Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

aanvoer banjobout????

pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
edited May 2007 in Algemene Techniek
bij mij zit er op de ip pomp op de aanvoer ook een banjo bout.....
nu zit deze waarschijlijk ook met kleine gaatjes gemonteerd.
wie weet wat er zou gebeuren als ik deze aanvoer nu eens verwijderde en er gewoon een slang met een tulle op monteerde

ze zeggen dat de retour kleine gaatjes heeft om de druk in de pomp op peil te houden.
is dat met de aanvoerbout ook zo?????

iets voor nero misschien??

als ik nu meer als 80a 85 % mix (soja olie c1000) trekt mijn pomp het net niet meer, ook mijn hardi opvoer staat dan gewoon stil en hoor mijn motor of in dit geval mijn ip pomp bij optrekken een raar sissend slurpend geluid maken.

bij zbo had ik hier geen last van, dus waarschijnlijk olie te dik. of leiding te smal ( aanvoerbout )

ps...
weet een van jullie misschien wat een ip voor aanzuigdruk levert????
mijn hardi levert 0.35 bar maar staat in dit geval gewoon stil , maar mijn outo rijd dan nog net wel..... al is het niet suppergoed dan.
hieruit maak ik op dat de ip pomp meer zuigdruk heeft dan mijn hardi.

Comments

• Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2007
    Pieterbell,

Een pomp heeft een bepaalde curve, waarin hij best funktioneerd. Dit zal ook gelden voor de doorvoerpomp in je IP. Dus niet het hoge druk gedeelte, dat is Nero's pakkie.

Als je dus de onderdruk aan de pomp hoger maakt, door smalle leidingen en dikke ppo, zal de IP harder moeten werken. Dit heeft invloed op de werking van de IP.

Dat die hardi stilstaan duidt eerder op een verstopping in je systeem. Indien je zonder KGR rijdt, zou hij altijd moeten tikken. Zeker als de IP er ook nog eens flink aan trekt.

Tim
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2007
    aanvoerbanjo is nooit met klein gaatje!
    Altijd groot.

Groeten,
    Nero
Sign In or Register to comment.