Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

filterhuis met pompjes waardeloos!!!!!!

pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
edited May 2007 in Algemene Techniek
heb eergisteren een nieuw ( sloperij ) filterhuis gemonteerd , daar er een groter filter op past en er grotere doorvoering opzat 10 mm tules.

wat bleek nu dat dit gevalletje ging lekken bij het pompje wat erop zat.
kwam waarschijnleik door dat ie te heet werd (80 graden) en daar kan dat pompje niet tegen.

dus na gemonteerd te hebben ging het even goed , maar een dag later weer sputteren en afslaan.... ik zoeken ....... bleek het uit het pompje met druppels tegelijk te lekken. ( was inmiddels terug gegaan naar 50% mix)
80 trok ie echt niet meer.

dus nu een filterhuis gehaald zonder pompje erop .... gemonteerd en alles weer ok.

pompje heb ik toch niet nodig om te ontluchten... dat doe ik gewoon met mijn hardi pomp ...... even schroefje open .... contact aan ..... wachten tot er olie uit het schoefje komt ..... dan dicht draaien..... en starten maar.

ik heb het iedee dat al die filterhuizen met pompjes misschien niet goed lucht dicht zijn.

Comments

• Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2007
    Pieterbell,

Die filterkoppen worden door menig tevreden gebruikt. Echter je moet op de sloop uitkijken naar de exemplaren waar nog dino uitspuit als je op het pompje drukt (en of nog een filter aan zit). Anderen zijn vaak al geruime tijd onderhevig aan droogte/vocht/droogte/vocht.

Die membranen zijn uitgehard. En lekken dus lucht en ppo.

Tim
  • NiekNiek Super Moderator
    edited May 2007
    Pieterbell,
    Ik heb ook zo'n pompje. Daar gaat echte hete APO doorheem. Nooit probleem gehad.
    Niek
  • edited May 2007
    DELETED
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2007
    ik heb dit al vaker gepost : filters met manueel handopvoerpompje lekken zeer vaak!
    Zeker als de wagen langere tijd niet gebruikt wordt.
    De rubber-dichtingen in de opvoerpomp sterven gewoon af.

Bij ons op het werk vaak een oorzaak van slecht starten en stationair (koud) slecht draaien. Gewoon lucht trekken via opvoerpompje.

Groeten,
    Nero
Sign In or Register to comment.