Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Half diesel half slaolie ?

haarlem PPO Newbie
edited August 2007 in Citroën/Peugeot
Hallo ik ben nieuw hier op dit forum
Ik kwam hier terecht omdat ik in het cirtoën forum een vraag las over ppo.
Zp ben ik hier dus terecht gekomen.

Maar nu mijn vraag, kan ik mijn tank vullen met half diesel half slaolie zonder dat ik aanpassingen aan mijn auto hoef te verichten?
Ik heb een Berlingo uit 2002 (1.9 D 600)
En omdat ik over 2 weken naar Kroatie ga wil ik dit wel proberen.
Maar kan dit dan zomaar zonder dat mijn motor hier problemen mee krijgt.
En aangezien hier op het forum expers zijn hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.
Anders ga ik vanmiddag nog naar de aldi om 30 liter slaolie te kopen.

Comments

  • wodanwodan Super Moderator
    edited August 2007
    Het kan zijn dat als de temperaturen hoog blijven, je dit KAN doen
    zonder in de problemen te geraken... Als als je geen goede technische
    basis hebt, zou ik eerst gans dit forum eens uitpluizen voor je aan
    bijmengen van meer dan 10% begint.
    Er is niets leuk aan langs de kant van de weg staan met een verstopte
    brandstoffilter. Iets waar je veel kans toe hebt als je al eens vuile Diesel
    tankte en waar dat restje vuil nu gaat loskomen door de PPO in je tank
    te gieten... Je zou de eerste niet zijn die onaangenaam verast is door
    de 'tankkuisende' eigenschap van PPO.

    PS: We krijgen hier regelmatig de vraag van kan dit of kan dat terwijl als je
    een beetje zoekt op het forum, je alle antwoorden zo kan vinden...
    Logisch dat je dan niet direct het pasklare antoord krijgt dat voor de
    100ste opnieuw wordt gepost. Wij hebben ook goed moeten zoeken
    en tijd en energie in onze hobby gestoken. Logisch dat wij van anderen
    ook enige inspanning en inbreng verwachten. No flame indended.
  • haarlem PPO Newbie
    edited August 2007
    He gekukkig, was iedereen maar zo vriendelijk als wodan.
    Dan zou de wereld er toch een stuk zonniger uitzien.

    wodan said:

    Het kan zijn dat als de temperaturen hoog blijven, je dit KAN doen
    zonder in de problemen te geraken... Als als je geen goede technische
    basis hebt, zou ik eerst gans dit forum eens uitpluizen voor je aan
    bijmengen van meer dan 10% begint.
    Er is niets leuk aan langs de kant van de weg staan met een verstopte
    brandstoffilter. Iets waar je veel kans toe hebt als je al eens vuile Diesel
    tankte en waar dat restje vuil nu gaat loskomen door de PPO in je tank
    te gieten... Je zou de eerste niet zijn die onaangenaam verast is door
    de 'tankkuisende' eigenschap van PPO.

    PS: We krijgen hier regelmatig de vraag van kan dit of kan dat terwijl als je
    een beetje zoekt op het forum, je alle antwoorden zo kan vinden...
    Logisch dat je dan niet direct het pasklare antoord krijgt dat voor de
    100ste opnieuw wordt gepost. Wij hebben ook goed moeten zoeken
    en tijd en energie in onze hobby gestoken. Logisch dat wij van anderen
    ook enige inspanning en inbreng verwachten. No flame indended.

  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2007
    Wat voor pomp heb je ?

    Drappie
  • haarlem PPO Newbie
    edited August 2007
    ik zou het niet weten, ben net wezen kijken maar weet niet waar ik moet zoeken en hoe hij er uit ziet.

    [quote=Lord Drappo]Wat voor pomp heb je ?

    Drappie
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2007
    Staat op de pomp, is je camera al opgeladen?

    Maak is een foto van je auto en een duidelijker foto van je pomp ?

    Drappie
  • haarlem PPO Newbie
    edited August 2007
    Maar waar zit die brandstofpomp?
    Onder de motor kap?
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2007
    ja op je blok
  • haarlem PPO Newbie
    edited August 2007
    Waar op het blok?
    en hoe ziet hij er ongeveer uit?
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2007
    Dan moet je even in Menno topic gaan kijken .. die heeft ook een Berlingo.

    http://www.ppo.nu/viewtopic.php?t=4

    http://www.ppo.nu/viewtopic.php?p=29443&highlight=#29443

    Groet

    Drappie

    ps: Heb je uberhaupt wel een beetje verstand van een compressiemotor ?
  • wodanwodan Super Moderator
    edited August 2007
    @haarlem: Al iets wijzer geworden met wat posts hier op ppo.nu te doorploegen?
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2007
    haarlem said:

    Maar waar zit die brandstofpomp?
    Onder de motor kap?

    LOL die houden we erin ....

    :wink:
  • haarlem PPO Newbie
    edited August 2007
    Ach als je net als ik 81 jaar bent is het intranet één groot vraagteken.
    Heb nog het geluk dat mijn achterklein dochter van 8 jaar mij soms wil en kan helpen.
    Al is natuurlijk met haar vriendinnen spelen leuker dan oud opa te helpen.

    maar goed, kan die pomp van het merk delpi zijn?
    of is dat weer iets anders.

    ja ik weet het ik heb er geen verstand van maar zo heeft ieder zijn kunnen.
    jullie kunnen bijvoorbeeld mij alles vragen over koken en kook technieken.
  • wodanwodan Super Moderator
    edited August 2007
    81 is een leeftijd die alle respect verdient.
    Delphi kan inderdaad een merk van een injectiepomp (korten we af tot IP)
    zijn. Als je een viercilinder motor hebt (die komen het meeste voor)
    dan vertrekken daar 4 stevige doch dunne metalen darmpjes van naar
    de injectoren die de brandstof inspuiten in de respectievelijke cilinders.
    Vaak komt er ook één darmpje van metaal toe, de aanvoer naar de IP toe.
    Er bestaan natuurlijk nog een paar andere manieren om een dieselmotor
    zijn brandstof te geven, maar in jouw geval zou je auto bovenvermelde
    moeten hebben.

    PS: Intranet is een lokaal netwerk zoals het internet, iets waarop je deze
    info leest. Dit forum waar je nu op aan het lezen bent, is dus bereikbaar
    via het internet. Zoeken die je het best op het internet via www.google.nl
    waar je bv ingeeft: "Delphi injectiepomp" dan geeft het DIT als resultaat.
    Een intranet is van buiten uit meestal niet openbaar toegankelijk.
    Dit enkel ter info en om geen misverstanden te hebben... Op fora is het
    vaak zo dat men exact leest wat er staat, niet wat er mogelijk bedoeld wordt.
  • haarlem PPO Newbie
    edited August 2007
    ahaa.
    dus ik kan geen slaolie in mijn tank doen.
    ook niet 50 procent diesel en 50 procent slaolie.
    jammer, dat had een hoop geld gescheeld.
    ik ga nu elke maand met de auto naar kroatie naar het graf van mijn vrouw toe.
    maar de kosten lopen een beetje de pan uit vandaar dat ik graag op slaolie wou rijden.
    maar pech gehad
    het zou anders wel een leuk cadeaux zijn geweest
  • wodanwodan Super Moderator
    edited August 2007
    Euhm.... Dat is niet gezegd, het KAN wel, maar niet zomaar.
    Als je kosten wil uitsparen, zal je eerst moeten investeren in
    een goed systeem, liefst tweetank.
    Bedenk wel dat het een tijdje gaat duren eer je profijt hebt
    van de ombouw. Je kan het omslagpunt perfect berekenen
    vanaf de hoeveelste gereden km je echt profijt haalt.

    Hoeveel verbruikt je wagen nu en hoeveel km is het dat je
    per maand aflegt? Bedenk ook dat je NU nog kan rijden, maar
    met jouw leeftijd mischien over een paar jaar niet meer. Dat is
    ook iets dat je moet overwegen voor je investeerd.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2007
    Hallo haarlem,

    Ik vind het al knap dat je dan op internet zit en een ' op een é krijgt, of heb je stiekum 20 jaar geleden in wp versie 1 de alt-toetsen uit je hoofd moeten leren :lol:

    Als je pomp geschikt is (probeer iemand een foto te laten maken van onder de motorkap en posten) dan zou je altijd kunnen gaan mengen. Alleen een kleine warmtewisselaar is altijd aan te bevelen, dit zijn de kosten dan ook niet.

    Je kan die foto ook naar mij sturen, dan zet ik hem er wel voor je bij.

    Succes,
    Tim

    Excuses voor het "je" gebruik, maar de beperking van het internet is dat je niet weet tegen wie je het hebt. Ik ben met redelijk fatsoen (op)gevoed, maar omdat ik anders ook geen onderscheid maak, heb ik dat nu ook niet gedaan. 81.... u had mijn overgroot kunnen zijn :oops:
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2007
    Foto's van het motorblok van Haarlem.

    Ik kan een type pomp zo niet herkennen, maar je hebt hem idd te pakken op de laatste foto.

    Tim

    image

    image

    image
  • apktje PPO Burner
    edited August 2007
    De brandstofpomp op de onderste foto is een Lucas pomp. Het is volgens mij zelfs te lezen op het zwarte blokje op de gashevel.

    Groet.

    APKtje
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2007
    Hier stelde ik al de vraag over Delphi...
    Best niet bijmengen zonder ombouw dus. De koude start zal de pomp de das omdoen.

    Grtz
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2007
    Aan de andere kant heeft Dyssie een Lucas op 2-tank systeem. Dat lijkt me voor Haarlem ook tot de mogelijkheden behoren, gezien de lange afstanden die hij maakt. En met een ppo-tank van zeg 150-200 liter hoeft hij onderweg ook niet te tanken.
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2007
    lucas dpc pomp.
    Lekker gevoelig.
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2007
    nero said:

    lucas dpc pomp.
    Lekker gevoelig.

    Net dezelfde pomp en motor als ik.

    image

    Nero, tegen mij zei je dat het kan op PPO met deze pomp, alleen goed spoelen met 2T-systeem??

    Grtz
Sign In or Register to comment.