Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Elektrische warmtewisselaar

neronero Livin' and Breathin' PPO
edited May 2007 in Algemene Techniek
Ik heb vandaag even lopen neuzen in het oude magazijntje bij ons op 't werk. En wat vond ik er....?
Een elektrische WW! Meerdere zelfsq. :P Maar wel gemaakt voor 24V. Die voor 12V waren op; :cry:

Morgen trek ik er foto's van (als ik het niet vergeet)
Het ziet eruit als een buis in buis verwarmer die ik altijd uit koper maakte. Maar dan ietsje korten. Rond de middelste buis loopt echter geen koelwater, maar zit een warmtespiraal rond. Aan beide zijden van de WW zit een fiche voor elektrische aansluiting.
Er zitten ok bedrading bij, alsook relais en lampje..
Dit werd vroeger veel ingebouwd daar waar het veel vroor. Dit sloeg aan als het koud was (vriestemperaturen). Ziet er echt goed uit. En degelijk.

Héhé...
Er lagen er ook nog met een banjobout waarin een gloeier zit. Deze werd tussen brandstofleiding (toevoer) en filter geschroefd. Jammer maar helaas ook enkel nog in 24V op zolder liggen.
Werd veel ingebouwd bij heftrucks die veel buiten moesten rijden (ook in de haven)Bij deze zit er zelfsq een temp.sensor in.

Groeten,
Nero

Comments

• Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2007
    Nero,

Die van op het filter kun je in verschillende webshops krijgen. Dieseltherm heet zo'n ding geloof ik. Niek rijdt er ook mee rond.

image

We zien natuurlijk graag piccies :wink:

Cheers,
    Tim
  • atjongatjong PPO Addict
    edited May 2007
    Geeft een gloeispiraal direct in het filter geen problemen? In de metalen filterkop okee, maar direct in het filter??
  • wodanwodan Super Moderator
    edited May 2007
    Problemen denk ik niet... Behalve dat de doorlaatdiameter verkleint,
    wat voor motoren met grotere volumes en verbruik mischien een minpuntje is.
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2007
    Het is nog een ander model Tim.
    Vrijdag trek ik piccies.
    (als ik toestel niet vergeet :oops: )

Groeten,
    Nero

@ Wodan: Het zal pas vrijdag zijn dat ik kan antwoorden.
    Vandaag effen niet werken.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2007
    atjong said:

Geeft een gloeispiraal direct in het filter geen problemen?

Er zit een schakelaar op die afschakeld bij 65 graden oid.

Cheers,
    Tim
Sign In or Register to comment.