Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Vloeibare pakking i.p.v. Loctite 577

atjongatjong PPO Addict
edited July 2007 in Algemene Techniek
Hier op het forum wordt veel gesproken over Loctite 577 voor het vloeistofdicht maken van de schroefdraden van bv. de WW en de magneetkleppen. Ik hoor niemand praten over het gebruiken van vloeibare pakking (van bv. Loctite). Is deze hier ook geschikt voor?

Comments

• SinnefjildSinnefjild PPO Addict
    edited July 2007
    Ik heb die blauwe loctite gebruikt voor een warmtewisselaar en andere aansluitingen. Doet het erg goed. Ik weet het "typenummer" niet meer.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2007
    Atjong,

Vloeibare pakking wordt niet "hard", loctite wel. Met vloeibaar pakking kun je dus scheuren krijgen als je de thule of knie zou gaan stressen met trillingen oid.

Groeten,
    Tim
  • BurnIt PPO Master
    edited July 2007
    577 heeft als voordeel dat je de tule of knie niet helemaal aan hoeft te draaien.

Je kunt hem in een bepaalde stand laten staan, en dan hard laten worden.
  • atjongatjong PPO Addict
    edited July 2007
    Ik had in 1e instantie dat telfontape gebruikt voor de slangpilaren en knietjes en het spul niet oerend hard aangedraaid uit angst voor afbrekende schroefdraden zoals eerder al was gebeurd. Afgelopen weekend een kogelkraan erbij gezet om de WW uit te kunnen zetten als ik effe geen PPO heb op vakantie en meteen ook de WW gecontroleerd. Wat blijkt? De 2 knietjes zaten ontzettend los en koelwater lekte een klein beetje (niveau in tankje was 1 cm gedaald) :roll:. Kheb t een beetje vastgezet. Na de vakantie maar wat vloeibare pakking ertussen en wel hard aandraaien. Zo blijft een PPO'er lekker bezig :).
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2007
    Heren,

Als je aansluiting met loctite vastzit, en het is 100 graden (bv koelwater), kun je het ook erg makkelijk los draaien. Op de verpakking staat echter wel dat het afdicht tot 150 graden.

Zorg er dus voor dat je thules nooit onder spanning/trilling staan, dan blijft het ook dicht.

Tim
Sign In or Register to comment.