Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Poelheizer emrich weg, terug bij Dieselumbau?

Tim Livin' and Breathin' PPO
edited October 2007 in Algemene Techniek
Heren,

Ik kan de poelheizer bij emrich niet meer vinden. Hun webshop raakt leeg. Ik vond er nog wel een bij:

Monopoel

En een nieuwe onbekende bij Dieselumbau

Wie gaat ze proberen?

Tim

Comments

• pieter PPO Master
    edited September 2007
    Mooi compact ding die laatste. nieuwsgierig hoe (goed) die werkt.
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2007
    euhm, die van monopoel vind ik veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te duur. de helft, meer geef ik er niet voor en voor de bijgeleverde elektronica al helemaal niets :lol: . beetje BS verhaaltje wat er bij staat.

die van dieselumbau ziet er wel interessant uit maar helaas geen afmetingen kunnen ontdekken of hoe het er van binnen uitziet. Zie alleen op de kopse kant vermoedelijk 2 imbusjes zitten.
    wel een net en eerlijk verhaal.
    prijs mag ook hier 40 euries omlaag als je het mij vraagt.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2007
    Ik heb voor de mijne bij Emrich 70euri betaald.
    Maar die levert em dus niet meer idd.

gr Ton
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2007
    Integriertes Kühlwasserheizer (modularer Aufbau) ermöglicht bei vielen Fahrzeugen die Einsparug eines weiteren Wärmetauschers. Nach Erwärmung des Motors und Kühlwassers auf 45°C schaltet ein zu montierendes zusätzliches Ventil den Zufluss vom warmen Wasser in den Kombi-Zuheizer. Nach Erwärmung des Kraftstoffs über 75°C schaltet der elektrische Zuheizteil ab und der Kraftstoff wird dann aussschliesslich vom Kühlwasser erwärmt.

hmmmmmmmmmm weet nog niet wat ik er van moet vinden. ga er vanuit dat er 2 gloeikaarsen inzitten. Er is wel over nagedacht gezien de schakelklep voor koelwatersysteem. Denk alleen dat het water tussen 45 en 75 graden meer de warmte absorbeert van de gloeikaarsen dan de olie zelf.
    Dat het ding ook als warmtebuffer moet kunnen dienen vreet ik niet. De warmte zal gelijk zakken met de warmte van het koelwatersysteem.

sauspasta is dat 150 euro alleen voor het poelheizer gedeelte of zit er die koelwatermodule dan ook al bei met de schakelklep?
Sign In or Register to comment.