Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Gloeibougies kapot?

a.lai PPO Newbie
edited September 2007 in Algemene Techniek
Sinds een weekje heb ik veel moeite om 's morgens te starten. Ik moet dan een keer of 10 starten wil ie doen.
De teller staat op 360.000 km (Toyota Avensis). Ik rij op 100 % apo. Ook bij het mixen van 10 liter dino gaf ie niet echt verbetering bij het starten. De startproblemen doet zich voor alleen 's morgens. De rest van de dag geen problemen.

Nu zit ik te denken of één van mijn gloeibougies kapot is, hoe kan ik dit testen?

IS de reparatie/vervanging erg duur? Weet iemand nog een adresje omgeving Amsterdam/Utrecht.

Comments

• browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2007
    Start je op 100% APO? Wat voor ombouw heb je daarvoor?

Als je gewoon op diesel start, kan het probleem goed van je gloeiers komen. Gewoon nieuwe halen bij de garage dan, zo duur zijn die niet. Veel garages kunnen ze ook wel testen of ze nog goed zijn.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2007
    A.Lai,

Zoek maar eens op internet naar wat voor weerstand een gloeibogie moet hebben. Dan zet je de multimeter (weerstand) over de gloeibogie, en heb je zelf an een aardige indruk.

Groeten,
    Tim
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2007
    Tim said:

A.Lai,

Zoek maar eens op internet naar wat voor weerstand een gloeibogie moet hebben. Dan zet je de multimeter (weerstand) over de gloeibogie, en heb je zelf an een aardige indruk.

Groeten,
    Tim

Vergeet (uiteraard) de bougies niet los te koppelen, anders meet je de parallelweerstand.

Grtz
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2007
    :oops:
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2007
    of ff de doorvoerkabel tussen de gloeiers loshalen en een lampie tussen de plus van de accu en contact maken met het draaddeel op de gloeiers. brand het lampie niet dan is de gloeier zeker kapot....of je lampje :wink:
    4 gloeiers zo'n 50 euries
  • edited August 2007
    DELETED
  • pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
    edited August 2007
    je kan ze er ook uit halen,.... en ze met dik intalatie draad aan de accu aansluiten

als je dan na 10 seconden er een sigaar mee kan aansteken..... dan is ie nog goed
  • a.lai PPO Newbie
    edited August 2007
    Zo'n technisch ben ik ook weer niet. Ik denk dat de gloeibougies aan vervanging zijn. Waar kan ik de gloeibougies kopen?

Bij de doorsnee onderdelenzaak of de dealer?
    Weet iemand nog een adres plus evt. montage.

Ik heb alleen een WW ingestalleerd. Voorheen nooit problemen gehad bij het starten op dezelfde temperatuur.
  • pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
    edited August 2007
    juup...
    rond de 25 euro per stuk
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    [quote=a.lai]Zo'n technisch ben ik ook weer niet. Ik denk dat de gloeibougies aan vervanging zijn. Waar kan ik de gloeibougies kopen?

Bij de doorsnee onderdelenzaak of de dealer?
    Weet iemand nog een adres plus evt. montage.

Ik heb alleen een WW ingestalleerd. Voorheen nooit problemen gehad bij het starten op dezelfde temperatuur.

Bij je garage als je zelf geen techneut bent. Als je de oude bougies afbreekt bij het demonteren ben je veel meer kwijt...

Grtz
  • a.lai PPO Newbie
    edited September 2007
    Bij de dealer 20 euro p.s. en bij Famoparts Amsterdam ook dezelfde prijs.

Ga ze maandag even kopen/bestellen en dan laten plaatsen door mijn garage.

Dank voor de info.
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    Als ik even je topic mag lenen: Bij m'n Benzje gaat soms het lampje niet branden, of wanneer de motor aanspringt. Is dat te zoeken in de gloeibougies of eerder het relais?
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    Bij MB brand het lampje vaak al niet meer als er 1 gloeier kapot is!

gr Ton
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    Ok, misschien ff doormeten dan. Moet toch nog voor iemand een pc fixen, kan hij meteen ff naar me gloeiers kijken.
  • a.lai PPO Newbie
    edited September 2007
    4 nieuwe gloeibougie gekocht, totaal 85 euro famoparts.
    montage 30 euro bij de garage.

Start nu als een tierelier!
  • Dappere DouweDappere Douwe PPO Master
    edited September 2007
    Gelijk Duratherm?
    Succes,
    Douwe.
Sign In or Register to comment.