Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Vecar PPO 1-tanks ombouwsetje

Pickupduck PPO Newbie
edited August 2007 in Algemene Techniek
Beste mede-PPO rijders :wink:

Ben in het bezit van een Citroën AX 1.5 diesel.
Op een tank voeg ik max. 6 liter zonnebloemolie toe, dit omdat mijn motor is voorzien van een Lucas pomp en ik deze graag heel wil houden.
Alle kleine beetjes helpen, niet dan !

Nu kwam ik het volgende apparaatje tegen: http://www.vecar.de/shpSR.php?C=&W=&c=g&CP=&sfC=&A=4&p1=304
image

Het is te koop via internet voor €87,90,- excl. verzendkosten.

Dit apparaatje verwarmd voor het starten de olie met gloeipluggen en gaat, als de motor op temparatuur is verder verwarmen middels de koelvloeistof van de motor.
Via een schakelaar die op het dashboard gemonteerd moet worden, kan het apparaatje worden uitgeschakeld indien men op dieselolie rijdt.
Op de website staat een lijst met voertuigen waarvoor dit apparaatje geschikt is :D

Het lijkt mij een ideale oplossing voor mijn auto, maar wil toch weten of er mensen zijn die ervaringen met dit apparaatje hebben.
Hopelijk kan iemand mij meer vertellen ?

Groeten, René Kraaijenbrink

Comments

• browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2007
    Klinkt goed en lijkt me niet zo duur. Ik heb hetzelfde op mijn 306 gehad, alleen dan van losse onderdelen. Dat ging haast 50.000km zonder problemen. Maar met deze oplossing zou ik nog niet veel verder willen gaan dan 50% PPO.
  • Pickupduck PPO Newbie
    edited August 2007
    brownie said:

met deze oplossing zou ik nog niet veel verder willen gaan dan 50% PPO.

50% zou ik al een zéér mooie waarde vinden i.p.v. de 6 liter die ik nu maximaal in een 43 litertank bijmeng (ongeveer 15%).
    Ben dan ook zeer benieuwd naar jouw ervaringen met de 306 met Lucas-pomp en dan vooral naar het percentage PPO waarbij je goed kon rijden in combinatie met een lucas-pomp.

Gezien de prijs van deze set lijkt het me het proberen zeker waard :wink:
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2007
    Ik heb dat ding al eens eerder gezien op internet, de prijs is idd niet te gek.

Kanttekeningen heb ik echter wel bij dit ding:
    - Komen de gloeikaarsen rechtstreeks in contact met de ppo? of is het deugdelijk gemaakt en komen ze niet in contact met de ppo.
    - De capaciteit v/d verwarming via het koelwater lijkt mij erg laag, want erg klein.
    -2 gloeikaarsen aansturen via 1 relais, relais zal behoorlijk heet worden.
    -Als je alleen op diesel rijdt blijft dit ding altijd deze verwarmen via het koelwater.

Succes verder Rene, en wees zuinig op je Lucas.
    Trouwens, Dyslectie v/h forum hiero rijdt alweer een tijd op Apo(2tank) in z'n fordje met Lucas pomp!

gr Ton
  • Pickupduck PPO Newbie
    edited August 2007
    Volgens de omschrijving op de website, komt de PPO niet in contact met de gloeikaarsen !
    Bij niet voldoende verwarming door koelvloeistof volgt een automatische inschakeling van de gloeikaarsen.
    Bij het rijden op pure diesel lijkt het er inderdaad op dat deze altijd verwarmt wordt door de koelvloeistof.

Ben inderdaad heel voorzichtig met m'n Lucas, want als die het begeeft, ben ik meer kwijt dan ik tot nu toe bespaard heb. :wink:

Bedankt voor je bijdrage,
    René
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2007
    Goed dat ie niet in contact komt met de ppo!
    Ik denk dus dat het electrische gedeelte veelal aan zal staan omdat de capaciteit v/d koelwaterww echt heel erg klein is.

Een poelheizer kost 70euri en een normale ww ongeveer 50euri in de Duitse webshops. Wel zonder aansluitmateriaal erbij, maar dat is daar ook te koop.
    Lijkt me toch een stuk beter dan dat andere gecombineerde ding voor je Lucas. Maar ik kan niet in je beurs kijken natuurlijk!

gr Ton
Sign In or Register to comment.