Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

verstuivers, kranen...

ludovic PPO Newbie
edited July 2007 in Algemene Techniek
Beste ervaringsdekundigen

Ik hou me ondertussen al een tijdje bezig met het lezen over ppo, de verwarming ervan, toepassing in vrachtwagens ed.. Toch vind ik weinig info over directe inspuiting en eventueel het effect op verstuivers. Aangezien ppo( verwarmd tot 70 °? is dat de temp voor een DI diesel???) toch nog een andere viscositeit heeft dan diesel, moet er toch een drukverhoging zijn in de verstuivers met temp stijging tot gevolg en verandering van het spuit -en vernevelingsgedrag in de cilinder(schade cil wanden??). Ook stel ik me de vraag of de toevoeging van 70° vloeistof in de pomp geen tempstijging tot gevolg heeft waardoor die minder goed werkt en uiteindelijk vastloopt?

Wat de onderdelen betreft, ziet het aanbod er redelijk goed uit. Magneetkleppen lijken mij ideaal, behalve hun prijs! Daarom dacht ik aan een kranensysteem. De dieselaanvoer moet zoveel mogelijk origineel blijven om storingen te voorkomen. De splitsing ppo-dino zou dus vlak bij de pomp moeten zitten? juist? Als daar nu een t stuk uit messing komt te zitten en er komt zowel op de dieseltoevoer als op de ppo toevoer een kraan( die kranen komen uit aan mijn bestuurdersstoel) zou het dan ook niet lukken?

De kraan zit dan uiteraard niet aan de splitsing.. Als ik een tweede kraan openzetzou er een combinatie moeten onstaan van ppo-diesel en bij hetsluiten van de dieselkraan, zou er alleen ppo mogen uitkomen. wegens de niet samendrukbaarheid van vloeistoffen, zou toch alleen de vloeistof van de open kraan mogen aangezogen worden? Volgen jullie nog??
ik rij warm op diesel, alles op temperatuur. ik draai de ppo open( ppo en diesel gaan nu even gemengd naar de pomp) dan draai ik de diesel toe. dan wacht ik een aantal seconden(hangt af van het debiet van de slangen(minstens 1O mm binnendoorsnee)) tot de retour de laatste diesel heeft verwijderd en draai ik de ppo retour open en dieselretour toe= nu heb ik een ppo kring..

gevolg: veel handelingen, maar ik spaar toch wel euro's uit.
Langere slangen?
wat diesel in de ppo en wat ppo in de diesel??

Dit is maar een gedachtengang, ik zou graag weten wat jullie hiervan vinden!

Vriendelijke groeten ludo

Comments

• smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2007
    Ik zou het zelf niet handig vinden om tijdens het rijden kranen om te moeten zetten. Bij magneetkleppen is het 1 druk op de knop en je rijdt op PPO. Ja, magneetkleppen zijn het duurste stukje uit de ombouw naar een 2-tank systeem. Maar voor een verschil van 75 euro ga ik niet moeilijk doen.

Ik gebruik mijn auto iedere dag en rij meer dan 50.000 km per jaar. Het systeem moet handig in het dagelijks gebruik zijn en dat boeit mij zo'n verschil in prijs niet.
  • ludovic PPO Newbie
    edited June 2007
    daar heb je gelijk in, maar ik heb 2 kleppen nodig van elk 100 euro, daarom vond ik dat wat duur..

ludo
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2007
    Nee hoor, kijk maar:

http://www.monopoel.de/uebersicht/mv.php

1 Sirai 3 wegklep 12v = 65 euro
  • edited June 2007
    DELETED
  • ludovic PPO Newbie
    edited July 2007
    ok, bedankt voor de foto's!!
Sign In or Register to comment.