Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Peugeot 604 SRDTurbo 2-tank

browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
edited December 2007 in Citroën/Peugeot
Hallo allemaal,

Het is zover, ik ga weer ombouwen. Na een jaartje zonder omgebouwde auto wordt het hoog tijd om het weer op te pakken. Ik heb in elk geval een fijn en geschikt blok: een 2,3l turbo diesel met Bosch pomp in een nog fijnere auto. Vanwege de enorme kofferbak kan ik het natuurlijk niet maken om geen twee tank systeem te installeren.

Vooralsnog wil het wel zo simpel mogelijk houden. De retour wil ik zo kort mogelijk op de pomp kortsluiten. Daarachter komt dan een extra filtertje en dan de magneetklep van de aanvoer. De originele tank houd ik voor diesel, dus hoef daar verder niks aan te passen. Voor de PPO-aansluiting wil ik vanaf de klep eerst een warmtewisselaar zetten, dan een filter en dan een opvoerpomp en dan de tank. Of zijn er redenen om de volgorde anders te doen?

Kort verhaal, maar volgens mij voldoende om betrouwbaar te kunnen rijden. Ik wil ook een temperatuur meter in de cockpit omdat ik nu geen controlelampjes van de WT2 heb. Deze kan het best vlak voor de pomp aangesloten worden neem ik aan?

Zie ik nog dingen over het hoofd of zijn er dingen die jullie anders zouden doen? Reacties zijn van harte welkom!

mvg,

Bram
«1

Comments

• ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2007
    Bram,

Voor de PPO-aansluiting wil ik vanaf de klep eerst een warmtewisselaar zetten, dan een filter en dan een opvoerpomp en dan de tank

Ik zou het hoofd-ppo filter na de WW zetten, misschien bedoel je dat ook ?

Ingmar
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2007
    Waarom? Want dat bedoel ik niet in elk geval. Mijn idee was om de WW zo dicht mogelijk bij de magneetklep te zetten, anders moet er bij omschakelen van diesel naar PPO eerst nog een heel filter (relatief) koude PPO door de pomp gewerkt worden. Het beste is, lijkt mij, dat er zo weinig mogelijk afstand ligt tussen WW en pomp. Misschien toch de WW dan aan de andere kant van de klep? Dan lopen diesel en PPO door de WW, maar ben je in elk geval van de koude PPO verlost.
    edited June 2007
    Ja dat is zo, maar warme olie laat zich makkelijker filteren dan koude, vandaar. Je zou ook een bypass(met terugslagklep) kunnen maken tussen het filter-uitgang en de originele retour, om in ieder geval een flow te hebben, zodat je bij omschakeling toch direct warme PPO hebt.

Groet,
    Ingmar
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited June 2007
    hoi brownie

een koel water verwarmt filter is ook aan te raden

zekker om dat de olie dan makkelijker door het filtergaan .

en het de kosten niet zijn als je ff langs de sloop gaat.

bij mij gaat het zo

tankapo>>13mmtuinslang>>T-stuk 10mmbrandstofslang>>verwarmtfilter>>

wwkoelvloeistof>5cmslang>>magneetklep>>10cmslang>>lucaspomp

retour:

lucaspomp>>magneetklep>>100cmslang>>T-stuk.

door dat de retour warm is verwart hij zo ook al je filter

bij mij inzien genoeg om er makkelijk door heen tegaan

mijn filter werd warmer dan hand warm

morgen de vwt3 van mij maat op halen en dan gaan we ook weer lekker

ombouwen

dyssie :D
    edited June 2007
    Bedankt voor de reacties en het meedenken. Nieuw idee: aangezien de 505 standaard een verwarmd filter heeft ga ik die maar gebruiken voor het PPO-circuit. Met de opvoerpomp kan ik dan het filter best tussen WW en tank houden zou ik zeggen. Die bypass is dan niet nodig lijkt me.

@dyssie: Als ik het goed begrijp gaat de retour van je pomp dus naar het PPO-circuit. Maar die zit dicht als je op diesel rijdt. Waar gaat je retourbrandstof op dat moment heen? Of gebruik je twee t-stukken en twee magneetkleppen? Daarom dacht ik de retour te kortsluiten tussen magneetklep en pomp.
    edited June 2007
    hoi brownie

heb het aan gepast
    ik gebruik 2 kleppen
    dus op apo woord de retour
    pomp>>klep>>langeslang>>T-stuk>>van af hier gaat het verder als toe voer (dus 1 T-stuk)

dino
    pomp>>klep>>dino tank

voor mij werkt dit priema lekker simpel

dyssie :D :D
    edited June 2007
    Brownie,

Die elektrisch verwarmde filters leveren meestal niet zo'n gek veel vermogen op, als die al niet begrensd zijn op 25 graden, maar alle kleine beetjes helpen.

Groet,
    Ingmar
    edited June 2007
    Daar heb je wel gelijk in Ingmar. Ik heb op de sloop een koelvloeistof verwarmd filterhuis gehaald uit een renault clio. Ik heb direct maar even een schemaatje gemaakt van mijn planning. Volgens mij is dit een behoorlijk veilig en simpel systeem. Hebben jullie nog suggesties of zit er toch iets fout?

image

Edit: eventueel nog een opvoerpompje tussen de PPO tank en het filter.
    edited June 2007
    Brownie,
    Zou na de WW (en voor de inspuitpomp)voor PPO nog een voorfilter zetten, om eventuele deeltjes die in de WW zitten die losweken met de tijd te kunnen opvangen, zelfde geld voor je hoofdfilter, ook al heb je een nieuwe tank voor PPO, als er wat in zit, dan zal dit niet zo gauw in het hoofsdfilter komen.

Ingmar
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2007
    Brownie,

Alles extra filter geven ook drukval, waardoor je IP harder moet trekken om het er te krijgen. Je kan ook alleen in het begin een voorfilter voor de IP zetten.

Je schema ziet er degelijk uit. Er zijn 2 nadeeltjes aan deze manier. Door je continu KGR, krijg je lucht er niet uit. En je moet altijd de hele pompinhoud spoelen(verbruiken). Als dit ongeveer 0,5 liter is, zal de peus er 5?km voor moeten spoelen.

Je hebt een bosch, dus in de zomer zal ie ook wel starten als je wat minder spoelt.

Succes,
    Tim
    edited June 2007
    Tim said:

Je schema ziet er degelijk uit. Er zijn 2 nadeeltjes aan deze manier. Door je continu KGR, krijg je lucht er niet uit.

Ik moet even zoeken op het forum, maar dat luchtprobleem kan je toch verhelpen met een TOC ofzo? Daar is wel eens uitgebreid over gediscusseerd.

Inderdaad, dat spoelen zal langer duren op deze manier, maar dat is alleen te voorkomen door twee kleppen en twee retourleidingen zeker?

Overigens een klein na-filtertje voor de pomp lijkt me een goed idee, maar ik doe geen filter voor het hoofdfilter. Mocht het hoofdPPOfilter vol gaan zitten, dan is deze makkelijk te vervangen omdat hij gewoon in een huis zit. Voor de pomp zal ik gewoon zo'n klein (in-line heet dat?) filter plaatsen.
    edited June 2007
    Dyslectie said:

hoi brownie

heb het aan gepast
    ik gebruik 2 kleppen
    dus op apo woord de retour
    pomp>>klep>>langeslang>>T-stuk>>van af hier gaat het verder als toe voer (dus 1 T-stuk)

dino
    pomp>>klep>>dino tank

voor mij werkt dit priema lekker simpel

dyssie :D :D

Twwe kleppen is simpel en goed maar heeft wel ene probleem volgens mij: Hoe weet je wanneer je je retour overschakelt?
    Als je op terug op Dino schakelt, hoe weet je dan wanneer alle PPO uit de pomp in de tank zit? De retour zal sowiesolangzamerhand van 100% PPO naar 100% Dino gaan, niet plotsklaps. Of is de hoeveelheid brandstof PPO die na omschakelen nog door de retour komt zo klein, dat het niet veel uitmaakt in welke tank het terechtkomt? Bij een dieseltank die bijna leeg is, zal het meer imvloed hebben, maar misschien erg weinig?
    Tim, jij hebt het over 0.5l in de pomp. Hoeveel daarvan zal door de retour weer teruggaan?
    edited June 2007
    brownie said:

Tim, jij hebt het over 0.5l in de pomp. Hoeveel daarvan zal door de retour weer teruggaan?

Ik heb dat gevoelsmatig "getuned". Het klopt dat je nooit 100-100 scheiding hebt bij het spoelen. Volgens mij "mengt" de pomp door het pompen :roll: zoveel dan je direct een mengsel krijgt.

[op dino mode]
    Bij een bijna lege dino tank, begint de auto meer ppo te ruiken. Starten gaat goed. Dus hij spoelt nog wel ppo/dino naar de dino tank, maar dermate weinig dat ik op reserve hooguit 33% oid rij.
    [/op dino mode]

Ik spoel met een vertraagd relais, zodat de retour klep iets later sluit dan de aanvoer. Zelfde geldt voor omschakelen.

Succes,
    Tim
    edited June 2007
    hoi brownie

ik heb de retourklep op apo gezet en de toevoer op dino

omdat ik een kgr heb loopt dan mijn dino via de aanvoerslang terug in mijn apo tank

zo heb ik gekeken hoe lang het duurt voor dat er een 0.5l uit komt

bij mij was dat bij stationer 90sec .

dus na 90 sec schakel ik ook de retour uit bij het terug schakelen(ik heb 2 schakelaars)

als mij dino tank meer dan de helft leeg is ruikt hij sterker bij het starten

als je een bosche pomp heb maakt het niet zo uit een beetje apo in je dino

maar met mijn lucas wil ik geen risico dus zal ik in de winter wat langer spoelen en mijn dino tank vol houden

dyssie 8)
    edited July 2007
    Bedankt voor de antwoorden. Ik heb inmiddels ontdekt dat de lekretour weer op de pomp aangesloten wordt. Voor het verschil gebruik in denk ik ook eeb tijdsrelais, is wel het handigst lijkt me. Na wat metingen kom ik op het volgende plaatje:

image

De meeste onderdelen heb ik al thuis. Ik moet alleen nog op zoek naar naar een tank en een tijdsrelais.
    Waar haal ik een tijdsrelais?
    Wat vinden jullie van deze tank? Hoe sluit je die aan?

Merk Nuova Rade
    PType Diesel
    Omschrijfkort Dieseltank zwart 69L
    Omschrijflang Vaste zwarte dieseltank, 80x35x30,69L, met aansluiting voor vul, retour, motor en ontluchting. Aansluitsets apart bestellen
    image

• easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited July 2007

Waar haal ik een tijdsrelais?

www.solarnederland.nl

Kijk even op mijn ombouw verslag

http://www.ppo.nu/viewtopic.php?t=1645&postdays=0&postorder=asc&start=75

Groeten,

Easy rider.
    edited August 2007
    Goed, de ombouw zit er in. Helaas ben ik min of meer vergeten foto's te maken. Je bent zo lekker bezig met je vuile handen, dat plaatjes schieten er steeds bij in schiet.
    Toch is er nog een probleem, vermoedelijk lucht: Als ik overschakel van diesel naar PPO, loopt hij eventjes goed, maar loopt daarna terug in toeren. Alsof de brandstofpomp zijn reservoir leegpompt en dan niet genoeg aanvoer meer krijgt. Daar lijkt het ook op gezien mijn doorzichtige inlinefilter. Na alle slangklemmen nog eens te hebben aangedraaid, geen verschil. Het probleem is misschien ook erger om ik stijve brandstofleidingen heb gebruikt van tank naar motor, die onder de auto doorlopen en op twee plekken licht platgedrukt zijn. Zou een opvoerpompje mij uit de brand helpen?
    edited August 2007
    Ik heb geen knikken in de leidingen hoor. Dan was het snel opgelost. :wink: Op twee plekken is de leiding zo vastgezet, dat hij licht ovaal vervormd is. Dus zeker niet afgesloten, maar de oppervlakte van de doorsnede is dan wel iets kleiner natuurlijk wat leidt tot iets zwaarder werk voor de pomp. Ik weet alleen niet of dit een erg groot effect zou hebben. Bovenstaand probleem had ik namelijk ook wel eens in mijn 306 gehad waarin alle leidinge wel goed zaten.
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2007
    Waarschijnlijk trekt hij dus ergens lucht of krijgt idd te weinig brandstof.
    Als je nog toevallig een pompje hebt liggen zou ik dat wel uitproberen. Of anders eentje op de sloop gaan halen.

Ik zie in je schema een grof filter staan. Wat gebruik je daarvoor?
    En wat zijn die twee T-blokken in je koelwater?
    edited August 2007
    Brownie,

Is je systeem volledig ontlucht voordat je ermee ging rijden?

Tim
    edited August 2007
    Het eerste filter op deze pagina gebruik ik als groffilter. Daar kan het niet aan liggen lijkt me. http://www.ppomobiel.nl/-gX1P-/winkel/winkel/00003/?reload

Die T-blokken zijn de T-stukken om het koelwater voor de WW af te splitsen.

Ik heb met het pompje op het PPO filter de boel ontlucht. Duurde erg lang voordat de leidingen onder de auto ontlucht waren en er blijven bellen in op plekken waar de leiding licht omhoog loopt en dan weer naar beneden. Maar dat mag geen probleem zijn lijkt me. Die bel blijft mooi op zijn plaats. Als er brandstof aangezogen wordt, loopt dat wel over zo'n 'bultje' in de leiding.
    edited August 2007
    Brownie,

Waarom heeft je ww - klep - IP de thule volgorde 8mm - 10mm - 8mm? Wat voor slang zit daarop?

Als je 10mm slang op een 8mm thule zet, dan is het vragen om lucht. Andersom wil nog wel eens gaan (dus 8mm slang op 10mm thule), maar dan heeft de slang extra stress, waardoor wellicht eerder scheurt oid.

Misschien kun je eens de aanvoer van de ww met een slang direct in een vaatje hangen. Kijken of de pomp dat wel voldoende aan kan zuigen.

Ennu, gaat de aanvoer klep wel echt open?

Tim
    edited August 2007
    De aansluitingen verschillen inderdaad tussen 8 en 10 mm. Maar overal heb ik verloopstukjes gebruikt en dus 8mm en 10mm slang waar het hoort.

De aanvoer klep zegt wel 'tik', dus ik neem aan dat hij opengaat.

Ik zal eens proberen met een los vaatje, goed idee.
    edited August 2007
    Nou, alle opstartprobleempjes zijn verholpen. Bij de aanvoerklep had ik de slangen verkeerd aangesloten, enige slangklemmen had ik niet goed aangedraaid en de koelvloeistof stroomde in de verkeerde richting door het PPO filter (ergo, het stroomde dus niet).

Inmiddels maar even een testritje gedaan van 3000km op 100% KZO zonder problemen! Wat is de 604 toch een heerlijke auto.
    edited August 2007
    brownie said:

testritje van 3000km

Haha, je voet per ongeluk zeker op het gaspedaal gelijmd.....
    edited August 2007
    Carlo said:

brownie said:

testritje van 3000km

Haha, je voet per ongeluk zeker op het gaspedaal gelijmd.....
    Dat lag al in de planning. Net voor de vakantie naar de RDW geweest en alles ingebouwd. Ik heb hem nog aardig op de proef gesteld in de Alpen, maar het ging allemaal prima! :D
    edited September 2007
    Even een update over de 604.
    Heb inmiddels alle schroefdraden aan de kleppen geloctited. Met als gevolg geen lekkage meer en geen valse lucht. Succes dus!

Verder een thermometer geinstalleerd vlak voor de pomp. Stationair loopt die temperatuur op tot boven de 70 graden. Rijdend in de stad en op de snelweg blijft hij overal boven de 60 graden. Dus wat mij betreft ombouw geslaagd! Op naar Amsterdam.

Een ding wil ik nog wel toevoegen: Dat is een vertraging voor het omzetten van de retourklep.
    @Tim : heb je dat setje van jou vorige ombouw nog liggen?
    edited September 2007
    Zondaga tijdens file rijden liep de temperatuur zelfs op tot 80 graden! Ben benieuwd hoe het komende winter gaat.

Overigens rijd ik inmiddels weer zonder temperatuurmeter. Ik had de sensor in een plastic t-stukje geduwd en flink afgetaped. Maar ja, na een aantal kilometers op diesel begon die tape natuurlijk los te laten met als gevolg dat er weer flink lucht aangezogen werd. Ik heb dat t-stukje nu tijdelijk met een schroef afgedicht.

Hoe dichten jullie die sensor dieselproof af?
    edited September 2007
    Brownie,

Dat is lastig. Miscchien de binnenkant opruwen, sensor erin en hars erop gieten? De hars moet zich wel hechten aan beide zijden, dus goed ontvetten.

Zo heb ik toen ook de vlotterkabel van het eerste tank pompje afgedicht. Bleef goed ppo dicht. Zie stukje pvc buis, daar zit het uiteinde van de kabel in geharst.

image

Tim
    edited September 2007
    Brownie,

Zie op de site van Sam Hotte, zelf maken of kopen bij hem:
    image

http://www.poelheizer.de/ zie detailloesungen.

Groet,
    Ingmar
    edited September 2007
    Je kunt de sensor het beste op een in de leiding gezet stuk koperbuis tapen.
    Daarna isoleren en weer aftapen.
    Van harsen heb ik geen verstand, ik weet niet eens hoe het er uit ziet :)
    Dat doet me er aan denken; ik moet mijn borsthaar nog scheren :D
    edited September 2007
    Ik heb zelf ook zo een clixon aan die centrale bout gemaakt net als Sam Hotte, hij heeft immers ook een Beemer en verteld op zijn site dat de temp van de dieselpomp niet boven de 85C uit mag komen anders draaid de boel kapot, hij is nu bezig met een tweede 525 TDS en daar heb ik laatst gelezen dat hij een 75C clixon op de pomp heeft staan die een bypass over de WW schakeld, ik heb dat ook ongeveer zo gemaakt alleen bij mij schakeld de clixon op de pomp de polheizung uit en op de uitgaande leiding van de WW heb ik een clixon van 85C die de bypass over de WW aanstuurd.

Zo een sensor als van Sam Hotte is makkelijk zelf te maken, je neemt het boutje uit de dieselpomp weg en soldeerd er een plaatje koper op van 5MM dik en daar boor je een gaatje in en tap je M5 draad, je kan namelijk niet gemakkelijk een gaatje in dat boutje boren. Vervolgend vijl je het koperen plaatje in de zelfde 6 kant als het boutje waar het nu op zit zodat je het weer met een dopje 13 terug kan schroeven in de pomp. Niet vergeten om even een nieuw koper ringetje onder het boutje te zetten of je moet anders de oude uitgloeien. Daarna maakje een plaatje aluminium met in het midden een 5MM gaatje en verzink je het gaatje zodat je het vast kan zetten met een inbusboutje met verzonken kop M5. Tevens maakje er 2 gaatjes in met M3 schroefdraad voor de clixon, dit plaatje schroef je met warmte geleidende pasta op het koperen plaatje en monteerje de clixon en klaar is Kees.

Groeten,

Easy rider.
    edited September 2007
    Foto? En wat is uitgloeien?
    edited September 2007
    Uitgloeien....verkeerde zuinigheid denk ik, tenzij er geen nieuwe ringetje meer in het graaibakje liggen. Maar warmstoken en langzaam af laten koelen denk ik.

Ingmar
    edited September 2007
    Uitgloeien is net rood stoken met een brander en dan aan de lucht weer af laten koelen, dan is ie weer net zo zacht als voorheen. Maar inderdaad een nieuwe is beter.

Foto heb ik niet, dan zal ik mijn inlaat spruitstuk uit moeten bouwen.

Kijk even bij Sam Hotte op de site daar staan foto's.

Groeten,

Easy rider.
    edited October 2007
    Wat betreft mijn temperatuursensor. Ik heb hem nu met 2 componentenlijm vastgelijmd in het T-stukje. Dat lijkt vooralsnog goed vast te blijven zitten.
    edited October 2007
    Het is weer zover, Brownie heeft weer lucht na een dag of tien. Tenminste dat neem ik aan. De temperatuursensor zit nog wel luchtdicht vast in elk geval.
    Vanmiddag op de parkeerplaats bij mijn werk lag er weer een plasje diesel onder de auto. Starten ging, op toeren komen minder en gas loslaten en koppeling intrappen voor een stoplicht leidde tot een afslaande motor. Toen de motor eenmaal warm was, heb ik eigenlijk geen problemen meer gehad.
    Het verveelde is, er lag een plasje diesel onder, de onderkant van het blok was ook nat, maar alle dieselslang aansluitingen droog. Ik weet dus niet meer waar ik het moet zoeken. Diselfilterm+ filterhuis is al vervangen door nieuwe. Misschien een brandstofpomp die toch lekt en inmiddels schade heeft opgelopen? Lijkt me sterk overigens.
    edited October 2007
    Ik denk dat ik er toch maar mee uitschei komende winter en de gewone dieselleidingen weer aansluit.
    Afgelopen week ging het toch weer aardig, zaterdag 700km gereden op 100%, geen probleem.
    Maar zondag heeft de auto stilgestaan en vanochtend bij 9 graden bij de pomp begon de ellende weer. Starten gaat goed, maar na enige tijd lopen slaat hij toch weer af. Even wachten en weer starten, 30 meter rijden en weer afslaan. Weer starten enzovoort. Op den duur werd het wat warmer onder kap (ca. 15 graden) en dan blijft hij wel rijden als ik flink in de toeren blijf. Maar bij elk stoplicht is het weer afslaan, poosje wachten en weer starten. Direct starten lukt niet. Pas als het warm onder de kap is en de diesel met 25 graden de pomp binnen komt loopt alles zoals het hoort.

Mijn conclusie, ik heb ergens nog een luchtlek, maar elk weekend alles uit en in bouwen heb ik geen zin in als het na drie dagen weer terugkomt. Ik word dus helaas alleen zomer-PPO-er. :(
  • edited October 2007
    DELETED
    edited October 2007
    brownie said:

Mijn conclusie, ik heb ergens nog een luchtlek, maar elk weekend alles uit en in bouwen heb ik geen zin in als het na drie dagen weer terugkomt. Ik word dus helaas alleen zomer-PPO-er. :(

Kom kom, zo snel opgeven doet zelfs udo niet :lol:

Systematsich te werk gaan en één voor één mogelijke problemen uitsluiten. Wanneer ben je weer in het noorden? Kijken we samen even :!:

Tim
    edited October 2007
    @Tim: Tja, ik loop nu toch al bijna twee maand te rommelen hiermee. Even lijkt het goed, maar dat duurt maar een paar dagen. Daar wordt je wel moedeloos van hoor.

@Pjotter: Voordeel bij jouw is, dat dat maar een kort stukje van je woon-werkverkeer is. Als hij bij mij eindelijk lekker loopt, dan ben ik al bijna op mijn werk. Het is zo vervelend, ik zou bijna met de bus gaan. :lol: Een te scherpe bocht in de leiding is wel een goede tip. Dat heb ik al eens nagelopen, maar de ombouw is er al zo vaak weer uit en ingezet, misschien is dat opnieuw het geval. Zal het eens controleren!
  • edited October 2007
    DELETED
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2007
    Heren,

Ook ik zag het pasgeleden helemaal niet meer zitten met de ombouw, na diverse aanloop problemen gehad te hebben.

Het beste is om met z'n 2en te werken, omstebeurt aangeven en monteren, en het belangrijkste, elkaar controleren!

Ik ben erg te spreken over loctite 577!

gr Ton
    edited October 2007
    Heren,

Ik heb vandaag in Brownie's 604 ongeveer 450km? gereden. Op ppo uiteraard. Auto rijdt super relaxed met 140km/u op de klok, bijna geen motorgeluid en geen windgeruis. Het schakelen was weer ff wennen, wat ontwent dat snel als je automaat rijdt.
    68graden op de snelweg geeft ie aan!
    De auto heeft me positief verrast qua comfort en weggedrag!

gr Ton
    edited October 2007
    604? grote auto he! Zal wel lekker zoeven....
    edited October 2007
    suzuki said:

Auto rijdt super relaxed met 140km/u op de klok, bijna geen motorgeluid en geen windgeruis. Het schakelen was weer ff wennen, wat ontwent dat snel als je automaat rijdt.

Fijn dat hij zo goed bevallen is. Volgens mij was de 604 wat betreft comfort zijn tijd ver vooruit. Als je het echt leuk vind, heb ik nog een in de aanbieding:

Een 604 turbodiesel automaat uit 1980 met 220.000 op de klok.
    Het betreft dezelfde uitvoering, ook in lichtblauw, maar het is een minder mooi exemplaar op frans kenteken, er zit wat roest aan de carosserie en hij heeft een paar deukjes. Bodem is hard. Verder moet de koppakking vervangen worden, maar technisch is de auto verder goed. Interieur is ook netjes. Hij zal makkelijk door de APK te trekken zijn, maar om hem echt in concoursstaat te krijgen zal veel tijd kosten. Staat in de weg, dus kost niet veel (1000 euro misschien?).
    edited November 2007
    De laatste weken leek het prima, de auto had goed vermogen bij alle temperaturen. Ik was ook blij dat te melden op de meeting in Hardinxveld, maar op de terugweg op de dijk tussen Hardinxveld en Gorinchem sloeg het noodlot 2 keer toe. Geen vermogen, toerental zakt totdat de auto weer helemaal stilstond en de motor afsloeg. Het begon toen ik de dijk op reed, de motor sloeg bij het wachten al bijna af en op de dijk reed ik maximaal 40-50 km/u otdat het dus helemaal afgelopen was. Even een minuutje wachten en flink doorstarten en hij liep weer. En dit dus twee keer. Een keer op de snelweg was het probleem voorbij en duwde ik hem zo weer tot boven de 120.

Komend weekend de boel maar weer eens uit elkaar. :?
    edited November 2007
    Brownie,

Zou dat hellinkje er niet de oorzaak van kunnen zijn dat je vanuit je tank lucht opvoerde ?Waarschijnlijk heeft deze luchtbel je nog een keer lastig gevallen. Zit er in de slangen nergens een punt waar lucht kan blijven hangen ?

Trouwens op de dijk mag je maar 50 (Hmpffff), wij weten er alles van we hebben al een kleine collectie van de ridders van Spee gekregen. :cry: soms heel zielig met een lasergun in het gras liggend.....

Groet,
    Ingmar
    edited November 2007
    Hé Browny ga eens een weekje rondrijden met brandstof in een jerrycan en alleen twee slangen naar de pomp en de filter er tussen.
    Ben benieuwd hoe het dan gaat.
    edited November 2007
    brownie said:

suzuki said:

Auto rijdt super relaxed met 140km/u op de klok, bijna geen motorgeluid en geen windgeruis. Het schakelen was weer ff wennen, wat ontwent dat snel als je automaat rijdt.

Fijn dat hij zo goed bevallen is. Volgens mij was de 604 wat betreft comfort zijn tijd ver vooruit. Als je het echt leuk vind, heb ik nog een in de aanbieding:

Een 604 turbodiesel automaat uit 1980 met 220.000 op de klok.
    Het betreft dezelfde uitvoering, ook in lichtblauw, maar het is een minder mooi exemplaar op frans kenteken, er zit wat roest aan de carosserie en hij heeft een paar deukjes. Bodem is hard. Verder moet de koppakking vervangen worden, maar technisch is de auto verder goed. Interieur is ook netjes. Hij zal makkelijk door de APK te trekken zijn, maar om hem echt in concoursstaat te krijgen zal veel tijd kosten. Staat in de weg, dus kost niet veel (1000 euro misschien?).
    @Brownie, bedankt voor de tip, maar ik heb aan de Benz wel genoeg voorlopig. Maar zo'n auto is idd qua comfort z'n tijd ver vooruit. Mischien iemand anders op het forum intresse.

Gr Ton
Sign In or Register to comment.