Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Verwarmd brandstoffilter

TDIMAX PPO Newbie
edited May 2007 in Algemene Techniek
:?

Zou dit iets zijn?

Filter met verwarming voor 77 €

zie http://www.dieselkontor.de/product_info.php?cPath=23_27&products_id=2706

Ben benieuwd of je dan meer ppo bij kan mixen met dit filter.

Comments

• Henk THenk T PPO Burner
    edited May 2007
    Ik heb een tijd lang met de WT-Eckes met filter gereden.
    Ook in duitsland word hij veel gebruikt, op Ebay.DE kom je hem waarschijnlijk ook nog wel tegen.
    Ik heb hem op dit moment vervangen door een platen wisselaar, die geeft wat meer en sneller warmte dan de Eckes.
    Maar dat heeft waarschijnlijk ook te maken met het verbruik van brandstof hoeveelheid.
    En bij mixen is het allerbelangrijkste de koude start en die verander je hier mee niet.
  • TDIMAX PPO Newbie
    edited May 2007
    Dat begrijp ik,maar ik hou de verhouding goed in de gaten.
    Bij het huidige weer mix ik 50/50 en hij start altijd meteen.

nu heb ik gelezen dat als je gewone diesel verwarmt dat ie dan zijn smerende eigenschappen zou verliezen en dat dit dus schadelijk zou zijn voor je pomp? :shock:

Zou dit ook bij dit setje zo zijn?

Heeft het voordeel om zoiets in te bouwen?

Groeten Carlo
  • edited May 2007
    DELETED
  • TDIMAX PPO Newbie
    edited May 2007
    Mijn tankinhoud is 55 ltr en ik gooi er 20 liter slaolie in en de rest tank ik vol met dino.

Ik heb geen problemen met starten en hij rijdt als een speer.
    Dus volgens mij kan er niks verkeerd gaan toch?

Ik zal me eens goed laten voorlichten op 19 mei in Bierbeek.

Groeten Carlo B
  • edited May 2007
    DELETED
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2007
    TDIMAX,

Wist je trouwens dat de TDI geen uitvinding is van VW? Ons aller ingenieur Elsbett heeft die uitgevonden 8).

Ter zake: Als 1 tanker/mixer, zal die WT-Eckes goed voldoen. Verwacht geen 80 graden, dan heb je echt een platen WW nodig. Ikzelf hou meer van de dieselumbau variant, ivm de bouwhoogte en maar 1 afdichting met kans op lekken.

Je kan ook een WW inbouwen, en een VW filter erna plaatsen. Zie Opel topic, ombouw combo.

Succes,
    Tim
  • TDIMAX PPO Newbie
    edited May 2007
    Kan ik met dat filter dus gewoon meer ppo gaan mixen?

Is dat moeilijk in te bouwen?
    Ik heb echt 2 linkerhanden .. weet nog net hoe ik de motorkap open moet krijgen.

Is er misschien iemand die op 19 mei ook in Bierbeek is en tegen vergoeding dit zou kunnen doen?

Groeten Carlo
    edited May 2007
    Misschien is het voor de duidelijkheid beter dat je ook vermeld wat voor auto je rijd, en ook welk merk brandstofpomp.
    Dat maakt namelijk nogal wat verschil t.a.v. mixen.

mvg Henk
  • TDIMAX PPO Newbie
    edited May 2007
    ik heb een VW Golf 4 TDI uit 1999.

met een Bosch pomp. KM.stand 240 dkm
    edited May 2007
    'n goeie dus :D
    Ik rij zelf een transporter 1.9 TD van '97 en rij op dit moment rond op ca. 70%.
    Na het starten hobbelt hij ff en dan loopt ie normaal.
    Heb wel de brandstofaanvoer leiding vergroot naar 10mm.
    Mijn platen wisselaar haalt nu ruim 80 graden in ca.10 km. De retour doet er langer over afhankelijk van het weer.
    Maar zoals ik al zij is het starten op koude mix het grootste probleem.
    Dat lees je ook op duitse fora, koude PPO is finest voor de pomp.
    Vandaar dat er ook vaak gekozen word voor tweetank systeem, schakel je over op warme PPO en heeft de pomp minder te lijden.

mvg Henk
Sign In or Register to comment.