Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Citroen xm 2.1d

dabeatisflo PPO Newbie
edited April 2008 in Citroën/Peugeot
hallo,

ik zou graag mijn 2.1d ombouwen, maar dan met 1 tank, dit omdat het toch wel wat goedkoper is en minder plaats wegneemt.

wat heb ik nodig?

mijn diesel wordt reeds verwarmd door de motor zelf.

Comments

• Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2007
    dabeatisflo,

Wat voor inspuit pomp heb je?

Tim
  • dabeatisflo PPO Newbie
    edited July 2007
    goh, zo een blok maar wa hendeltjes opzitten, een oud model denk ik. hij is van '91.
  • dabeatisflo PPO Newbie
    edited July 2007
    bah ik zoek een systeem dat makkelijk in gebruik is. grotere injectoren bvb?
  • dabeatisflo PPO Newbie
    edited July 2007
    weinig, maar als ik minder betaal ga ik meer rijden

hoeveel kost zo een systeem en waar kan je het vinden, in de buurt van belgie dan?
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2007
    check mijn topic, de 2.1 motor lijkt sterk op die van de evasion waarmee ik rij...
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2007
    Hey,

De 2.1 psa motor is gemaakt met zowel bosch als lucas.

Tjek dat eerst even.

Tim
    edited July 2007
    Neem een foto van jouw injectiepomp en we zullen het proberen te determineren hier :)
  • dabeatisflo PPO Newbie
    edited November 2007
    rotodiesel-lucas dus. ni goed?
    edited November 2007
    niet aan te raden nee...

lucas'en zijn zwakkelingen wat ppo betreft :(
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited November 2007
    minder goed klinkt beter :lol:

Lucas pomp = 2tank systeem 8)

weinig blijven rijden dat is pas goed koop

of op home made gpo :wink: dat is allen veel werk

2tank heb je binnen 15000km er al uit (hm)gpo

dyssie 8)
  • dabeatisflo PPO Newbie
    edited April 2008
    ok, maar als ik dit alles lees, blijkt na het rijden op ppo sneller lekken voor te komen. ik heb en oude wagen van 91 dus ik wil nu niet dat alles begint te lekken. en een nieuwe pomp kost snel 1000 euro...? vandaar. ik denk dat een bosch pomp ook sneller zal lekken op ppo...

en als hij niet lekt is hij sneller stuk. of is het op zelfgemaakte ppo dan beter?
  • Daffodil31LE PPO Newbie
    edited April 2008
    dabeatisflo, ik rijd al minstens drie jaar op plantaardige olie met een XM D12T. Geen enkel probleem. Echter ik heb wel een Bosch-pomp erinzitten. Als jij graag een Boschpomp in je XM hebt in plaats van een Lucas; ik heb hier nog een pomp liggen van een D12T. Dat was een handgeschakelde wagen, daardoor kon ik de pomp niet gebruiken, want ik heb een automaat (en die pompen zijn net ietsje anders). Hebben? De hoofdprijs vraag ik er niet voor en - om helemaal zeker te zijn - kun je 'm wellicht even (laten) reviseren.
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2008
    Nieuwe pomp moet helemaal geen €1000 kosten. Dat zijn de dreig-verhalen die ik ook al gehoord heb en dat is wat ze je in de (amateur) garage willen wijsmaken.
    Mijn 2de hands BOSCH-pomp met 120.000km gelopen (auto had er +/- 140.000) heeft me in Nederland bij een groot sloopbedrijf €150 gekost + 50€ verzendingskosten, persoonlijk aan de deur afgeleverd en het praatje over oliebollen en verkeersdrukte dezer dagen kreeg ik er gratis bij. Maar, ik zou het gewoon met de Lucas gaan proberen. Ik wou dat ook doen maar de pomp zelf was al niet goed met diesel en reparatiekosten aan de Lucas zouden hoger geweest zijn dan een hele Bosch...
    Alleen een doordachtere ombouw en voorzichtigheid zijn aan te bevelen, bv niet vergeten spoelen, niet op PPO wegzetten voor langere tijd (doe ik met Bosch wel), langer wachten voor omschakelen naar PPO,... enz...

Grtzzz
Sign In or Register to comment.