Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

wvo

bosuil1880 PPO Wannabe
edited September 2007 in Olieen
ik heb net men eerste 40 liter wvo opgestookt, door naar duitsland te rijden en terug dit weekend,
ik heb deze voor net onder de 50% bij diesel getankt,
deze rijd echt net zo goed als ppo van ookjan (sorry Jan, deze is gratis :wink: )
ik krijg van de meeste mensen hun gebruikte frituur olie, of van een snackbar aan de overkant van men werk en filter deze thuis op 200 en 1 micron,
dit gaat echt super, en last van water kan ik eigenlijk niet hebben..
frituur word de olie tot 160/180 graden verwarmt en ondertussen gaat volgens mijn logisch verstand het eventuele water dan uit de olie en voedingsresten/ vetten
maar voor de zekerheid heb ik de water test ook gedaan en er kwam niets uit,
ik heb nu men olie in een glazen pot gestoken om te checken op bezinksel, maar ik denk dat deze test ook wel in positieve zin zal uitdraaien..
maar ondertussen toch al ff n beetje opgestookt,
nu is men vraag zou ik net zoals ppo tot meer dan 60% kunnen gaan of zou ik dat niet doen? want met ppo heb ik dat zonder problemen kunnen doen deze "zomer"
(het is wel de bedoeling om te kunnen rijden en niet ff als experiment men pomp of andere onderdelen naar de ##### te doen..)
groeten
Bosuil

Comments

• wodanwodan Super Moderator
    edited September 2007
    Het is altijd handig om de viscositeit van je WVO constant te hebben en te kennen, evenals de soort olie voor het gebruikt werd en wat er in gebakken werd.
    Geur en smaak helpen je vaak verder als je geen uitleg krijgt. De verpakking bekijken van de olie voor ze gebruikt werd helpt ook :)

Vaak is WVO dikker dan verse KZO, maar niet altijd.
    Ikzelf heb zeer dunne WVO, welke ik in winter gebruik en gewone WVO die ik hou voor als het als het warmer is.

Gewoon boerenverstand, dat is wat je nodig hebt... Oh, je moet het wel gebruiken natuurlijk :D :D
  • NiekNiek Super Moderator
    edited September 2007
    Bosuil,
    Ik zou eerst de resultaten van de bezinktest afwachten. Verder is het verstandig als je mengt (dino en WVO) om toch een warmtewisselaar in te steken.
    Niek
Sign In or Register to comment.