Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Opel Corsa C 2-Tank Ombouw

udoudo Super Moderator
edited February 2008 in Opel
Ik wil ook naar Texel komen.
Aldaar wil ik met de ombouw beginnen.

Is er een `auto-zaak` op texel voor ontbrekende spulletjes?
(b.v. als T-stuk niet past, slang niet goed is, bevestigingsmateriaal er niet is, etc)
L-profiel meenemen voor bevestiging?

Heeft iemand een passend PPO-filter voor me over? (of kan ZBO via alleen een simpel inline filter de motor in?)
Ook zoek ik nog een 10 naar 8 mm verloopje.
En 577 Loctite? (ik hen nu een ander nummer)
Graag een berichtje!

Ik neem een slaapzakje mee voor als het laat wordt op de zaterdag.
En natuurlijk de spullenboel qua alles-in-1.

L-profieltje regelen? (voor bevestiging)

Comments

• MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2007
    Ik denk dat vanwege de beperkte inbouwruimte een inlinefiltertje moet voldoen. Wanneer je dat op een plaats inbouwt waar je er makkelijk bij kan, kan je ook zien wanneer het vervuild is, 2 slangeklemmen los, beetje olie op de grond, nieuwe ertussen, klaar. L-profiel lijkt me sowieso makkelijk. Er gaan volgens mij al vrijdag mensen, dus als die je willen helpen... Desnoods begin je vast, als je je slangen door hebt tegen de tijd dat de rest van de troep komt, is een probleempje zo opgelost.

Respect to the man under the hood zeg maar.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2007
    Udo,

Gezien jouw manier van werken (no offence) wil ik zowieso op Texel wel bevestigen wat voor binnendiameter je koelslangen hebben, waar de ww mooi kan liggen evt, mocht je er aan toe zijn, helpen snijden :wink:

Hou er wel rekening mee dat ik ook wil genieten op de meeting. Ik wil je dus best helpen, maar ga niet de hele middag staan sleutelen. Eigenlijk moet je dit ook zelf doen (hands on :mrgreen:), je mag me de hele dag vragen stellen. Je zou ook aan de hand van tips gedurende de dag een definitief plan kunnen maken, what to do, and what first.

Ik neem een zak mee met slangklemmen, thules, verlopen (ook 8-10mm) t-stukken (19mm en 8mm), Loctite 577, stukjes slang 8-10-12-15-17-19mm, elektrische bende.

Ik zou wel een apart filter doen voor je zbo. Als je een volkswagen filter zonder retour aansluiting koopt, (zie ombouw opel combo '99 1.7D) dan heb je verder niets nodig, zitten al thules op en is redelijk compact. Wil je dit later veranderen door een andere versie, kun je dit zo doen bij het vervangings interval van het filter.

Ik stel voor dat je een nieuw Opel Corsa C OMBOUW topic opend, waar je je definitieve schema posts, en je wellicht na Texel de vastgestelde stappen van je ombouw uit te voeren. Dat topic gaat dan over je ombouw, niet meer over het idee :wink:

(Ik heb toch net het topic gesplitst, anders gaan we teveel off topic in het Texel topic)

Cheers,
    Tim
  • udoudo Super Moderator
    edited September 2007
    Ik ben weer in het land (en ga binnenkort niet meer weg...).
    Zoals jullie gezien hebben op Texel (andermaal dank voor de assistentie, de raad en andere ondersteuning!) is er een WW geplaatst op een steun rechtsvoor in de motorruimte.
    Wie heeft de foto's hiervan? Graag plaatsen ter verduidelijking.

Volgende stap is het onderbreken van de dieselaanvoer en de retour.
    Hier voor heb ik van Niels twee maal twee `busjes` gekregen om in de slangen te schuiven zodat ze niet dichtegeknepen worden door de slangklemmen.

De aanvoer is eenvoudig te vinden vanaf het dieselfilter. (weet iemand onder welke omstandigheden de verwarming hiervan functioneert?)
    De retour zit achter/onder het blok verstopt (samen met Arne uitgezocht) en is een stuk lastiger te bereiken.

Vragen:

Kan iemand me de juiste benaming geven van de busjes voor in de slangen? Waar zijn deze meestal wel te krijgen? Bouwmarkt?

Nog tips m.b.t. het aansluiten op de retour? Hoe aan te pakken, waar te onderbreken?
    edited September 2007
    Udo,

Die busjes koop je bij de hydrouliekboer, bv deze. Ook hier kun je ze kopen.

Bij de combo hebben we de retour van de pomp gehaald en deze direct op de klep gezet. Dan hoef je nergens in te snijden.

Hier staan wat foto's van de busjes en PA slang.

Succes,
    Tim
  • udoudo Super Moderator
    edited September 2007
    Dank voor de tip!
    Dan rest nog de vraag van het binnendiameter van de aanvoer- en retourslangen.
    6-8 mm?
  • JeroenW PPO Burner
    edited September 2007
    udo said:

Dank voor de tip!
    Dan rest nog de vraag van het binnendiameter van de aanvoer- en retourslangen.
    6-8 mm?

Loshalen en de schuifmaat ter hand nemen,

Ik rijd met 6mm slangen en dat gaat goed,

groet,
    Jeroen
  • udoudo Super Moderator
    edited September 2007
    Er zitten metalen buisjes aan de einden met een kliksysteem bij het filter.
    Dus meten is dan met enige onnauwkeurigheid.
    edited September 2007
    udo said:

Er zitten metalen buisjes aan de einden met een kliksysteem bij het filter.

Foto?

Tim
  • udoudo Super Moderator
    edited September 2007
    Zie onderaan rechts:
    image
    (aangesloten op het brandstoffilter)
  • atjongatjong PPO Addict
    edited October 2007
    Udo, ik ben een tijdje weg geweest. Wat is de huidige status van de Corsa?
    Mooie zaklamp daar rechts op de foto man, die ken ik ergens van! ;) Als je een nieuwe fotoshoot nodig hebt van je blok dan kom je maar langs hoor.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2008
    Rijdt ie nu nog steeds op diesel?

Ook al is Suzuki nog zo snel, de MODS achterhalen hem wel!!!!

EDIT: welk tempo, er gebeurt NIETS hiero

gr Ton
  • EdEd PPO Burner
    edited January 2008
    Leuk dat filter...

udo

udo

u.d.o. nooit geweten dat je naam flauw was...

Ed :idea:
  • RogerRoger PPO Addict
    edited January 2008
    Ed said:

Leuk dat filter...

*(Te Flauw!!!)

*(Te Flauw!!!)

u.d.o. nooit geweten dat je naam flauw was...

Ed :idea:

Als het udo is moet je er zout bij doen !
    edited January 2008
    Jongens,

Ik hoop niet dat het udo wordt..

Tim :wink:
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2008
    echt flauw hoor .....

U . D . O . ko mer is in man, laat je niet zo kennen !!
    Je bent en blijft wel een lid en je hebt het recht om te posten

Der Alte Lord.

8)
Sign In or Register to comment.