Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Tankfilter (plastic zeefje) verwijderen, verstandig?

a.lai PPO Newbie
edited July 2007 in Algemene Techniek
Ik heb ergen op het forum gelezen dat het beter is om het filter (plastic zeefje) dat in de tank zit te verwijderen. Dit zorgt dan voor betere doorstroming/opzuiging van APO naar de pomp toe.

Ik wil bij mij auto (Avensis) het tankfilter verwijderen.
-Loop ik geen gevaar dat ie kleine vuil van de tank opzuigt en dat in de leidingen blijft hangen?
-Kan ik het filter verwijderen zonder gevaar voor lucht en zo.

Comments

• ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2007
    A. Lai,

Ja klopt is beter om te verwijderen. Het bij effect van PPO is dat het de evt. resten in de tank die vastgekoekt zittten losweekt, en zodoende je tankzeef dicht maken. Een tankzeef schoonmaken op het moment dat zich dit voordoet is erg lastig. Vandaar dat de meesten dit tankzeefje ook verwijderen en vervangen door een in-line voorfilter. Zo kun je de vervuiling makkelijker zien en het filter ook makkelijker vervangen, zoals ik afgelopen zaterdag. Het dichtzitten van het filter kan dor het optredende vacuum ook juist lucht veroorzaken.

Groet,
    Ingmar
  • a.lai PPO Newbie
    edited July 2007
    als ik de twee brandstofleiding losmaakt bij de tank, er is dan geen gevaar voor lucht? Anders kan ik de tankfilter niet eruit halen.
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2007
    Je zult zeker wat lucht krijgen.
    Gewoon starten, de motor gaat er niet kapot van. Daarna is alle lucht weer er uit.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2007
    Of ontluchten zoals voorgeschreven door de fabrikant, niet alle pompen vinden op deze manier ontluchten even leuk.

Ingmar
  • a.lai PPO Newbie
    edited July 2007
    bedankt voor de tips, ik ga zsm het tankfilter verwijderen.
Sign In or Register to comment.