Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

BX 1.9 D op PPO 100 % is dit mogelijk?

Blooper1963Blooper1963 PPO Newbie
edited July 2007 in Citroën/Peugeot
Hallo,
ik bezit een BX 1.9 D van het bouwjaar 1987 en met een rotodiesel pomp!De wagen heeft nu 151.000 km gelopen en mijn vraag is: kan deze omgebouwd worden met een PPO kit en wat kost dit?Ik ben handig als technieker,en warmtewisselaars,kan ik zo kopen op mijn werk,want een zelfde type wisselaars vind men ook terug in wandketels(verwarming) rest mij enkel te weten wat er nog allemaal nodig is voor deze ombouw?
Ik weet dat roto pompen aan de zwakke kant zijn,maar met een 2 tank systeem en een wisselaar van 30 KW,moet dit haalbaar zijn om de olie voldoende te verdunnen!!
Graag enige uitleg dus,hoe men te werk gaat, en wat ik nog nodig heb.
En berstaan er principe schema's voor inbouw?

Greeetz blooper1963

Comments

• browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2007
    Nou, je geeft het antwoord zelf al. Inderdaad met twee tanks en een goede WW is dit best te doen zou ik zeggen. Die roto is niet de sterkste, maar als de olie maar voldoende dun is, moet het kunnen. Wat je behalve een WW nodig hebt is natuurlijk een tweede tank, wat slangen en een manier om van aanvoer te wisselen. Dat wordt meestal gedaan met magneetkleppen. Ombouwschema's staan er genoeg op het forum. Hier staat de mijne: http://ppo.nu/viewtopic.php?t=2156
  • Blooper1963Blooper1963 PPO Newbie
    edited July 2007
    brownie said:

Nou, je geeft het antwoord zelf al. Inderdaad met twee tanks en een goede WW is dit best te doen zou ik zeggen. Die roto is niet de sterkste, maar als de olie maar voldoende dun is, moet het kunnen. Wat je behalve een WW nodig hebt is natuurlijk een tweede tank, wat slangen en een manier om van aanvoer te wisselen. Dat wordt meestal gedaan met magneetkleppen. Ombouwschema's staan er genoeg op het forum. Hier staat de mijne: http://ppo.nu/viewtopic.php?t=2156

Hey brownie,
    waar heb jij die prachtige tank gehaald? en in uw laatste schema links, die 2 maal T, wat is dat? weet jij een goed adres voor de andere stukken
    Buiten een wisselaar?? die kan ik op mijn werk krijgen!

greeetz blooper1963
  • RubenbxRubenbx PPO Addict
    edited July 2007
    jij hier ook :wink:
Sign In or Register to comment.