Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

1999 / 04 Peugeot Partner op Zonnebloemolie

Partner PPO Newbie
edited May 2007 in Citroën/Peugeot
Hallo, ik rij nu alweer anderhalf jaar op zonnebloemolie van de Aldi LOL
0,69 de liter. Tsja al die losse flessen da's een hoop afval dus overweeg met een buurman via Elsbett 1000 liter containers te gaan bestellen.
s'winters (onder de 15 graden) rij ik gewoon op 100 procent diesel.
Af en toe de motor even schoonrijden met een speciaal additief.
Geen extra oliewissel of oliegebruik geconstateerd.
Boven de 15 graden rijdt mijn Peugeot 1.9 D (alias Berlingo) met Bosch pomp gewoon op 100 procent ppo maar las bij Elsbett.com dat dit op lange termijn toch schadelijk kan zijn omdat bij het starten ppo in de olie terecht komt, deze niet verdampt zoals diesel wel doet en de motor dan uiteindelijk vervuilt met alle ellende van dien.
Dus overweeg ik een ombouwsetje van Elsbett voor 790 euri, oef!!
Helaas zal ik het moeten laten doen, iemand nog adressen? Woonplaats Groningen trouwens.
Vorig jaar de auto volgepakt met dozen zonnebloemolie en via de Brennerpas naar Italië gereden, via Frankrijk weer retour, hoe warmer het wordt hoe beter hij loopt, motor loopt dan zelfs rustiger dan op diesel.
Ik kan me vergissen maar hij trekt beter en wil zelfs harder dan met diesel.
Net onder de 15 graden start-ie goed op PPO maar dan is het wel meteen gas geven en wegrijden geblazen anders loopt ie hortend en stotend.
Na vijf minuten rijden (koelwater warm) is het euvel dan weer voorbij.

Comments

• Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2007
    Hoi,

De ombouwset van Elsbett is niet nodig omdat je een gewone Diesel rijdt.
    Commonrail achtige motoren zouden daar wel goed aan doen.

Ik zou gewoon via de duitse webwinkels de spullen bestellen.
    Het starten blijft een probleem met een 1 tank systeem.
    Spoelsystemen, voorverwarmde tanks je kan het zo gek niet maken.

890 euro blijft een boel geld.

Maar dan is het wel goed en compleet laten we eerlijk zijn dat op en neer rijden is een ware hel. De juiste klemmetjes de juiste slangetjes .... bah het is zo tijdrovend en duur.

Drappie
  • edited May 2007
    DELETED
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2007
    En dan komt je hometap nog, de flesjes zijn nu wel passe of niet ?

Tsja en dan moet je rekening houden met andere kosten die je nu niet voorzien had.

Ik zeg altijd maar met 1000 euro maak je een mooi begin.

Drappie
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2007
    Partner,

Het is zowieso verstandig een warmtewisselaar in te bouwen. Dan voorkom je grotendeels wat je gelezen hebt. Wil verder geen kosten maken, laat je het daar bij en blijf je mengen als je al deed.

Succes,
    Tim
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2007

Elsbett.com dat dit op lange termijn toch schadelijk kan zijn omdat bij het starten ppo in de olie terecht komt, deze niet verdampt zoals diesel wel doet en de motor dan uiteindelijk vervuilt met alle ellende van dien.

ja klopt, en? afhankelijk van de door de garage voorgeschreven olie verversing, 25% daarvoor gaan zitten.
    Eigen ervaring: ik weet wat er kan gebeuren maar ik verlies ook behoorlijk wat olie, dus ja continu verversing :-)
Sign In or Register to comment.