Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Reacties op het rijden met PPO

easy ridereasy rider PPO Junkie
edited January 2011 in Overige discussie
Ik weet niet goed wat de naam van dit onderwerp moet zijn en of het al bestaat maar het gaat om reacties van andere mensen op b.v. de lucht die van je PPO gestookte auto af komt of reacties van b.v. een monteur in de plaatselijke garage of zo.

Ik reed vandaag over een klein landweggetje alwaar een wandelend echtpaar mij tegemoed kwam, ik reed een kilometertje of 40 en toen ze voorbij waren keek ik in de achteruitkijk spiegel, het echtpaar stopte met wandelen en waren duidelijk bezig iets in de lucht op te snuiven. Toen de man in de gaten had dat de vreemde lucht wel uit de voor hem passerende auto moest komen gebaarde hij naar zijn vrouw en wees vervolgens naar mijn auto. Ik moest hartelijk lachen om de reactie van het echtpaar.

Groeten,

Easy rider.

Comments

• neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2007
    hier bestaat al een topic over.
    Maar ken hem niet vanbuiten.

Nero

Ps. Waar was jij op de meeting?
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited May 2007
    Ik wist niet dat daar al een topic over was.

Nee ik was niet op de meeting, ik moest aan mijn nieuwe huis bouwen vandaar, volgende keer misschien.

Groeten,

Easy rider.
  • atjongatjong PPO Addict
    edited May 2007
    Misschien helpt het om ook je verstuiverdruk aan te laten passen Easy rider. Sinds mijn verstuiverdruk is aangepast en de olie (mix) wordt opgewarmd ruik in de auto een stuk minder. Voorheen kon ik op het werk na het parkeren als voetganger op de weg nog ruiken dat ik gepasseerd was. Dat is nu niet meer.
    edited May 2007
    Ik heb er wel aan zitten denken om dat te doen, ik weet alleen niet waar ik die ringetjes kan krijgen om onder de veren in de verstuivers te stoppen. Mischiem kan Nero uitleggen hoe dat in zijn werk gaat.

Groeten,

Easy rider.
    edited May 2007
    he easy rider,

Je kan die kopen in elke bosch- autozaak.
    Maar niet zomaar bijstoppen hé!
    Druk meten, verstuiver opendoen, dikkere plaatje instoppen i.p.v. oude. Opnieuw meten. Enzo voort tot druk perfect is.
    Ikzelf zet de druk tot op 1 bar nauwkeurig (digitale tester aan pc)
    Op die oude testers (manueel) kun je de druk niet goed genoeg regelen. ZEker niet bij de nieuwere verstuivers. Op die testers ius het al moeilijk om tot op 5 a 10 bar nauwkeurig te werken. Nu, veel te onprecies als je het mij vraagt.

En zeker niet zomaar dikkere bijstoppen , zonder de druk te meten.
    Want je zou verschieten hoeveel de drukken bij oudere verstuivers al verschillen door het gebruik in de jaren.
    Die veren worden echt slapper en moeten dus bijgesteld door die plaatjes.
    Kan zijn dat je in 1 verstuiver 0,20mm dikker moet gaan, en in een andere 0,33mm.
    Het is nodig om tot op 1 a 2 honderdste nauwkeurig te meten (mm dikte) .
    Want druk loopt snel op!

Groeten,
    Nero
    edited May 2007
    Met dank Nero,

Ik heb hier in de buurt een Bosch Center, ik zal es vragen wat het kost om dat te laten doen. Wat is de ideale druk om te rijden op 100%ZBO, ik dacht zelf 150Bar.

Groeten,

Easy rider.
    edited May 2007
    de druk hangt af van je motor.
    De inspuitdruk (fabriek af) is doorsqlaggevend.
    Meestal ga ik hier 10% boven.

Groeten,
    Nero
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2007
    Heren,

Sinds ik op soja rijdt ipv zbo, ruikt de benz veel meer.....
    De soja heeft een zeer penetrante geur, erg scherp.
    Ik krijg erg veel feedback qua geur van m'n collega's, de meesten vinden em stinken dus.

Laatste tijd redelijk wat snelweg gereden ook, en wel wat reacties meegekregen, ik heb toch wel redelijk wat mensen achter me hun ventilatieroosters dicht zien zetten :shock:

De soja gaat eruit, als alles weggestookt is koop ik geen nieuwe soja meer dus. Ook al is de prijs van 52ct erg aantrekkelijk!

gr Ton
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2007
    KZO all the way, suzuki!! Dat ruikt bijna niet :D
  • Chicken PowerChicken Power Banned
    edited October 2007
    Ton,

Voordat de soja op is; de truc met de aceton al geprobeerd? En een litertje benzine (95) toevoegen wil ook helpen om de verbranding vollediger te laten zijn.

Kan net het verschil zijn in to meur of not to meur...

Groet, Cp
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2007
    hier ruik je ook nog steeds een beetje baklucht, hoewel het KZO % nu al geruime tijd ver onder de 5% zal zitten :oops: :oops:
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2007
    KZO ruikt inderdaad toch ook redelijk, maar ik vind het wel lekker :lol:
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2007
    buurvrouw denkt dat ik elke dag pannekoeken eet....
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2007
    Whahaha, ik had er gisteren weer eentje op een drukke provinciale weg.
    Komt ie keihard achteropgereden, gaat dan vol op de rem draait z'n roosters dicht en heeft ongeveer 4km lang lopen toeteren en seinen.
    Ik kan er wel om lachen dus! 8)

M'n collega's hebben leedvermaak onder elkaar, over wie er achter me rijdt het laatste stuk naar het werk, of nog erger, achter me staat in de rij naar de slagboom.

gr Ton
    edited October 2007
    Gooi er dan ook eens KZO in ipv soja. Dan zullen ze vechten wie er achter je mag staan bij de slagboom.
  • monkeydiesel PPO Burner
    edited October 2007
    Elke dag als ik thuis kom moet ik de Caddy dicht met zijn achterkant tegen de Golf zetten. dit om inbraak te voorkomen

Mijn vrouw komt dan nar buiten en geeft mij aan hoe ver ik nog naar achter mag.
    De geur heet alles behalve het AXE effect
    edited October 2007
    Wel eens gehoord van parkeersensoren?? Lijkt mij een goeie investering als je caddy zoveel gereedschap/handel erin heeft liggen.
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2007
    Mijn vriendin heeft er ook een hekel aan al die vettige [weggemod]troep. PPO is gewoon (eigenlijk) niet aan vrouwen besteed.
  • monkeydiesel PPO Burner
    edited October 2007
    Dan te bedenken dat ik een alergie heb voor een aantal geurstoffen een Brise of Ambipur in je stopcontact en ik krijg na 15 min geen lucht meer

Pakeer sensors werken niet als je de auto bijna tegen de bumper van je voorganger wilt zetten je trekhaak sloopt de boel.

Heb een veel voordeligere oplossing spiegeltje op de tuinmuur 2 € en het werkt ook nog. vandaag geregeld

Vrouwen en PPO die van mij heeft zoiets van die paar euro die het scheelt . Maar als ik twee dagen achter elkaar sávonds TV kijk vraagd ze of alles goed is. :?:
  • Chicken PowerChicken Power Banned
    edited November 2007
    smul said:

Mijn vriendin heeft er ook een hekel aan al die vettige [weggemod]troep. PPO is gewoon (eigenlijk) niet aan vrouwen besteed.

Beste Smul, niet in combinatie met een auto!

Groet, Cp 8)
  • DieleDiele PPO Newbie
    edited November 2007
    Ik reed laatst achter een MB S320CDI heerlijke oliebollen lucht.... :D
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2010
    Gisteren bij het afvaldepot van de gemeente. Ik sta afval te lossen, komt er een man naar me toe die ook aan het lossen was.

Meneer: "Jij rijdt zeker op slaolie, he?"
    Smul: "Mijn olie heeft geen sla gezien hoor"
    Meneer: "Ik dacht zoiets te ruiken...."
    Smul: "Deze auto rijdt op Gebruikte Plantaardige Olie"
    Meneer: "Oh wat leuk, ga ik mijn baas vertellen, dat wil ik ook wel"
    Smul: "kijk een keertje op PPO Experience | PPO.nu | Rijden op plantaardige olie "
  • NeoNeo PPO Addict
    edited April 2010
    Leuk topic, ik heb weleens mensen die kijken terwijl ze me inhalen.
    Verder nog met inparkeren een keertje gehad dat iemand vroeg of ik op slaolie rij.

Op de snelweg houden meeste mensen wel een afstand maar echt stinken zal het niet want heb ook regelmatig mensen die heel lang achter me blijven hangen.

Ben wel benieuwd naar de verdere reacties op ppo rijden, bijv hoe reageren jullie familie, vrienden en collega's?

En wie heeft er anderen overgehaald om ook plantaardig te gaan rijden? In mijn omgeving is er niemand die het de moeite waard vind:)
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2010
    Vorige week toen ik voor de APK was, werd het direct opgemerkt door een paar andere gasten, die met de neus de lucht in stonden.
    Er word bijna altijd gevraagd waar ik de olie dan vandaan haal. Als ik vertel dat het gebruikte frituur olie van de vis boer is, mag ik ook gelijk vertellen hoe ik dat gebruiksklaar maak.

In het verkeer merk ik er niet veel van, schijnbaar meurt mijn Caddy te weinig.

In de familie, vrienden, collega en werk kring vind ieder
  • peter1990 PPO Newbie
    edited April 2010
    Ik tank gebruikte frituurolie in men crossauto (nissan bleubird) en merk de geur enkel tijdens het starten op,
    waarschijnlijk door op einde van vorige rit te weinig gespoeld te hebben met diesel.
    Maar als hij warm is, is het moeilijk te zeggen of hij op diesel of frituurolie draait.
    Er wordt natuurlijk niet rustig mee gereden, vaak int rood, zal daardoor misschien geen 'last' van geur hebben?

Familie en vrienden lachen er eerder mee, maar dat vergaat ze snel als ze mee effectief zien rijden op frituurolie.
  • pjotterpjotter Banned
    edited April 2010
    [QUOTE=peter1990;55657] crossauto (nissan bleubird) n?

snotvergieme: zo een ding verkracht je toch nie:???:.

moest dr ffn uit (nostalgie) was een fijne comfortable kilometervreter.

;);).

waren die ook op diesel??? nooit geweten.

lekker doorraggen met die bleubird,dat kan ie hebben
  • peter1990 PPO Newbie
    edited April 2010
    heb er idd spijt van dat we hem gebruikt hebben om te crossen (wel voor gekocht hoor),
    maar na alles wat hij al heeft meegemaakt is hij mechanisch nog steeds in betere staat dan men alledaagse wagen.
  • DrivertjeDrivertje PPO Master
    edited April 2010
    Tot nu toe is mijn leukste reactie gekomen van de buurvrouw :-) Zit ze s' ochtends op de doos, en ik start de auto en laat hem even draaien voor ik weg rijd, ga nog ff naar binnen was zo als gewoonlijk weer eens wat vergeten.
    Commentaar de volgende dag van de buuf; zit ik op de plee start jij die frietbak, kon er ff zo snel niet af, maar het wc raampje stond wel open zo als gewoonlijk, windje er op, trekt die lucht zo dat kleine hokje binnen. Ze zat dus in een situatie die het onmogelijk maakte ff snel op te staan en aan de loop te gaan., hahahahaha ik heb echt dubbel gelegen.
    Drivertje
  • BenXsaraBenXsara PPO Wannabe
    edited January 2011
    Afgelopen zomer reden schoonzoon en dochter achter ons aan. Raampjes open, heerlijk weer. Op plaats bestemming kwamen de klachten over de stank: "echt niet te harden".
    Hoe meer stank, hoe meer de besparing, zeg ik dan maar.

;-)

Ben
  • Dappere DouweDappere Douwe PPO Master
    edited January 2011
    Afgelopen zaterdag op weg naar de boogschiet les van mijn zoon in Arnhem stopte de Xantia er weer eens mee. Deze keer was het midden in Oosterbeek. Het probleem was snel opgelost. Even een paar keer in het balgje knijpen en dan doet hij het weer. Ik weet niet waar ze allemaal vandaan kwamen maar binnen de kortste keren stonden er een man of 4 rondom de auto om de stickers, de kilometrage en de ombouw te bekijken. Ik kreeg volop bewondering en waardering van de toch wel 'sjieke' inwoners van het dorp.

Heb al min of meer een afspraak met Tim om het hele systeem eens na te lopen.

Nog steeds een trotse PPO rijder.

Douwe.
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2011
    Afgelopen zomer...naar duitsland. Staan we daar bij de zimmerfrei met mn moeder, de auto recht voor de deur. Met de uitlaat naar de voordeur uiteraard, waar de oudere eigenaresse van het huis stond.
    Mooie opmerking: "Ist da etwas schief mit ihre wagen, da riecht etwas".
    Ff het woord umweltfreundlich gebruikt..en toen was het aaaah:)

greetz!
  • BenXsaraBenXsara PPO Wannabe
    edited January 2011
    Tijdens mijn 2 verhuizingen had ik opslagruimte gehuurd voor huisraad van ons en onze dochter. In de hal van het opslagruimteverhuurbedrijf, kwam de mevrouw van de receptie ook naar mij toe om vragen of ik geen lekkages had aan de auto, want hij stonk zo .......
    Ik heb het maar even uitgelegd, en ze was gerust gesteld.

;-)

Ben
Sign In or Register to comment.