bak zelf te maken. De auto liep te zachtjes stationair en dat had men opgelost door de kabel van de opdraaiknop wat strakker te zetten, dus stond de auto bij stationair draaien altijd een beetje op het gas. En vandaar dat ik de schakelmomenten niet zelf kon regelen door ff gas los te doen, want het complete vacuum kwam niet vrij.
    Ik heb de pomp nu wat bijgesteld met de stationairschroef en de automaat is weer helemaal zoals het hoort!

    gr Ton
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    Doet de kickdown het nu ook dan?? :D
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    @Miglowie, idd de kickdown werkt nu ook normaal. De bak schakelt weer helemaal zoals het hoort!

    Ik heb nog steeds een to do liistje trouwens:
    -bekabeling poelheizer netjes maken
    -iets doen met klem S(2) van het beru relais, zodat ie niet altijd 150sec gloeit
    a een clixon in het koelwatercircuit
    b op de standaard tempsensors aansluiten
    c een schakelaar ala Erikzwiep op het dashboard
    Welke zou het worden?
    -carterpan kopen op de sloop voor montage olietempsensor

    gr Ton
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    Ton,

    De schakelaar lijkt mij veruit het makkelijst.

    Ingmar
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    d cruisecontrol bestellen en inbouwen :)
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    @Ingmar, op de standaard tempsensors aansluiten lijkt mij eigenlijk het makkelijkste.

    @Miglowie, eerst de ppo setup 100% afmaken, en dan verder naar de cruise control idd.

    gr Ton
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    Ik denk dat ik eruit ben wat ik met klem S(2) ga doen.

    In het standaard gloeisysteem bepalen de 2 tempsensoren in de kop, hoelang er voorgegloeid wordt bij een warme motor.

    Omdat ik een snelgloeirelais heb gebruikt, met een eigen kabelschema, doen de tempsensoren nu niets meer.
    Als ik klem S nu op deze tempsensoren aansluit, zullen de tempsensoren beslissen of er 150sec of 8sec nagegloeid wordt!

    Omdat klem 1 dan niet meer kortgesloten is met klem S(2) zal ie wel altijd de volle tijd blijven voorgloeien.

    gr Ton

    edit: verplaatst uit algemene techniek ivm met vervuiling topic daar.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2007
    Nagloeien, klemS(2) komt via een schakelaar op het dashboard.

    Poelheizer, de amp stekkertjes vast gesoldeerd, just in case!

    Verder geen bijzonderheden.

    gr Ton
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2007
    Klem S(2) moet nog via een schakelaar gezet worden.
    De contolelampjes v/d poelheizer moeten nog aangesloten worden.
    Pure luiheid!
    Na een dikke 6k kilometers met de Carlo en Suzuki setup gaat het retegoed dus.

    Maar overmorgen ga ik het ff doen dus.
    Ik moet toch ff een oliewissel+filter doen, en ook een v-snaar vervangen.

    gr Ton
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2007
    -Olie+filter+engine flush gedaan.
    -Controlelampjes poelheizer aangesloten
    -Schakelaar om het nagloeien te onderbreken in het dashboard gemonteerd en aangesloten
    -Vsnaar v/d dynamo gespannen.

    Ik ben erg benieuwd hoe vaak of in welke situaties de poelheizer inschakelt, dat kan ik nu mooi zien dus!

    gr Ton
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2007
    ik zie nu 3 poesjes op mijn scherm heen en weer gaan :P
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2007
    @Smul, tijd voor Apen dus.

    Qua ppo ombouw rest enkel het isoleren en windafschermen nog.

    Ik ga nu beginnen met een filtertoren te bouwen zoals hieronder beschreven:
    http://www.ppo.nu/viewtopic.php?t=1590&postdays=0&postorder=asc&highlight=robert&start=0
    Waar bestel je de filterdoeken?

    gr Ton
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2007
    De filtertoren hierboven gaat niet door.....

    Op de meeting heeft Riessie me helemaal bijgepraat over apo filteren.
    En ben ik nogal wat wijzer geworden over hoe een functionele toren te bouwen.
    Riessie gaat me nog fotoos sturen, die zet ik dan ff in een apart topic.

    gr Ton
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2007
    Shit has happened :shock:

    Kwam vanmorgen uit de nachtdienst en de Benz wou niet starten op de 80% ZBO.
    Bleken de brandstofleidingen keihard bevroren te zijn....
    Ben met de manager mee naar huis gereden......................
    Vanmiddag de auto opgehaald en gelijk starten.

    30l diesel bijgetankt :evil: en de brandstofleidingen geisoleerd net.

    gr Ton
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2007
    Koud he Suzuki !!

    Alleen de Die Hards rijden nu nog op 100%.


    Isolatie had je niet.
    Opvoerpomp was niet nodig.
    2 tank systeem kostte teveel.

    Nu sta je stil .....

    :wink:
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2007
    suzuki, heb je de tank nog leeggekregen vandaag of ben je nog aan het rondrijden??
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2007
    [quote=Lord Drappo]Koud he Suzuki !!

    Alleen de Die Hards rijden nu nog op 100%.


    Isolatie had je niet.
    Opvoerpomp was niet nodig.
    2 tank systeem kostte teveel.

    Nu sta je stil .....

    :wink:

    ^WHAHAHAHAHA^

    Gister zo'n 470km gereden. Jammer dat het hevelen niet lukte Miglowie.
    Daarna 50l diesel getankt en toen nog ff een km of 40.
    Vanmorgen gewoon gelijk starten zoal het hoort.

    Gr Ton
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2007
    Ok dan! Helaas ja, maar mocht je nu nog jerrycans over willen hengelen, even schudden tot de slang vol is, vinger erop en in de tank ermee :D Wel even de jerrycan op de kofferbak zetten he ;)
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2008
    Ik zal ff een korte update geven.

    -Beru relais gr034 is overleden, was erg vlug en heb na veel gepraat een nieuwe gehad van de TC.
    -Heb tot eergisteren op 80% gereden, nu met de vorst gewoon ff diesel getankt. Alleen ff de kogelkraan dichtgezet:
    image
    -Auto is ook weer gekeurd.
    -Verder geen bijzonderheden.

    Over een paar weken krijg ik een cursus klepstellen van m'n beun, dus dan kan ik dat ook voortaan zelf.

    gr Ton
  • RogerRoger PPO Addict
    edited February 2008
    Gefeliciteerd met je verse APK.
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2008
    Kan je weer een jaar toeren. Toch raar hoe je percentage zo drastisch naar beneden moet als er vorst dreigt :?
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2008
    wat heb je betaald voor de beru gr34?
    Heb hier ook prijs gevraagd. Was 86euri - 30% korting.

    Maar ik denk eraan om een manuele bediening te gebruiken.
    Gewoon met schakelaar (met led) in dashbord. Gloeien via een normaal gloeirelais.

    Gr
    Nero
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2008
    Hi Nero, ik meen dat ik er toen 54 euro (correctie ex btw) voor heb betaald inclusief btw en met 30% korting. vrij prijzig ding ja. Jijzelf hebt toch al de ervaring om een standaard te overbruggen? Gaat net zo goed...als je het durft :-) ik koos dstijds voor veiligheid mare hahaha moet je wel de + aansluiting goed vastdraaien :oops:

    @ton: Beru relais gr034 is overleden what happend?? helemaal niets meer of zoals bij mij verandering in gloeigedrag. standaard 60sec nagloeien ipv interval 1-150sec?
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2008
    normale gloeirelais overbruggen is geen probleem.
    Maar sommige modellen blijven niet gloeien. Ze slaan na bepaalde tijd vanzelf af. Juist dit moet omzeild worden.
    Ik vind er wel iets op.
    De gr034 wil ik wel kopen. Op dat bedrag zal het niet aankomen.
    Maar de betrouwbaarheid baart me meer zorgen.

    Gr
    Nero
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2008
    ja ik weet nog niet wat die van ton had mare die van mij werkt nog wel nadat hij heeft staan fikken. Vreemde is dat hij 4-5 maanden daarna toen ik het lampje wat de s klem? met de massa verbond verving door een weerstandje anders ging werken.
    54 euro is ex btw herinnerde ik me.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2008
    Ik heb toen ook ongeveer 55-60euri betaald voor de Beru gr034.
    Is overleden toen het voor het eerst begon te vriezen, toen schakelde ie gewoon niet meer....dus het relais bleef hangen denk ik.

    Als er vorst komt tank ik gewoon ff diesel, vind ik gewoon het verstandigste.


    gr Ton
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2008
    suzuki said:



    Als er vorst komt tank ik gewoon ff diesel, vind ik gewoon het verstandigste.


    gr Ton

    Dat kan niet hoor Soezie, je kan niet zomaar op dit PPO forum dat soort uitspraken gaan doen, als de Stasi nog bestond werdt je nu gemarkeerd voor een destructie afvoer in Dachau.

    Diesel tanken is echt taboe zodra je erop rijdt pleeg je landverraad en daar staan bepaalde straffen op.
    Een permanente ban van dit forum is een mooi begin of niet ?
    Je zit nu met je dieselpoffertjesporum in dat vliegtuig maar ik blijf je stalken tot in Thailand.

    Kus op je voorhoofd.

    Drappie
  • BlackchromeBlackchrome PPO Wannabe
    edited February 2008
    [quote=Lord Drappo] dieselpoffertjesporum


    HAHA leuk, die probeer ik te onthouden.
This discussion has been closed.