Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

H200 op ppo

H200 PPO Burner
edited October 2007 in Oosterse merken
hallo allemaal, ongeveer een jaar geleden ben ik besmet geraakt met het ppo virus waardoor ik er nu en mooie hobby bij heb.
ik ben ongeveer een jaar bezig geweest met het doorspitten van diverse site's over dit onderwerp voordat ik begon met mijn ombouw naar een 2-tank systeem.
de gelukkige is een h200 uit 1999 voorzien van een zexel pomp(denk een bosch kloon).
deze bus heb ik eerst omgebouwd tot camper, met dank aan onze regering die besloten had dat mijn wegenbelasting met 600% of zo omhoog moest.
na lang zoeken heb ik besloten om een setje van www.db-shop24.de te kopen bestaande uit:84 l tank, warmtewisselaar(20 platen), 2 sirai kleppen, vertragings relais, bi-metaalschakelaar en div. slangen en koppelingen.
na het overmaken van 550 euro kon het wachten beginnen. anderhalf week later zat er een brief in de bus van de bezorger met de mededeling dat ik niet thuis was en of even wilden bellen voor een nieuwe bezorg datum.
gebeld en wat bleek, het depot zit bij mij om de hoek en ik kon het pakketje gelijk komen halen.
thuis aangekomen gelijk alles gecotroleerd en alles wat ik besteld had zat er in dus niets dan lof over www.db-shop24.de.
ik moet wel nog vertellen dat ik voor mijn ombouw nog nooit een druppel ppo in mijn tank heb gehad, je doet iets goed of je doet het niet dus ik ging voor de volle 100%.
de tank ligt achter in mijn auto vanwaar de aanvoer en retour deels door de auto naar voren lopen. de warmte wisselaar + kleppen ligt door plaatsgebrek boven op de accu met isolatie er tussen. voordeel is wel dat het hart v/d ombouw nu dicht bij alles zit: inspuitpomp, koelwaterleidingen en dieselfilter.
tijden de eerste rit op 100% zonnebloemolie blijkt dat je van het(automatische) omschakelen helemaal niets merkt en de motor tijdens het rijden gewoon normaal loopt. echter toen ik voor het eerst voor een stoplicht stond merkte ik dat de motor zeer onregel matig stationair loop, het toerental schommeld dan tussen 750 en 1000 toeren en de friet geur is dan overweldigend.
na de tank was leeggereden(300 km./ 30 flessen ppo) heb ik er diesel ingegooid en was het probleem gelijk weg.
nu rij ik op een mix van 10 l diesel en 50 l zonnebloemolie maar dit moet natuurlijk 100% ppo worden. zelf denk ik aan een aanzuig of temp. probleem en heb daarom gisteren een opvoerpomp en een temperatuur meter besteld.
ook blijf ik op ppo steeds maar lucht in het filter houden terwijl als ik op diesel rij het hele systeem luchtvrij is!?
wie heeft ervarin met dit brobleem.
ik heb van de hele ombouw foto's gemaakt maar het plaatsen is nog abracadabra voor mij(mac. computer) heeft iemand tips of een passende oplossing dan krijgt iedereen de foto's te zien.
nu alweer 1000 km op ppo(mix) gereden met een vette grijns.
«1

Comments

• Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2007
    Well done!!

Lucht, tsja, dat is veel aan de orde bij de ppo'rs hier. Controleer al je koppelingen, passen alle leidingen goed over de aansluitingen?

Geen lucht in je filter op dino, wel op ppo? Dus je gebruikt 1 filter voor beide?

Het schommelen op ppo kan veel dingen veroorzaken, idd hoge aanzuig druk, of iets te magere afstelling van pomp, te weinig vervroeging (hij staat bv op dino maar net goed). Ik heb hier niet ze veel ervaring mee.

Probeer eerst die lucht weg te krijgen, en een opvoerpomp is nooit slecht voor je IP. M'n maatje met de combo schommelt ook nog altijd stationair.

Succes,
    Tim
  • Chicken PowerChicken Power Banned
    edited June 2007
    Tim said:

Het schommelen op ppo kan veel dingen veroorzaken, idd hoge aanzuig druk, of iets te magere afstelling van pomp, te weinig vervroeging (hij staat bv op dino maar net goed).

Ik heb het idee dat je net het omgekeerde schrijft van wat je bedoeld :?:

Groet, Cp
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2007
    H200,

Ja lucht is vervelend, heb zelf onlangs mijn Benz-Brandweerbus omgebouwd naar 1-tank http://www.ppo.nu/viewtopic.php?t=1946, en de laatste loodjes wogen het zwaarst. Het starten was een kleine ramp, doordat ik ook lucht in mijn filter had. De uiteindelijke oorzaak bleek een lekkend ringetje te zijn. :cry:
    Maar als ik even afga op jouw beschrijving, dat de motor staat te zagen nadat die op PPO is overgeschakeld, denk ik dat het probleem zou kunnen liggen in de brandstof toevoer. Het is niet duidelijk of je een apart filter gebruikt voor PPO zoals Tim al aangaf, ook belangrijk is om te weten wat de diameter van de aanvoer is, zeker in combinatie met de lengte van de slangen. Als deze slangen zeker met een bus te lang worden moet de pomp te veel zuigen en kan er lucht in het systeem komen. Ik zou je dan ook zeker adviseren een opvoerpomp te gebruiken (Hardy/Facet) dichtbij de tank en eventueel 10 mm slang ipv 8 te gaan gebruiken. Maar nog een vraag. Heb je dit alleen wanneer hij net is omgeschakeld is op PPO of ook als ie echt goed warm is ? Het zou kunnen dat de omschakelijk bij een te lage temp gebeurt.

Ik heb ook nog een andere Benz, die nog moet worden omgebouwd en daar komt zeker ook een opvoerpomp in en worden de aan en afvoer eveneens 10 mm.

Groet,
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited June 2007
    hoi h200

ik heb dat ook heel even gehad en bleek een slang klem tezitten

daar na liep hij weer zo als het hoorde :D

dyssie

ps goed bezig we willen nog wel je foto`s zien
  • NiekNiek Super Moderator
    edited June 2007
    H200,
    eerst het systeem luchtdicht maken !! Is een bekend probleem. Hou er verder rekeing mee, dat PPO in je dieseltank al het vuil in je tank losmaakt. Als de lucht eruit is en het blijft niet goed lopen: wissel je brandstoffilter. Afhankelijk van de hoeveelheid vuil moet je dat een paar keer volhouden.
    Niek
    edited June 2007
    Niek/H200,

Tankaanslag zal niet spelen bij H200 zijn 2-tank ombouw. Ik zou er wel voor willen pleitten om dit zowieso standaard bij een-tank ombouw te doen. Een paar flessen thinner kostten minder dan een paar filters. Vaak moet ie toch los om een dikkere voorloop te monteren, tankzeef te verwijderen, dus waarom niet even die extra mile doen. Kun je mooi meteen even kijken of dit binnenkant van de tank niet geroestaureerd moet worden.

Ingmar
    edited June 2007
    OK,
    had begrepen, dat hij ook op mix gereden heeft. Demontage van tank van dit soort jappen is niet zo eenvoudig. Vandaar, dat ik koos voor filterwisselen.
    Niek
    edited June 2007
    Niek,

Weer wat geleerd, ben verwend met die Benz waar ie met 4 bouten aan de onderkant vastzit. Het leeghalen was wel een vies klusje, maar dankzij een oude kattebak onderkant goed te doen.

Gr. Ingmar
  • H200 PPO Burner
    edited June 2007
    hier wat meer info. de brandstof slangen van en naar de ww zijn 10mm. en +/- 4m. lang.
    alleen bij de ip vernauwd de slang doormiddel van een 10-8mm. verloop, dit ivm. een 8mm. aansluiting op de pomp.
    het ppo gebeuren staat volledig los van het orginele diesel traject. op dit moment gebruik ik nog geen brandstoffilter voor ppo wel zit er een doorzichtig voorfilter in het vooronder voor de ppo en juist hierin zie ik alle lucht zitten. alle slangklemmen zitten zo vast als maar gaat zonder ze te slopen.
    zelf verdenk ik nu de aanzuigslang in de tank.
    het slecht stationair draaien gebeurd ook na een rit van een paar uur dus als alles goed heet is.
    kan het zijn dat de brandstof flow bij stationair lopen te laag is waardoor de ppo te veel afkoeld voordat het de pomp in gaat?
    de tank(orginele) van mijn h200 zit ook gewoon met 4 bouten vast, komt er zo onderuit maar dit terzijde.
    leuk dat er zo goed gereageerd word op een nieuw onderwerp en willen jullie foto's zien dan heb ik toch een beetje hulp nodig want imageshach accepteerd geen osx.
    edited June 2007
    [quote=Chicken Power]Ik heb het idee dat je net het omgekeerde schrijft van wat je bedoeld :?: Groet, Cp
    Ja, ik bedoelde: Het schommelen kan veroorzaakt worden door oa: :oops:

Druk druk,
    Tim
    edited June 2007
    wat de foto`s betreeft
    ik zet ze op www.mijnalbum.nl maak een copie van de link en zet die hier tussen de img en /img

dyssie
    edited June 2007
    H200,

Die brandstofslangen van 10 mm lijkt me dus niet het probleem, zeker niet als je nieuwe PPO gebruikt.

wel zit er een doorzichtig voorfilter in het vooronder voor de ppo en juist hierin zie ik alle lucht zitten.

Ook de lucht in het voorfilter lijkt me geen probleem, ik heb zelf een voorfilter tussen WW en hoofdfilter en dit is nog niet zonder lucht geweest.
    Het hoofdfilter voor PPO wat je gebruikt is dat goed dicht, geen ringetje (zoals bij mij) die roet in het eten kunnen gooien ? Ook zag ik dat je begon met PPO met 30 liter in je 84 liter tank, zou het kunnen zijn dat door schommelen de opvoer af en toe lucht kan happen door klotsen ? Zitten er schotjes in de tank die dat tegen kunnen gaan. Toen je weer met een diesel-mix reed zat er 50 liter diesel en 10 liter PPO in, dus een behoorlijke hoger vulniveau van de tank.

Groet,
    Ingmar
  • H200 PPO Burner
    edited June 2007
    een update, bij wijze van test staan 5 van de vele ombouw foto's op http://www.mijnalbum.nl/Album=FOJ4FWX7 als dit allemaal goed gaat plaats ik alle foto's op deze manier.
    edited June 2007
    Prima te zien, ik was niet de eerste die ze zag :lol:
    Mooi toch om zo'n kant en klare "module" te zien, en geen gebrek aan plaats.

Waarom heb je je inspuitpomp trouwens verwijderd ? Weet je zeker dat ie nu op tijd staat, zie de opm van Tim.

Groet,
    Ingmar
  • H200 PPO Burner
    edited June 2007
    hallo ingmar, dit is niet de ip uit de auto. dit is een reserve(nieuw) gekregen bij aankoop van een gaskleppositiesensor bij een schade hersteller die een motor in een h200 had gebouwd met schade aan de motor. deze pomp konden ze niet gebruiken en ook ook de gasklep sensor niet omdat de bus iets ouder was en voorzien van een mechanische pomp. ik heb van deze man ook de complete kabelboom en hogedruk leidingen meegekregen.
    mazzel of niet?
    edited June 2007
    H200 said:

h200 had gebouwd met schade aan de motor.

Krukasje?

Tim
    edited June 2007
    hoi h200

de foto`s gaan al beter

in het een na laatste grijse blokjes hier boven staat img dat klik je aan

dan krijg je dit hier plak je de link en dan weer op het grijse blokje ing dan krijg je dit

de link moet wel van de foto zijn en niet van het album zelf

zo he met die pomp heb je wel een mazeltje zeg 8)

dyssie :D [/img]
  • H200 PPO Burner
    edited June 2007
    dyslectie, welk grijs blokje bedoel je.misschien zie ik 'm niet op mijn scherm, het gebeurt wel vaker dat mijn comp. iets niet weergeeft wat een gewone pc wel doet.
    tim, het soort schade aan het blok is verder niet verteld, maar vermoedelijk stukkende olieleiding of krukas poelie. deze twee oorzaken hoor ik helaas tevaak, ook mijn blok heeft al een half jaar een slepend geluidje.
    voor iedereen: ik heb m'n tank(die rode) gevuld tot aan de rand, waardoor ik gelijk een kleine overstroming had, en het lucht in de leidingen probleem is verdwenen als sneeuw voor de zon.
    edited June 2007
    H200,

Mooi zo, klopt het toch van die tankvulling he, lees ook maar eens de wijze woorden van Lord Drappo http://www.ppo.nu/viewtopic.php?t=1855&highlight=tank+bouwen.

Ik heb nog een uitdaging om een tank in mijn E-klasse te gaan maken, en zal er zeker schotjes in gaan zetten.

Groet,
    Ingmar
  • H200 PPO Burner
    edited June 2007
    hallo allemaal, net nog een klein test ritje gemaakt om te kijken of ik weer lucht in het filter krijg. wat blijkt er zit in het voorfilter, die ik tijdelijk gebruik als enige fiter, geen lucht maar wel zo'n oranje sluit-sliert. dit kan nooit de bedoeling zijn maar de ip zuigt dus wel goed, heb ik de bestelde opvoerpomp wel nodig?
    morgen gelijk m'n brandstoffilter er in zetten waarvan ik vandaag de beugel heb doorgeslepen om hem passend te maken.
    edited June 2007
    als je een bericht plaats
    heb je de wite balk van het onderwerp
    daar onder staan 9 grijse blokjes met mochelijk heden.
    klik op img plak link nog een keer img

dyssie :D
  • edited June 2007
    DELETED
  • H200 PPO Burner
    edited June 2007
    ik begrijp niks van het plaatsen dyslectie geprobeerd met img maar geen foto in m'n verhaal. ik ga hier maar verder op studeren, lijkt me toch leuk om een afbeelding bij de post te kunnen doen omdat een foto vaak meer zegt dan duizend woorden.
  • H200 PPO Burner
    edited June 2007
    image
    dit zou m'n warmtewisselaar moeten zijn
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2007
    Lijkt mij te kloppen, ook al zie ik 2 kleppen prominent in beeld.
    edited June 2007
    he h200

de foto is gelukt nu graag de rest .

het ppo ombouwen gaat ook zo gewoon door gaan tot het lukt :D .

dyssie
  • H200 PPO Burner
    edited June 2007
    nu het foto's plaatsen geen probleem meer is gelijk maar een paar nieuwe.
    om te beginnen het inbouwen van de bediening.
    image
    en het voorlopige eindresultaat.
    image
    het hart op de accu met een koelvloeistof inlaat van 15mm. en een koelvloeistof uitlaat van 10mm. direct aangesloten op het expantievat. is dit de juiste manier ivm. de flow, de temperatuur gemeten aan de buitenkant van de ww. is ongeveer 75 graden.
    image
    en de reden dat ik voorlopig weer diesel rij, troep in het voorfilter.
    binnenkort een echte brandstoffilter monteren.
    image
    edited June 2007
    Op je expansievat je systeem aansluiten lijkt me niet ideaal. De flow is niet zo heel groot, kijk maar eens wat voor zeikstraaltje erin loopt en vooral wanneer dat komt. Pas wanneer je thermostaat open is. Je kan beter de slangen van je kachel pakken, parallel of in serie, deze krijgen meteen warm water zodra je motor het begint op te warmen.
  • H200 PPO Burner
    edited June 2007
    he miglowie, de aanvoer heb ik afgetakt van kachel aanvoer, deze wordt ook als eerste warm. bij mijn auto voel je al warme lucht uit de kachel na een paar honderd meter dus ik vermoed dat ik voor de aanvoer wel de goede slang heb.
    het bimetaal schakeld al na ong. 5 min in dus de ww. komt redelijk snel op temperatuur.
    ik vraag me alleen af of het systeem nog warmer zou worden met een dikkere afvoer op bv. de retour van de kachel? probleem is alleen dat deze lastig te onderbreken is.
    mvg. h200
    edited June 2007
    Dat lijkt me niet zoveel uitmaken, de waterpomp ramt het er wel doorheen. Of het alleen helemaal goed is ivm warm water in het secundaire circuit terwijl de thermostaat nog dicht is...

Je overbrugt dus de thermostaat door warm water vanuit het primaire circuit via je warmtewisselaar naar je secundair circuit te leiden. Ik kan me voorstellen dat je hier in de winter serieuze temperatuurproblemen mee krijgt. En dan niet op je brandstof, maar je motor/kachel-temperatuur.
  • H200 PPO Burner
    edited June 2007
    eindelijk weer tijd voor een vervolg verhaal.ongeveer negen dagen geleden mijn bestelling onvangen.
    image
    begin deze week een brandstoffilter ingebouwd en de retour koelwater uit de ww. veranderd. nu loopt het koelwater als orgineel maar dan wel eerst door de ww.
    image
    er is in deze opstelling geen merkbaar temperatuur verschil, niet in de ww. en ook niet in de motor temperatuur.
    deze week kwam een oude bekende terug namelijk lucht!
    image
    en gisteren vond ik een kleine plas ppo onder mijn auto
    image
    gevoeld aan mijn inspuitpomp helemaal nat, einde ppo verhaal? niets bleek minder waar, sierkap van mijn motor afgehaald en op verder onderzoek uitgegaan.
    tussen het blok en de ip zit een sponsachtig blok toen ik erin prikte met mijn vinger werd de plas onder m'n auto groter.
    image
    image
    de retourslang van de verstuivers liep over deze spons heen en was uiteraard ook zeiknat, deze heb ik afgedroogd en de slangklemmen aangedraaid(zaten erg los) nu weer 200 km. gereden zonder lekage.
  • edited June 2007
    DELETED
  • atjongatjong PPO Addict
    edited June 2007
    H200, mooie foto's! Ga zo door.
    Wat voor een strakke opvoerpomp is dat? En waar heb je die besteld?
  • H200 PPO Burner
    edited June 2007
    he pjotter, het aftakken ging middels een t-stuk dus ongeveer de helft van het warme water ging wel door de kachel en de andere helft(of minder) ging direct het expantievat in. nu is het veranderd en loopt het in serie dus al het warme water gaat eerst door de ww. en daaruit direct naar de kachel.
    in beide gevallen word mijn kachel al na een paar honderd metr warm.

atjong, al mijn spullen heb ik besteld bij www.db-shop24.de. dit was in het begin natuurlijk een beetje een gok omdat ik geen ervaring had met web winkels maar deze is errug correct gebleken en ze leveren ongeveer binnen anderhalf week.
    edited June 2007
    mooi ombouw h200

veel stinkende km toe gewensd:lol:

dyssie
  • edited June 2007
    DELETED
  • H200 PPO Burner
    edited July 2007
    gisteren mijn nieuwe hardy pomp aangesloten plaatsen in de buurt van de tank was een eitje, ruimte zat.
    image
    ook zit het voorfilter nu op de goede plek namelijk voor de pomp.
    elektra was weer wat moeilijker want ik wilde de pomp gelijktijdig met het hele ppo systeem laten schakelen. draden getrokken en onder het dashboard de ppo bediening weer losgeschroefd.
    image
    weer van alles dooor moeten meten om uit te vinden welke draden geschakeld worden door het bi-metaal en welke niet, had ik maar wat gemerkt.
    na een kleine twee uur was alles operationeel. ongeveer 50 km. gereden om bij kenissen op bezoek te gaan. bij aan komst willen spoelen van ppo naar diesel maar dit werkte niet, het werd in iedergeval niet meer visueel aangegeven middels het lampje wat hier voor bedoeld is.
    ook heb ik geen idee of de pomp wel werkt onder het rijden merk ik in iedergeval geen verschil. ik heb gevoeld aan de pomp en er naar geluisterd maar hij is of heel stil en word niet warm of hij doet het gewoon niet.
    als het vandaag nog droog word ga ik maar weer op onderzoek uit gisteren had ik geen tijd meer om alles te testen.
  • H200 PPO Burner
    edited July 2007
    m'n hardy pomp werkt eindelijk ik had de boel gewoon verkeerd aangesloten. de plus zat goed maar de min zat bij m'n led geprikt waardoor de stroom voor de pomp door het led lampje gejaagd werd deze is dus nu stuk gelukkig werkt het spoelen nog wel alleen kan ik nu niet meer zien of de sirai nog open staat of al dicht is.
    dus nieuwe led kopen en staks test rijden met een werkende pomp die trouwens behoorlijk veel lawaai maakt.
  • H200 PPO Burner
    edited August 2007
    tijd voor een kleine update. ik ben net terug van vakantie deze is super bevallen behalve op ppo gebied.
    het begon met een rit door duitsland richting denemarken waar ik langs de snelweg geen pomp tegen gekomen ben die ppo verkoopt wel zat biodiesel.
    vlak voor zweden ppo tank leeg, deze toen maar gevuld met diesel want voor een groter aktieradius valt ook wat te zeggen.
    toen begon het probleem van een 'zwetende' ppo(tijdelijk diesel) aanvoerslang. dit probleem heb ik aanvankelijk genegeerd maar het werd zo erg dat ik maar gestopt ben met rijden op diesel uit de ppo tank.
    thuis na de vakantie direct het probleem aangepakt en wat bleek: de aanvoerleiding is een koelwaterslang, stom stom stom dit kan waarschijnlijk zo in de 'flater' topic. bij de inbouw heb ik zonder te kijken 2 stukken slang van de juiste lengte en diameter gepakt en van achter naar voor gelegd onder de auto. de ppo retourslang is wel gewoon een olie en brandstof bestendige slang.
    dus auto maar weer in de lucht gezet
    image
    en de foute leiding er onderuit geknutseld. deze glom bijna over de gehele lengte door eruit zwetende olie en diesel(op de foto niet echt goed te zien)
    image
    ik heb de nieuwe leiding die ik gewoon had liggen, en gelijk had moeten gebruiken, deze keer wat beter onder de auto vast gezet. de vorige kwam in zweden al met een lus onder de auto vandaan
    image
    afgelopen maandag weer begonnen met woon werk verkeer en het rijd weer super en het lijkt erop dat mijn steeds terugkomende lucht in de leidingen probleem ook is opgelost.
  • H200 PPO Burner
    edited September 2007
    gisteren 2 x 6 meter accukabel (rood&zwart) 50 mm2 en wat klein aansluit materiaal besteld bij www.rickdonkers.nl. dit alles om mijn accu achter in de auto te plaatsen zodat mijn ppo ombouw in een afgesloten kist kan op de plek van de accu.
    hiermee hoop ik wat hogere temperaturen te kunnen bereiken doordat de ww en de ppo filter in de kist gaan. de ww verwarmd op deze manier hopelijk het filter een beetje. het probleem van rijwind koeling is op deze manier natuurlijk helemaal uit de wereld.
    image
    bijkomend voordeel is dat ik weer gemakkelijk onderhoud kan uit voeren, in de huidige situatie kan ik bv. de dieselfilter niet verwisselen zonder de ww van mijn accu af te halen.
    ik hou jullie op de hoogte,
    mvg h200
  • H200 PPO Burner
    edited September 2007
    hallo allemaal,
    afgelopen zaterdag druk bezig geweest met het verplaatsen van de accu.
    het demonteren van m'n ppo installatie gaf wat geklieder met ppo en koelwater maar toen deze eruit was ging alles vrij vlot.
    gelukkig had ik de gaten, in en door mijn auto, voor de ppo leidingen zo groot geboord dat de nieuwe accu kabels er ook nog door konden. de accu kabels volgen in de nieuwe situatie dus de ppo leidingen, ze zitten ook aan elkaar vast gebonden.
    resultaat erg veel ruimte in het voor onder
    image
    de accu achterin bij de ppo tank
    image
    hier mijn uitgebouwde ppo installatie wachtend op nieuwe inbouw
    image
    ik ga deze week proberen een geschikte kist te bouwen voor m'n ppo installatie zodat alles weer ingebouwd kan worden.
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    Goed bezig H200 :D
  • H200 PPO Burner
    edited September 2007
    hallo allemaal,
    gisteren 4 verstuivers opgehaald bij een autosloop en deze direct naar nero verstuurd voor revisie en druk verhoging.
    image
    daarna verder gegaan met mijn kist. de drama's van verkeerd meten en zagen zal ik jullie besparen maar uiteindelijk is alles toch goed gekomen.
    hier de steunen die onder de accu plaat zitten. hier en daar moest er wat van afgeslepen worden omdat de kist erop stond te wiebelen.
    image
    even passen.
    image
    open.
    image
    dicht.
    image
    en het bijna eind resultaat met isolatie, ww, kleppen en filter.
    image
    morgen nieuwe filters kopen en wat slangen en dan kan alles ingebouwd worden en aangesloten.
    woensdag moet m'n auto voor het eerst naar de apk sinds hij op ppo rijd. het keurings verslag post ik tzt nog wel.
    edited September 2007
    Jo,

Wat een ruimte ineens :o

Ziet er strak uit....ben benieuw hoe je budget verloopt :lol:

Tim
    edited September 2007
    YO!
    Trespa rules!!!
    Ziet er iig very neat uit....
    H200 said:

de drama's van verkeerd meten en zagen zal ik jullie besparen

WHAHAHAha je lijkt mij wel :D
  • H200 PPO Burner
    edited September 2007
    de hele dag in de weer geweest met het inbouwen van een en ander. 3 keer naar de bresan met onze corsa om vergeten spullen te halen.
    alles zat aangesloten op de elektra en de ppo retour na toen ik er achter kwam dat m'n retour slang tekort was. ik had dus een verlengstuk 10-10 nodig zodat ik met een rest stuk wel de benodigde lengte kon halen.
    gelukkig liep de h200 toen al op diesel zodat ik hier mee voor de 4e keer naar de bresan kon, de corsa was in gebruik.
    bij de bresan ff onder de kap gekeken of alles nog goed ging. m'n eerste ppo lekkage was een feit, uit retour slang die daar in de kist lekker los lag te bungelen is een behoorlijke hoeveelheid ppo gekomen. behoorlijk balen gelijk m'n nieuwe glimmende kistje onmaagd.
    thuis aangekomen ppo uit de kist gedweild en de laatste dingen aangesloten.
    image
    eind resultaat.
    image
    ik heb midden in de kist een temperatuurmeter opgehangen(gekocht van tim) om een idee te krijgen van de temperatuur in de kist. dit viel dus echt niet tegen, boven verwachtig zelfs. na +/- 5 km. 47 graden en na een test rit van ongeveer 30 km. temperatuur 54 graden. de hoogste temperatuur was 62 graden op de snelweg voordat ik mijn kachel moest aanzetten om te ontwasemen.
    de motor loop precies het zelfde als in de oude situatie onder het rijden maar de grote winst zit 'm in de stationair loop. het schommelen wat de motor voorheen deed in nu nagenoeg verdwenen.
    nog een plaatje ter afsluiting.
    image
  • H200 PPO Burner
    edited September 2007
    net nog ff naar de temperatuurmeter gekeken. 43 graden in de kist na 3 uur stil staan, niet gek den ik.
    edited September 2007
    H200 said:

uit retour slang die daar in de kist lekker los lag te bungelen is een behoorlijke hoeveelheid ppo gekomen. behoorlijk balen gelijk m'n nieuwe glimmende kistje onmaagd.

WHAHAHAhaha sorry ik kan het niet helpen! :D
  • Dappere DouweDappere Douwe PPO Master
    edited September 2007
    Ziet er strak uit met dat 'ontmaagde' kistje in het vooronder. Ik ben ook met zoiets bezig maar dan ongeveer de helft kleiner :cry: .
    Na je tip op Texel over de doorzichtige slangen in je systeem (hoe houden ze zich) ben ik ook naar de Brezan getogen. Daar hadden ze alleen slang zonder 'all fuel' of iets dergelijks er op. Ik zocht ongeveer 1 meter slang met diameter van 10 mm. om de verschillende componenten met elkaar te verbinden en evt. lucht op te sporen maar ik heb het maar niet gedaan.
    Heb jij iets speciaals of is het gewoon die doorzichtige slang zonder verdere specificatie die na verloop van tijd hard wordt.
    Graag hoor ik het van je.
    Met vriendelijke groet,
    Douwe.
    edited September 2007
    Douwe,
    kijk eens even bij de bromfiets of motorhandel. Er zijn doorsichtige benzineslangen !!
    Niek
Sign In or Register to comment.