Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

koudgeperst

ludovic PPO Newbie
edited July 2007 in Algemene Techniek
Beste rijders

ik lees op het forum dat de olie koudgeperst moet zijn ivm de 10-15 mg van een bepaalde stof( ik kan niet meer op de naam komen...) die er mag inzitten. Bij warmgeperste olie (voeding) is dit veel meer dan bij koudgeperste. Veel mensen hier rijden toch op Aldi en soortgelijke olieen. Zijn die afzettingen dan minimaal of spoelen jullie gewoon voldoende met diesel achteraf?

Ik mis nog altijd ervaringen met direct ingespoten diesels...

vriendelijke groeten

ludo

Comments

• smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2007
    Geen idee of ik een direct ingespoten diesel heb. Ik heb een SEAT Inca 1,9 SDI met een Bosch VE pomp. Hij rijdt prima op elke PPO, warm- koud en afgewerkt.

Het maakt niet uit, dus maak je niet teveel zorgen.
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2007
    Elsbett adviseert in elk geval koudgeperste olie. Maar ik heb ook veel warmgeperst gereden en er nooit problemen van ondervonden. Dat was slechts 45.000km. Het zou best kunnen dan na 50.000km de eerste problemen beginnen.
  • ook jan PPO Burner
    edited July 2007
    het zijn de fosfaten die in warm geperste olie in grotere mate voorkomen
    en die zouden voor meer aankoekingen zorgen op de kleppen.

de norm is 12 en mijn olie (koudgeperst ) zit onder de 4 lager kunnen ze niet juist meer meten. warmgeperste kan vlug oplopen tot 50

ik denk dat dit vooral belangrijk kan zijn voor één-tanksystemen zoals bij elsbeth, om in de koude faze aankoeking te vermijden.
Sign In or Register to comment.