Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

nagelen na lange rit

ook jan PPO Burner
edited July 2007 in Algemene Techniek
ben verleden week naar de pyreneeen gereden en in de buurt van parijs
met de tank bijna leeg (tankmix 80 ppo en 20 petrol) begon de vwLT (geen enkele ombouw)nogal duidelijk te nagelen in de file's

iemand enig idee waarom dan pas

Comments

  • wodanwodan Super Moderator
    edited July 2007
    Mischien omdat de motortemperatuur wat hoger was dan EN
    dat je op een dunner mengsel (restje tank) begon te rijden?
  • ook jan PPO Burner
    edited July 2007
    en jij raad me aan om nog een WW te plaaten als je op een mix rijdt?
    mischien verdampt een deel van de petrol bij te hoge temperatuur, in de tank.
    diesel verdamp al bij 70 graden petrol denk ik al veel vroeger.
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2007
    Jan,

    Je hebt zo'n enorme bus, waarom maak je er geen 2-tank systeem van? Dan weet je zeker dat je van het probleem af bent.
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2007
    Petrol = benzine?
  • wodanwodan Super Moderator
    edited July 2007
    Nope, zal wel Diesel zijn dat hij bedoelt.

    Ik verwarm alle brandstof voordat die naar de IP gaat,
    of dat dat nu 20% PP / 80% Diesel is of 90%PPO / 10% Diesel.
    Alles wordt op 80-90° Celcius verwarmd bij mij :D
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2007
    [quote=ook jan]diesel verdamp al bij 70 graden petrol denk ik al veel vroeger.
    Dan is diesel dus geen petrol :!:
  • wodanwodan Super Moderator
    edited July 2007
    Juist, dan zal hij met petrol wel petroleum bedoelen?
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2007
    Om op het onderwerp terug te komen: ik heb zo'n 200 km gereden met vol gas (120 km/h). Dat doe ik anders nooit. Mij viel ook op dat de motor daarna stationair behoorlijk nagelde (dat doet hij anders nooit).
  • wodanwodan Super Moderator
    edited July 2007
    En bleef ie dat doen of ging dat vanzelf over?
    Af en toe goed doorrijden moet met een diesel,
    dat zijn werkpaardjes, eens op temperatuur moeten
    die bezig zijn :)
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2007
    Vanmorgen bij het starten viel me op; hij nagelt nog steeds.
    Ben wel zeer benieuwd hoezo.....

    Inspuiting vervroegd?
    Pompriem strakker komen te zitten? (aandrijving pomp LT is middels riem)
    Injectoren ineens schoon?
    Gehoorschade bij mezelf? (door twee uur volgas rijden... :D )
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2007
    @Carlo, wat bedoel je met nagelen. een gare vertstuiver maakt een knikker geluid, tot je weer gas geeft en hij weer loskomt.(zeg ik het goed nero?)
    Dit was met de oude verstuivers in de Benz het geval.

    Gr Ton
  • ook jan PPO Burner
    edited July 2007
    petrol uitgesproken met doffe e is petrolium int vlaams
    en met nagelen bedoel ik het gewone gekletter bij een koude diesel

    ik heb niet geprobeerd met de pomp te vervroegen( bij oude vw's kun je dat nog manueel met een knop naast het stuur )
    maar het nagelen was onmiddelijk weg bij de volgende dieseltankbeurt na Parijs.
    ik denk eerder dat door de lange rit er iets met de mixverhouding moet gebeurt zijn, mischien teveel petrol, want dan nagelen ze ook of op benzinne nog veel meer (ik kan het weten want ik heb in mijn leven al twee maal verkeerd getankt)
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2007
    suzuki said:

    @Carlo, wat bedoel je met nagelen.

    Nou gewoon wat een diesel altijd doet maar dan harder.
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2007
    teveel petroleum bij warme motor ontbrandt te snel!
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2007
    Je bedoelt dat 5% petroleum bij de APO teveel is?
Sign In or Register to comment.