Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

pomp spoelen, hoe?

benjamin PPO Newbie
edited August 2007 in Algemene Techniek
Als je met een 2systeem werkt, hoe moet je dan de pomp spoelen die vol zit met warme ppo terwijl er diesel in moet om de volgende keer te kunnen starten?
Kan je door de standaard leidingen van de originele tank koude ppo sturen?
Met een 2tanksysteem kan je dus in de ppo tank 100% ppo rijden?
Het is voor een Bosch VE pomp.

Greetz, Benjamin

Comments

• RaafRaaf Modding Member
    edited August 2007
    Gewoon even de zoekfunctie van het forum gebruiken.
    dan vind je oa http://www.ppo.nu/viewtopic.php?t=1725
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2007
    benjamin said:

hoe moet je dan de pomp spoelen die vol zit met warme ppo

Terugschakelen naar diesel 1 of 2 km voor je de auto stilzet.
  • benjamin PPO Newbie
    edited August 2007
    Bedankt, wel opletten met dit systeem, wanneer je dit spoelsysteem aanzet zal de timing wel blijven staan op stationair gedrag, bij hogere toerentallen dan stationair zal uw timing te laat staan, dus niet te veel vermogen vragen en niet te hoog doortrekken als je dit systeem gebruikt tijdens het rijden.

Greetz, Benjamin
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2007
    Het is ook niet om op te rijden, die snelspoel, maar 10 seconden voor je de motor uitschakelt "even" spoelen. Oftewel, je komt aan, parkeert voor de deur, drukt de knop in/zet de schakelaar om, en het systeem spoelt er met een bloedgang ppo uit en diesel in.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2007
    Heren,

Het spoelen kan zowel rijdend als stationair. Rijdend en tegelijk gas geven lukt niet tijdens het spoelen, geen vermogen en af en toe een stotter.

Het maakt mij persoonlijk niets uit dat ik de ene keer met spoelen 1000rpm 0,5liter spoel en de andere keer 0,75 liter...

Ik spoel altijd 200m voor huis, als de auto uitrolt voor de stoplichten. Werkt perfect.

Tim
Sign In or Register to comment.