Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

DELETED

edited June 2007 in Algemene Techniek
DELETED

Comments

• atjongatjong PPO Addict
    edited June 2007
    sjampoo said:

Nieuwe injectoren, op 245 Bar openingsdruk in laten stellen

@^#&*$... Wat?! -Twee-honderd vijfenveertig bar per stuk??? Wauwie, en ik dat dat Nero met mijn verstuivers op 170 bar al een record verbroken had :). Om wat voor een motor en auto gaat het hier?
  • edited June 2007
    DELETED
  • atjongatjong PPO Addict
    edited June 2007
    Weet je wel zeker dat de verstuivers nu op 245 bar staan? Of bedoel je 145 (bv standaard 130 en nu verhoogd met 15 bar)?
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2007
    Die druk is VEEEEEEEEl te hoog voor dit type motor!
    Indirecte injectie met deze druk is niet goed. Er moet namelijk werveling zijn, en de druk is daar echt speciefiek op onderzocht en afgesteld.
    Een kleine drukverhoging om de ppo iets beter te verstuiver, ok, maar zoiets???

Ik heb wel bij bv. Drappo ooit zijn verstuiverdruk verhoogd (was directe injectie) ik denk (weet het niet exact meer) van 245bar naar 270 bar of zoiets.Maar hier was de motor ontworpen voor hoge drukken.

Maarja, er zijn er altijd wel die anders moeten proberen hé.
    Op zich niks mis mee hé, in tegendeel!
    Maar als er achteraf problemen of kosten ontstaan hierdoor, dan is het steeds weer klagen en zagen dat er niemand hen goed ingelicht had.
    En ik spreek uit ervaring. Meermaals zo'n personen meegemaakt op het werk, zelfs onlangs nog.

Nu, ieder voor zich en proberen maar.

Groeten,
    Nero
  • edited June 2007
    DELETED
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2007
    sjampoo said:

D'r komt ook nog een mechanische compressor op 't blok,.. (G-lader),.

"beeld" is van de injectoren, ennuh: zelfs appelstroop komt er netjes homogeen verneveld uit :) :)

Ubergeil :) die lader

Heb je dan appelstroop door de injector gejaagd ofwat? :lol: :lol: :lol:
  • Henk THenk T PPO Burner
    edited June 2007
    Hier staat een aardig verhaal over ombouw en gloeikaarsen.
    http://home.arcor.de/sgrafen/salatoel/kaltstart/kaltstart.html#langenGK

mvg Henk
  • edited June 2007
    DELETED
  • ook jan PPO Burner
    edited June 2007
    ja, wat kan er eigenlijk fout gaan ??
    een hogere inspuitdruk is mischien meer belastend voor de pomp,
    maar verder??

euhh, nero, ik heb gisteren een uitleg gehoord waarom elsbeth de verstuiversnaalden aanpast.een groter debiet geeft volgens jou.
    volgens deze bron zou een brutale inspuiting ipv een gelijdelijke, de verbrandingstemeratuur opdrijven,
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2007
    de reden waarom je een langere gloeikaars pakt is omdat dan de koude PPO (met name in de winter) bij het starten rechtstreeks drupt op de gloeikaars en hierdoor verdampt en ontbrand. De gloeikaars moet dan wel nagloeien anders heeft dat geen zin, lijkt me duidelijk.
    Nadeel is natuurlijk dat het je wervel verstoort. Der is 1 duitser die daar goed mee heeft getest. heb ff de link niet bij de hand.

Zoek de balans tussen een goed startende wagen in de winter of een verstoorde wervel.

yep Henk, dat is hem
    http://home.arcor.de/sgrafen/salatoel/kaltstart/kaltstart.html#langenGK
  • edited June 2007
    DELETED
    edited June 2007
    wat je zegt klopt ookjan.
    Dat bedoelde ik ook.
    Groter debiet in zelfde tijd.
    Maar aangezien de debieten niet groter worden (pomp bepaald debiet, en die veranderd dus niet), is de ingespoten hoeveelheid dus sneller ingespoten.
    Mocht hij evenlang openstaan als een normale naald , dan zou het debiet groter zijn.
    Vandaar mijn woordkeuze.
    Maar brutale of snellere injectie is beter geformuleerd.

De verandering met hogere drukken (bij aanpassing met normale naalden) heeft als gevolg dat de sproeihoek veranderd. Kan meer rechtdoor spuiten ofwel veel meer zijdelings. Dit hangt van type verstuiver af.
    Bij teveel afwijking van hoek waaronder ingespoten wordt, verslechterd de verbranding danig!

Groeten,
    Nero
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2007
    Nero,

Ik heb begrepen dat met de juiste naalden, de druk niet omhoog hoeft. Nu die juiste naalden vinden :wink:

Tim
    edited June 2007
    klopt tim.
    Maar die ùoet je dus eerst vinden EN kopen!!

Groeten,
    Nero
  • vespaciao PPO Newbie
    edited June 2007
    nero said:

wat je zegt klopt ookjan.
    Dat bedoelde ik ook.
    Groter debiet in zelfde tijd.
    Maar aangezien de debieten niet groter worden (pomp bepaald debiet, en die veranderd dus niet), is de ingespoten hoeveelheid dus sneller ingespoten.
    Mocht hij evenlang openstaan als een normale naald , dan zou het debiet groter zijn.
    Vandaar mijn woordkeuze.
    Maar brutale of snellere injectie is beter geformuleerd.

De verandering met hogere drukken (bij aanpassing met normale naalden) heeft als gevolg dat de sproeihoek veranderd. Kan meer rechtdoor spuiten ofwel veel meer zijdelings. Dit hangt van type verstuiver af.
    Bij teveel afwijking van hoek waaronder ingespoten wordt, verslechterd de verbranding danig!
    Nero

Ik vind toch dat ik even wat moet recht zetten waar het gewone pompen betreft.
    En corrigeer me als ik fout zit aub.

Het is onze brandstof pomp die de hoeveelheid ingespoten brandstof regelt.
    Het debiet (cc/seconde?) is direct afhankelijk van de plunjer snelheid van de brandstof pomp en is dus lineair met je toerental. (En is van invloed op je inspuit hoek)
    De tijd dat de brandstofpomp brandstof levert, bepaald je totale hoeveelheid die wordt ingespoten.
    De uitstroom snelheid is afhankelijk van het debiet en de injector diameter.
    De openings druk wordt bepaald door je veer/naald oppervlak. En is onafhankelijk van je pomp en heeft geen invloed op de hoeveelheid die wordt ingespoten en ook niet op het debiet (cc/s) maar wel op de inspuit hoek.
  • edited June 2007
    DELETED
  • vespaciao PPO Newbie
    edited June 2007
    Die voor straal injectoren klinken intressant zijn daar tekeningen van?
    edited June 2007
    wat bedoel je hiermee VEspa?
    Ziet eruit alsof je me gewoon herhaald.

Groeten,
    Nero
Sign In or Register to comment.