Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Loctite 572 beter dan tape voor afdichtingen

suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
edited June 2008 in Algemene Techniek
Ik heb hier 2 rollen uit webshops:
Delflon PTFE tape
stiefel fluid concept

beide zijn crap dus.

Morgenvroeg ga ik met de loctite 572 aan de gang, daar staat op, voor alle vloeistoffen geschikt+chemicalien. Dat lijkt me beter spul dus.

gr Ton

Comments

• CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    Een vriend van mij die op een booreiland werkt en die te maken heeft met allerhande gore rotzooi op 500 bar en meer heeft mij een keer gezegd je hebt teftape en je hebt teftape.
    Verschillende kwaliteiten dus.
    Op het eiland gebruiken ze de beste materialen maar teftape word op den duur gewoon opgevreten door diesel.
    Volgens mij gebruiken ze op een booreiland geen teftape maar ik zal het nog eens navragen.

Ik zou Loctite gebruiken. De tape gebruik ik niet meer.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    Ton,

Ik heb eens tef tape van de bouwmarkt teruggebracht, wat een baggerzooi. Echter de teftape van installateurs (is geloof ik gastec tape of zo) is wel goed.

Tim
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    Laat ik maar eens loctite proberen, dat klinkt goed. Haal je dat wel gewoon bij de bouwmarkt?
    edited September 2007
    Lasaulec Eindhoven
    Rooijakkersstraat 9
    5652 BA Eindhoven
    040 2512940

Of

Fabory Centre Eindhoven
    De Witbogt 4
    Eindhoven
    040 2922070

En vast nog meer.....

Tim
    edited September 2007
    Bedankt Tim. Ik ga ook de heleboel maar overdoen, maar hoe vind je zo snel die adressen? Ben ik dan zo'n digibeet? Overigens bij Lasaulec kan ik alleen terecht met een BTW nummer toch?
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    Brownie,

Bij mijn Lassaulec niet, maar zowieso is het mijn ervaring dat bij de meeste groothandels je ook als particulier kunt kopen. ze zijn alleen wettelijk verplicht dat bordje te hebben :lol:

Ingmar
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    Vanmorgen 7 thules gedaan met de Loctite, Dus nu zou het ook ook op de lange termijn lekdicht moeten zijn.

Er is trouwens denk ik nog een andere geschikte loctite, de blauwe vloeibare pakking. Die zet uit als ie warm wordt.

Verder ben ik erg benieuwd of het Festo spul van Hanm lekvrij blijft.
    Dan zou er een 2e keus te maken zijn.

Mededeling voor UDO, ik heb op Texel de thules op jouw ww gedraaid met Teflon tape! Die 2 van het ppo circuit moet je dus ff vervangen voor loctite.

gr Ton
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited September 2007

Mededeling voor UDO, ik heb op Texel de thules op jouw ww gedraaid met Teflon tape! Die 2 van het ppo circuit moet je dus ff vervangen voor loctite.

dat kan nog wel ff duren dan :roll:

Mijn ervaring is dat je ook een koppeling waar PTFE tape op zit gewoon knetter vast moet draaien.

En zoals hier al eerder gepost, er zijn verschillende soorten Tefon tape, je hebt de beste als je een stuk uitrekt en het niet metteen knapt. M.a.w. hoe zachter de tape hoe beter hij is.

Groeten,

Easy rider.
  • HanM PPO Burner
    edited September 2007
    ondertussen 900 km op ppo gereden.. alle festo koppelingen zijn nog lekvrij, alleen de legris koppelingen vertrouw ik niet helemaal.. 1tje lekt.
    binnekort dus maar een 3/8" 12 festo koppeling halen.
    edited September 2007
    Soes,

Trouwens, Loctite 577 is nog beter. Is hetzelfde als 572, maar hard ook uit van 0-15 graden.... 572 is meer voor kamertemperatuur.

Eenmaal uitgehard is het wel ok.

Die adressen brownie, komen van het werk. Ik moet geregeld spul (van loctite tot cup a soup :lol:) regelen voor op het werk, dan leer je dat vanzelf.

Typ maar eens in google "lasaulec eindhoven" dan ben je al een heel eind. Bij lasaulec zeg ik altijd, terwijl de man de bon klaarmaakt, kan ik even kontant betalen? Nog nooit "nee" gekregen.

Tim
  • RaafRaaf Modding Member
    edited September 2007
    Teflon die verouderd en gaat lekken ??

Dat heb ik nog nooit meegemaakt :!:
    Niet bij de vele water gas en CV aansluitingen die ik gemaakt heb en ook al mijn ppo schroefdraad zit met teflon (van Plieger)
  • BurnIt PPO Master
    edited September 2007
    577 gebruiken wij op het werk.

Geschikt voor hoge en lage temperaturen.
    Geschikt voor brandstoffen.

Deze kun je ook "aandraaien" en je tule dan in een bepaalde stand laten staan. locetite hardt uit, en vast zit het in de stand die jij wil.

Wil je wat sneller doorwerken, dan moet je de schroefdraad licht beschadigen. Dan blijft hij eenvoudiger in de juiste stand staan.
    Eenmaal in de juiste stand en dan NIET meer bewegen totdat het volledig is uitgehard.

572 ken ik ook, hier ben ik niet zo'n liefhebber van. Maar op zich werkt ook die wel goed.
  • BurnIt PPO Master
    edited September 2007
    Raaf said:

Teflon die verouderd en gaat lekken ??

Dat heb ik nog nooit meegemaakt :!:

Ik wel, maar dan met chemicaliën. Voor gewoon gas/cv werkt het prima en blijvend.
  • JeroenW PPO Burner
    edited September 2007
    Ik heb vandaag van een oude installateur hennep met een soort dik vet gebruikt, een ouderwetse manier schijnt, maar het was eindelijk waterdicht (teflon en loctite dichtte niet goed af)

Groeten,
    Jeroen
  • pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
    edited September 2007
    heb locktide 268 gebruikt en werkt tot nu to erg goed.

ziet eruit als een soort pritstift , maar is wel erg duur
    heb iets van 35 eurie voor betaald

er staat op : hoge sterkte draad borging
    edited September 2007
    572, 577, 268, 243, 542
    Ik heb zelf 561, draadafdichting met lage sterkte, ook pritstift. 25 E geloof ik.
    Tot nu toe geen problemen.
    Heh heh heh
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    Ik heb nu ook loctite gebruikt voor de WW afdichtingen en dat werkt perfect. Aan de rest ben ik nog altijd niet toegekomen :oops:

Maar... Bij de C15 had ik echt alles met teflon tape en dat is nooit een probleem geweest... Thules op de kleppen, op de WW, koelwater T-stukken, enz... Na het demonteren herinner ik me dat er niet veel aan de hand was, alleen een beetje verkleuring van de tape achteraf. (groenachtige kleur).
    Van lucht was er geen sprake want ik reed met mijn KGR wel 800km aan een stuk zonder te hoeven ontluchten.

Er bestaan dus wel degelijk verschillende kwaliteiten in tape... Hiermee is het bewijs geleverd: goede merken gebruiken dus.

Grtz
    edited September 2007
    Laat ik niet te voorbarig zijn, maar ik zaterdag ook alles met loctite 243 afgedicht. En zowaar al 200km gereden met drie koude starts zonder enig probleem met inhouden, lage toeren of afslaan. Bovendien heb ik geen brandstoflekkage meer bij de kleppen.

Loctite rules dus wat mij betreft! :D (tot nu toe).
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    @ Tim a.k.a. Dr Loctite,

U bent toch de authoriteit op Loctide gebied ?

LD
    edited September 2007
    El pegaso,

Nope, dat is google en mijn veel gewaardeerde "oude" collega HP. 2,5 jaar heb ik tegenover hem gezeten, een ouwe rot die bij de marine achter de stoomketel is begonnen en nu onze jongens voorziet van alles wat ze onderweg nodig hebben. Hij houdt van bling bling...ik ook :lol:

Hij heeft die mooie draad getapt in mijn snelspoeler en een hele grote kaart op het bureau, de loctite bijbel. Genoeg keuze.

Ik ga voor 577. Hard direct uit voor lage drukken, bij lage temperatuur (ook beneden de 15 graden, in tegenstelling tot 572).

[quote=Pipe Sealant type 577]- voor het universeel afdichten van pijpdraad (tot 3”)
    - geschikt voor het afdichten tegen alle mogelijke gassen en vloeistoffen
    - hardt ook uit bij lage temperaturen
    - KTW (DVGW), goedgekeurd
    - goedgekeurd vlgs BS 6956 type B voor afdichting van gasleidingen
    - voldoet aan gasnorm EN 751-1
    - losbreekmoment 11 Nm vlgs ISO 10964
    - viscositeit 24.000 mPa.s
    - inhoud : * 50 ml en * 250 ml

Cheers,
    Tim
    edited September 2007
    image

oeps ....

weer andere !!!

LD
    edited September 2007
    Drappie,

De voorste twee "Nutlock en Loctite 243 zijn borgmiddelen, geen afdichting. Misschien werkt het wel, maar tis er niet voor bedoelt.

Loctite 542 is wel goed, maar speciaal voor fijne draad.

Groetn'
    Tim
    edited September 2007
    :cry:
    edited September 2007
    oke, dat wordt dus 577 kopen. Lijkt me nu wel duidelijk.

gr Ton
    edited September 2007
    Ik heb mij dus om laten praten naar 243. Volgens de mannen werden heel veel onderdelen in een motor hiermee afgedicht en zou ook prima tegen brandstoffen en olieen kunnen.
    Ik moet zeggen tot op heden ook nog geen lucht of lekkage problemen gehad.
  • BrajoBrajo PPO Burner
    edited September 2007
    Zelf gebruik ik Loctite 542, dit is hetzelfde als 577 alleen voor fijne draad.

Tot nu toe geen lekkage gehad, werkt veel gemakkelijker als teflon tape.
    edited September 2007
    Het datablad vind je hier:
    http://65.213.72.112/tds5/docs/577-EN.PDF
    En ik vind dat er idd goed uitzien; vooral de 1e grafiek links;
    voor brass (messing) en steel; na een uurtje uitharden zit je safe.
    Helaas bij 80 gr nog maar halve sterkte.

De 561 blijft bij hoge temp en hoge druk ook goed.
    edited September 2007
    Ik heb net de 577 besteld.

Maar als 572 en 577 bijna hetzelfde zijn, hoe kan het dan dat de 572 in een witte tube zit en de 577 in een rood flesje?????

Gr Ton
    edited September 2007
    Ton,

Magere yoghurt en halfvolle yoghurt zit ook in een ander pak, is ook bijna hetzelfde :lol:

Timsalabim :mrgreen:
    edited September 2007
    Bedankt Tim, de onzekerheid vierde ff hoogtij hiero.
    Vandaar.

gr Ton
  • BurnIt PPO Master
    edited September 2007
    suzuki said:

Ik heb net de 577 besteld.

Maar als 572 en 577 bijna hetzelfde zijn, hoe kan het dan dat de 572 in een witte tube zit en de 577 in een rood flesje?????

Gr Ton

577 is ook in tube verkrijgbaar.
  • HanM PPO Burner
    edited June 2008
    Oi allemaal, las weer het begin in dit topic en zag dat toen nog iemand geinteresseerd was in mijn Festo systeem. Heb toen de opmerking gegeven dat het na 900 km nog goed was.
    Ik kan op dit moment bevestigen na 9000 km dat alles nog steeds lekvrij is en altijd lekvrij geweest is.

greetz Han
  • pjotterpjotter Banned
    edited June 2008
    netjes HanM: was ik niet diegeen die jou iedeen de grond intrapte.:oops:

nogmaals: netjes.
    en petje af dat je stug vol hield aan jou eigen ombouwplan.
    en dat ie t volhoud.
    en er dus nog een verbindings methode bij is die toe te passen is.

grtn
Sign In or Register to comment.