Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Ombouw peugeot boxer

boxeraré PPO Newbie
edited May 2007 in Algemene Techniek
na alles hier een beetje gelezen te hebben zou ik toch een beetje raad willen, ik heb een 1900 boxer uit 1998 en wil die volledig op olie laten rijden, vandaag ga ik beginnen met m'n eerste aldi-tankbeurd en 50/50 mengen, maar is het mogelijk om zonder aanpassingen 100% te rijden?of kan dat al lukken met enkel een warmtewisselaar??

Comments

• MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2007
    Als je alles gelezen heb, had je waarschijnlijk meegekregen dat het sowieso verschilt per auto, de meeste rotatiepompen kunnen niet op 100% starten zonder brokken/aanpassingen. Daarnaast is het bij een Lucas-pomp helemaal een slecht idee om bij te gaan mengen, aangezien de hogedruk-asjes minder sterk zijn dan bij een Bosch. Waarschijnlijk heb je al bekeken wat voor pomp je hebt, aangezien dit bijna overal genoemd word als mensen dezelfde vraag stellen als jij.
  • boxeraré PPO Newbie
    edited May 2007
    ik heb een bosch-dieselpomp, dus denk dat dat geen probleem zou mogen zijn,voorlopig ik heb gemengeld. maar is enkel een warmtewisselaar voldoende 100% op olie te rijden?
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2007
    als een motor warm is maakt het niet meer uit ....

starten daar gaat het om .....

iets beter lezen beste Boxer.

Drappie
  • boxeraré PPO Newbie
    edited May 2007
    hehe, had ik wel al gelezen, maar om er de juiste conclusies uit te trekken enzo, khad toch liever een beetje zekerheid voor ik aan zo een toeren begon
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2007
    Hoeveel km rij je per rit/jaar?? Wil je een tank houden, of 2 tank?? Op 1 tank kunnen er practisch geen auto's 100% gaan. Bij 2 tank kan je starten en afhankelijk van de kwaliteit van je brandstofverwarming binnen enkele km's overschakelen op 100%ppo/apo
  • boxeraré PPO Newbie
    edited May 2007
    ik rij +-25000 km per jaar,1 of 2 tank maakt me niet zo veel uit,ik wil gewoon de investeringskosten zo laag mogelijk houden en veel zelf doen.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2007
    Miglowie said:

Op 1 tank kunnen er practisch geen auto's 100% gaan.

Dat klopt niet helemaal, er zijn veel auto's die 1-tank goed rijden. Auto's met de nieuwe commonrail techniek zijn minder geschikt en lucas, dat lijkt me wel duidelijk.

Als ik niet begonnen was met 2-tank en alle onderdelen opnieuw mocht bestellen, lag er morgen nog een bestelling (1-tank) bij de bekende in de bus :wink:

Tim
  • boxeraré PPO Newbie
    edited May 2007
    hoe word het starten dan aangepakt als je maar 1 tank gebruikt?
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2007
    Boxeraré: Bij jouw voertuig zijn die motoren met motorcode D9B en D8C het makkelijkst om te bouwen. Met motorcode DHX iets moeilijker, maar het kan ook. Maar met alleen een warmtewisselaar 100% starten en rijden kan je vergeten. Code kan je terug vinden op je kentekenbewijs (niet altijd).
  • boxeraré PPO Newbie
    edited May 2007
    met kenteken bedoel je mijn serienummer? daar vind ik alvast geen van deze letters terug..
  • atjongatjong PPO Addict
    edited May 2007
    boxeraré said:

daar vind ik alvast geen van deze letters terug..

Bij mij (Opel) stond het in het gebruikersboekje van de auto bij technische specs.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2007
    boxeraré said:

hoe word het starten dan aangepakt als je maar 1 tank gebruikt?

Onder de promateurs hier op het forum, toch nog wat dino/petroleum/benzine/ whatever bijmengen naar gelang buitentemp en nagloeien, elektrisch voorverwarmen, etc

Kijk maar es hier

Wat doen de profies?
    Opvoerpomp, filter verwarmen, nagloeien en verstuivers aanpassen. Vooral de laatste 2 zijn essentieel bij de koude start, want ppo ontbrandt/verneveld (koud) veel slechter dan diesel.

Cheers,
    Tim
Sign In or Register to comment.