Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

[Berlingo 1.9D] Eindelijk dan toch, ombouw Berlingo

Annemieke PPO Newbie
edited November 2008 in Citroën/Peugeot
Na een flinke tijd van overleggen, wel of niet, en wanneer dan... Moet eigenlijk toch... Kan het niet maken om nu nog niet omgebouwd te hebben... Kwam ik 15 juni terug in Nederland en stond ons Berlingootje netjes in de garage om omgebouwd te worden! :D
Gelukkig had ik maandag nog vrij, zodat we smiddags ons blingbakkie op te kunnen halen en uit te gaan proberen! Met twee auto's terug (tja niet echt milieuvriendelijk natuurlijk) en onderweg even gewisseld, zodat we beiden een keertje uit konden proberen hoe het reed! Prima! :lol:
En nu rijden we dus al een week, blingbling is al een keertje terug naar de garage geweest... Tja, binnen een week had ik het al voor elkaar om het brandstof filter vol te hebben... :oops: Nu weet ik in elk geval ook hoe dat rijdt! :(
Vanmorgen reed hij weer als een zonnetje! :D :D

Comments

• mennomenno Webmaster
    edited June 2007
    Ik zal vanavond de motorgegevens er nog even bij zetten, foto's volgen ook nog.
    Het gaat in ieder geval om een Citroen Berlingo 1.9D, bouwjaar 2000 (en géén HDI) met circa 210.000km op de klok.
    De ombouw is gedaan door PPO-Systems in Wezep, waarvoor dank!
    Omdat de auto met een één-tank systeem uitgerust kan worden hebben we daar ook voor gekozen, het is in mijn ogen de meest ideale manier van rijden, omdat er geen ruimte verloren gaat aan een extra tank (en we dus nog gewoon de mountainbikes achterin kunnen zetten!) en geen kans op het vergeten omschakelen aan het eind van de rit.
  • Chicken PowerChicken Power Banned
    edited June 2007
    Allereerst veel veilige kilometers!
    Annemieke said:

Tja, binnen een week had ik het al voor elkaar om het brandstof filter vol te hebben... :oops:

Hoe krijg je dat voor elkaar? Maagdelijk nieuwe auto. Of kan dat ook al met dat fotoshoppen? :?:
    Annemieke said:

Nu weet ik in elk geval ook hoe dat rijdt! :(

Zie het maar als de ontgroening in PPO rijden!

Groet,Cp
  • edited June 2007
    DELETED
  • atjongatjong PPO Addict
    edited June 2007
    Goed om te horen.
    1-tank? Rij je dan 100% met een 1-tank oplossing van Elsbett?
  • Annemieke PPO Newbie
    edited June 2007
    Op dit moment nog niet 100%... Er moet nog een restje diesel uitgereden worden... :wink:
    Maar ik wil wel kijken hoe goed het blijft gaan, dus waarschijnlijk binnenkort wel 100%! En idd van Elsbett.
    Blingbling houdt zich nog steeds goed, heb heerlijk over de weg getuft vanmorgen. Ik ben lui geweest, lekker achter een vrachtauto blijven hangen, dan blijf ik tenminste makkelijker een constante snelheid houden! Ik merk alleen wel dat ik toch weer een beetje aan ons autootje moet wennen... Mijn eigen schuld, te lang weggeweest en in de tussentijd ook nog eens in een automaat gereden :roll: Gelukkig valt het rechts (of was het nou links?) rijden wel mee, volgens mij heb ik hier in Nederland nog niet veel fouten gemaakt.
  • atjongatjong PPO Addict
    edited July 2007
    Dat zijn de ultieme PPO-branders: 0% diesel, ook niet om te starten :-)
    En we wachten nog steeds op die beloofde foto's (daglichtfoto's zijn het mooiste).
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2007
    Zie bedrijfspresentaties Atjong, daar staan de eerste foto's.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2007
    Nou Annemiek, Je bent niet de enige PPO rijdster op ons forum, mijn vriendin tuft al weer een maandje rond in onze Brandweerbus, se is in dat opzicht denk ik wel de enige APO-rijdster in het forum ...of.....

In ieder geval veel plezierige kilometers toegewenst in je blingbling...en schaam jje niet voor dat filter, vorige week was die van ons ook verstopt, en moest er de wegenwacht aan te pas komen.

Zonnige groeten,
    Ingmar en Jacqueline.

PS. Dat rijden aan de verkeerde kant, tja, is me zelf in Engeland een keer overkomen op zondagmorgen, was wel even schrikken zo'n spookrijder, realiseerde me pas later dat ik het zelf was. :lol:
  • mennomenno Webmaster
    edited July 2007
    atjong said:

Dat zijn de ultieme PPO-branders: 0% diesel, ook niet om te starten :-)
    En we wachten nog steeds op die beloofde foto's (daglichtfoto's zijn het mooiste).

We hebben de afgelopen tijd nog even geen moment gevonden waarbij geschikte weersomstandigheden, de auto en ondergetekende met de digicam op de zelfde plaats konden samenkomen.

De auto start goed, ook op 100%. Je kunt wel horen dat 'ie de eerste 30 seconden of zo even wat onregelmatig loopt, we hebben dat opgelost door na het instappen eerst te starten zodat de boel effetjes kan warmlopen (en er dus voorverwarmde PPO/APO vanaf het filter verder het systeem in kan). Gezien deze ervaringen denk ik wel dat het raadzaam is komend najaar/winter wat diesel bij te mengen, hoewel de afgelopen winter de temperaturen niet veel lager hebben gelegen dan laatste paar nachten 8)
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2007
    Hallo? oh jah, Hello anyone there?

We wachten nog steeds op die ervaringen in jullie bling bling O.

Groetn'
    Tim

ps: Ik was het vergeten, maar zag Annemiek online :lol:
  • jons PPO Newbie
    edited November 2008
    ik overweeg een berlingo 1.9D uit 2004 te kopen om om te bouwen voor ppo, met een 1-tank systeem. ik heb begrepen dat de 'nieuwere' diesels minder/niet geschikt zijn voor een 1-tank systeem. Weet iemand of het met deze zou kunnen, of hoe ik daar (van tevoren) achterkom? waar moet ik naar kijken onder die motorkap om te beslissen of dit kan - of niet?

-jons
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2008
    Jons,

Kijk even naar jeType IP, Bosch of Lucas, open dan een eigen topic en go :arrow:

Dit is het topic van een ander, waar al een boel ervaring in staat :wink:

Tim
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2008
    Uit 2004 en 1.9D, dan is het zo goed als zeker een DW8-blok dat erin ligt (identiek aan de mijne, zie hier)
    Ze zijn geleverd met hoofdzakelijk Delphi-pompen (Lucas-variant), Lucas-pompen maar ook met BOSCH. Ik heb zelf een BOSCH ingebouwd omdat ik daar zelfs op diesel serieuze problemen mee had...
    Als je er
Sign In or Register to comment.