Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Tank modificatie

soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
edited June 2007 in Algemene Techniek
Ik heb een tank van www.bootschappen.nl die ik graag wat PPO-geschikter zou willen maken zonder al te veel kosten.
Zo ziet hij eruit:

image

De aanvoerleiding gaat vanaf de slangnippel (thule, pilaar, ...) over naar een geribbeld buisje dat gekromd op de bodem van de tank uitkomt. de retour komt gewoon bovenaan uit en 'loopt' dus gewoon in de tank, niet via een slang dus).
Ik vermoed dat ik met de aanvoer problemen krijg bij een bijna-lege tank. Maakt het wat uit of de retourslang onder 'olie-niveau' zit zodat een gesloten systeem onstaat of kan het er gewoon 'inlopen'.

Ik dacht eraan een soort buis in de tank te lijmen waar aanvoer en retour samenkomen maar dat kan niet meer omdat ik al diesel in de tank heb zitten. Iemand een idee?

Grtz

Comments

• easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited June 2007

Maakt het wat uit of de retourslang onder 'olie-niveau' zit zodat een gesloten systeem onstaat of kan het er gewoon 'inlopen'.

Het is beter om de retour leiding onder in de tank te leggen omdat je dan geen lucht in de PPO krijgt.

Ik dacht eraan een soort buis in de tank te lijmen

Polyethyleen is niet te lijmen. je kan het alleen lassen met een speciaal kunststof las apparaat.

Groeten,

Easy rider.
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2007
    je kan dan beter een soort doorvoer met twee tules/slangpilarern (een mannelijke schroefdraad een vrouwelijke schroefdraad) door een gaatje aan elkaar schroeven en met een rubbertje afdichten.

komt het een beetje over wat ik bedoel...?

image

image

in elkaar te schroeven met de wand van de tank (of deksel) en een rubbertje er tussen
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2007
    [quote=easy rider]Polyethyleen is niet te lijmen. je kan het alleen lassen met een speciaal kunststof las apparaat.Dat heet een extruder. Is eigenlijk niets meer dan een strijkijzer of hairfohn, die de twee stukken PE aan elkaar smelt.

Een tankdoorvoer, zoals Tjorque's voorstel, zou ook een optie zijn.

Cheers,
    Tim
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2007
    Tjorque said:

komt het een beetje over wat ik bedoel...?

Neen, leg uit. Bedoel je aanvoer en retour in een T-stuk laten uitkomen?

Grtz
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2007
    Ik denk dat Tjorque bedoelt dat je een gat in de wand boort, aan de ene kant een slangpilaar met buitendraad en aan de andere kant een slangpilaar met binnendraad.
    edited June 2007
    inderdaad :)

je boort een gat door dat zwarte deksel met een diameter zo groot als de buitendraad van de ene slangpilaar.

aan die slangpilaar hang je een darm die tot op de bodem (met wat overschot missch) van het vat geraakt.

dan schroef je de twee slangpilaren in elkaar met daartussen een rubbertje en dat zwarte deksel (waarin het gat zit).

snappie? :)
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2007
    Uhu, maar dan blijft het probleem van luchthappen als de slang gewoon op de bodem ligt, niet?
    edited June 2007
    tjah als ge uw tank altijd gaat leegrijden :)

Maar als de leiding onder het vloeistofniveau blijft is ter toch geen probleem...

ge kunt natuurlijk ook een stijve leiding (geen vieze dingen denken jonges :lol: ) ipv een slang op min of meer de zelfde doorvoeren hé
Sign In or Register to comment.