Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

uitleg elsbett 2 tank systeem

HQRacingHQRacing PPO Burner
edited December 2007 in Algemene Techniek
In het elsbett 2 tank systeem komen de diesel en de PPO in een punt samen (fuel control valve) waarna dit naar het brandstofsysteem van de auto gaat.
Dit punt waar de twee brandstoffen samen komen heeft ook een retourleiding met terugslagklep en magneetklep naar de PPO tank.
Als er wordt overgeschakeld van diesel naar PPO wat gebeurd er dan precies? Wordt de diesel aanvoer gestopt (pomp)? En hoe en wanneer werkt de magneetklep?
Is er op het forum een algemene uitleg van het twee tank systeem te vinden? Eerlijk gezegt is het op dit forum tijd om onderwerpen wat meer uit specificieeren in de home page menu strutuur.

Comments

• Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2007
    Hans,

Met die structurering zijn we op de achtergrond bezig.

Er is al veel gediscussieerd over de werking van elsbett. Dit is de meest recente.

De meeste elsbetters laten ombouwen, waardoor zie niet meer dan rij ervaring posten op het forum'.

Cheers,
    Tim
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2007
    Tim:..."De meeste elsbetters laten ombouwen"... Klopt Tim, maar er komt een belangrijke uitzondering aan :lol:
  • Arne But PPO Newbie
    edited December 2007
    Tim, je mag wel langs komen bij mij om de elsbett set uit mijn auto te halen.
    dan weet je gelijk hoe die werkt.
    mijn auto gaat er toch uit.
    Deze elsbett is ingebouwd bij ppo system.

arne
Sign In or Register to comment.