Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Toyota Yaris 2002 biodiesel

Elektra PPO Newbie
edited August 2007 in Oosterse merken
Ik kan nergens vinden of een Toyota Yaris 2002 vrijgegeven is voor 100 % biodieselgebruik. Kan iemand met zekerheid bevestigen dat dit zo is?

Comments

• MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2007
    Ja hoor, de Toyota-garage denk ik :) Wat voor motor heb je erin liggen?? Een D4D of een indirect ingespoten, danwel common-rail?? Kijk eens op de Duitse site, in Duitsland is biodiesel gewoon verkrijgbaar aan de pomp, dus zal vast wel iets opstaan in die trend
  • Elektra PPO Newbie
    edited July 2007
    Op www.biodiesel.de staat geen enkele 'freigabe' voor Toyota ingegeven :roll:
  • udoudo Super Moderator
    edited July 2007
    Elektra said:

Op www.biodiesel.de staat geen enkele 'freigabe' voor Toyota ingegeven :roll:

Open vraag: Hoeveel zegt dat? (ik kan er ook geen enkele Opel vinden bij de PKW's?)
    Is het dan zeker dat het niet kan of is iemand nalatig met het doorgeven van deze info?
  • monkee21 PPO Burner
    edited August 2007
    :( heb een hele tijd rondgetoerd op fmpo.de

8) daar hebben ze een hele fahrzeug databank

en ze zeggen ook TOYOTA sagt einfag NEIN.
    :cry:

maar niet opgeven met een mix moet het lukken.
    uw Yaris is waarschijnlijk een Common Rail en daar weten ze bij Algemene techniek alles van.

greetz Mon 8)
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2007
    Biodiesel heeft toch eenzelfde viscositeit als diesel?
    Het gaat daarbij toch alleen of je leidingen ervoor geschikt zijn, dit omdat het nogal aggresief is.

Verder is biodiesel absoluut niet BIO!!!

gr Ton
  • Chicken PowerChicken Power Banned
    edited August 2007
    suzuki said:

Biodiesel heeft toch eenzelfde viscositeit als diesel?

Nee, zowat het dubbele, maar aanmerkelijk minder dan PPO. Ik gebruik het ook in mijn blend. Omdat ik het heb, en omdat het de uiteindelijke viscositeit mee- verlaagd.
    suzuki said:

Het gaat daarbij toch alleen of je leidingen ervoor geschikt zijn, dit omdat het nogal aggresief is.

Meestal niet zo zeer de leidingen, zeker als die van metaal zijn. Het zit meer bij de afdichtingen, membramen en pakkingen die onder druk staan. Als ze van gewoon rubber zijn, moeten die vervangen worden door VITON uitvoeringen.
    suzuki said:

Verder is biodiesel absoluut niet BIO!!!

Ho even, het wordt gesynthetiseerd uit producten van biologische oorsprong. Zeker als ook de methanol uit hout gewonnen is, is het duidelijk een ander iets dan welk een brandstof van minerale oorsprong!

Groet, Cp
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2007
    @CP, ik wist niet dat ie dubbel zo dik was dus.
    Maar de productie van biodiesel is toch behoorlijk giftig.
    oa, de olie koken en er een kwak loog bij gooien, en nog meer van die zooi.
    Heb ik eens in een topic van Tim gelezen....

Het was bio en is toen zwaar chemisch verknald.......
    Kun je toch geen bio noemen...

Gr Ton
Sign In or Register to comment.