Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Mijn Ford Fiesta

struukje PPO Newbie
edited September 2007 in Ford
Merk: Ford
Type: Fiesta
bouwjaar: 1994 ( Juni )
Motor: 1.8 Diesel
Pomp: ik denk een Lucas?
Aantal km: 155.000

Ik ben een newbie op het Ppo gebied ,

maar rij nu op een verhouding van 80%ZBO en 20%diesel
geen start problemen
geen vermogen verlies

mijn uiteindelijke streven is om 100 % ppo te rijden
dus mijn planning ligt als volgt :
Rvs tank maken in de vorm van de kofferbak en dan 10 cm hoog
met rvs leiding 15 mm naar de motor (geisoleerd)
daar ergens de olieverwarmer met een schakelklep
dat zodra de motor warm is dan overschakeld op ppo

heel graag tips, of andere ideeen via PM

bedankt
image

Comments

  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    Hoe staat het met de ombouw?
    Vergeet niet ook een klep op de retour te zetten, anders pomp je alle PPO over in je dieseltank.
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    10 cm hoog is een beetje laag! :)
    Kans dat je geen brandstof aanzuigt als je bergop rijdt :!:
    En kijk heel ontzettend uit met je 80% PPO dat klinkt een beetje heel erg gevaarlijk zonder ombouw mijns inziens.
  • oliebol PPO Newbie
    edited September 2007
    Mijn renaultje safrane met 365.000 km reed in de zomer altijd 100% zbo zonder ombouw.
    Beetje rommelige start maar 100 meter verder geen probleem meer.
    Ben nu bezig met een S350 turbo diesel w140 uit 1995 met 345.000 km op de teller.
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    oliebol said:

    Ben nu bezig met een S350 turbo diesel w140 uit 1995 met 345.000 km op de teller.

    FOTO !
Sign In or Register to comment.