Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

facet opvoerpomp facet 6-8p/170l redtop

pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
edited September 2007 in Algemene Techniek
heeft iemand ervaringen met deze pomp..... had er een gekocht en getest.. in een bak ppo gehangen ... maar er kwam niets uit aan de andere kant. zit 10 mm slang doorvoer op

toen in peterolie geprobeerd.... kwam er een heel klein lullig straaltje uit

is deze pomp dan kapot of werkt het gewoon niet met ppo

heb nl ook een hardy getest.... die gaf toch wel 1 liter ppo 80% per minut.

daar gelezen te hebben ergens op dit forum dat facet heeeel erg goed was ,... dit maar eens geprobeerd.... maar niks dus.

iemand iedeeen hierover?????/

Comments

• atjongatjong PPO Addict
    edited May 2007
    Drappie had toch ook zo een pomp doorgebrand met zijn APO? Of was dat misschien een bluetop...
  • pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
    edited May 2007
    nee hij is niet doorgebrand.... want het motortje loopt wel,.... maar hij zuigt verders geen fuck aan brandstof ,.... zeker geen druppel ppo

atjong said:

Drappie had toch ook zo een pomp doorgebrand met zijn APO? Of was dat misschien een bluetop...

• Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2007
    Ik heb een Facet Bleutop ja, en hij moet correct gemonteerd worden, even ontluchten misschien, filtertje even nakijken ?

Is ie nieuw ?

Fotootjes van de montage ?

Op zich pompt de Bleutop ook geen Ijsselmeer over ....

Het is maar klein dingetje en de drappo is dik !

:wink:
    edited May 2007
    ja hij is nieuw althans nieuw gekocht bij een of ander bedrijf( stikker geeft aan 7-2004.... heb hem horizontaal gehouden met de uit naar boven...

toch wil ie niets pompen
    wat ontluchten betrefd ... is ie niet zelf aanzuigend die facet pomp.?

filter is ook schoon.

zou er dan nergens een pomp te krijgen zijn die de druk in de brandstofleidingen een beetje meer op pijl houd.

hardy 0,35 bar is natuurlijk ook niet veel

moet toch ergens een 12 volt pomp zijn die een barretje of 1 a 1,5 levert.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2007

moet toch ergens een 12 volt pomp zijn die een barretje of 1 a 1,5 levert.

Dan kom je uit bij een tandwielpomp. Deze kunnen meer, maar zijn ook €€€.

Voor een gewone diesel is 0,35 al zat. Die opgaaf is volgens mij voor diesel of benzine, op ppo zal ie nooit die druk kunnen leveren aan de IP.

Cheers,
    Tim
    edited May 2007
    Ik heb hem nooit hoeven te ontluchten en een nippel is er niet.
    Die liter per minuut is voor benzine vergeet dat niet.

APO is net verf.

:lol:
    edited May 2007
    nou ik heb mijn hardy anders met 80%ppo getest toen gaf ie ( wel met een korte slang en maatbeker ) 1 liter per minuut , en dat was in de winter bij ongeveer + 5graden

en wat denken julie van een injectie pomp ......
    er zijn er die 3-tot 6 bar leveren..... heb ik gezien op een site ergens
    weet alleen niet of die geschikt zijn voor ppo, en moet dan natuurlijk wel alle klemmen goed vast draaien.
    kijk maar eens op onderstaande link!

[quote=Lord Drappo]Ik heb hem nooit hoeven te ontluchten en een nippel is er niet.
    Die liter per minuut is voor benzine vergeet dat niet.

APO is net verf.:lol:

http://www.bccp.nl/shop2/enter.html
    edited May 2007
    Pieter,

Er zijn wel ppo geschikte tandwielpompen "Zahnradpumpe" te koop. De goedkoopste die ik ken is hier. Of het duurkoop is weet ik niet, ook zal je de transferdruk moeten opvragem die staat er niet bij.

Mag ik vragen waarom je flow/druk in je systeem wilt? Je rijdt toch geen commonrail?

Tim
    edited May 2007

ja hij is nieuw althans nieuw gekocht bij een of ander bedrijf( stikker geeft aan 7-2004.... heb hem horizontaal gehouden met de uit naar boven...

Dan is het verticaal met het filter naar beneden, horizontaal is niet goed.
    Hoe de pilaren wijzen maakt niet uit.

Drappie
    edited May 2007
    heb een partij slaolie gekocht en die is een stuk dikker dan zbo, dus moet ik 75% gaan rijden . reed altijd op zbo 85-95%

Mag ik vragen waarom je flow/druk in je systeem wilt? Je rijdt toch geen commonrail?

Tim

edited May 2007
    ja dat bedoeldi ik eigenlijk verticaal... met de uit naar boven en het filter onder ...... pompt ie met ppo niks peterolie een heel klein straaltje.

[quote=Lord Drappo]

Dan is het verticaal met het filter naar beneden, horizontaal is niet goed.
    Hoe de pilaren wijzen maakt niet uit.

Drappie
    edited May 2007
    ok das dan duidelijk ...

Toch wel vaag hoor kan zijn dat ie gewoon niet goed is ....
    Als je toch kan aantonen dat ie op de normale brandstof amper pompt.

ruilen dan maar, maar ga geen APO of PPO tests doen want daar heeft dat bedrijf geen boodschap aan.

Overigens plaats ik zelf de pilaren van 10 mm ... niet die ukkies van henzelf.

Drappie
  • frenkck PPO Burner
    edited May 2007
    Ik zoek eigenlijk nog steeds een andere oplossing dan de membraan pompjes.

Dit omdat een facet pomp tot 55 graden gaat en de hardy tot 80 graden. Omdat ik met behoorlijk dik vet ga rijden en het ga verwarmen met koelwater, kom ik uit op 80 graden. Dit gaat een membraan die tot 55 graden of 80 graden gaat niet leuk vinden.

Voor de WW zetten is ook niet echt een optie, want ik ga mijn tank ook verwarmen. Tenzij ik een thermostaat op mijn tank zet die uitslaat bij 50 graden. Maar dat is zonde, want als je vet in de achterbak ook 80 graden wordt kan je langer genieten van de warmte die daarin zit als je hem de volgende dag staat.

Dilemma, dilemma..
    edited May 2007
    Goed gezien de pompjes hebben een max arbeids temp ... erg lastig.
    Ik heb het al eerder vermeld.

Gelukkig pompt de Facet nu goed, de koude APO wordt mondjes maat aangevoerd. De temp zal nooit hoger zijn dan de buiten temp.

Hoelang deze nu mee gaat is een goede vraag tot nu toe toppie.

Drappie
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2007
    Ik heb ook een Facet pomp geplaatst. Toch een vraagje daarover:

Er stond in de beschrijving dat ik voor de veiligheid een soort druk-controleur moest inbouwen zodat de druk in de leidingen niet te hoog wordt. Hebben jullie dit ook gedaan en wat is het en waar haal je zoiets?

Het is misschien inderdaad geen overbodige luxe als je ziet met wat voor een vaart de PPO mijn inlinefilter inschiet bij overschakelen naar PPO. Bovendien heb ik eventjes lichte lekkage bij het PPO filter als de auto net stilstaat. Dat heeft misschien ook te maken met e hoge overdruk in de leidingen?
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2007
    brownie said:

Ik heb ook een Facet pomp geplaatst. Toch een vraagje daarover:

Er stond in de beschrijving dat ik voor de veiligheid een soort druk-controleur moest inbouwen zodat de druk in de leidingen niet te hoog wordt. Hebben jullie dit ook gedaan en wat is het en waar haal je zoiets?

Het is misschien inderdaad geen overbodige luxe als je ziet met wat voor een vaart de PPO mijn inlinefilter inschiet bij overschakelen naar PPO. Bovendien heb ik eventjes lichte lekkage bij het PPO filter als de auto net stilstaat. Dat heeft misschien ook te maken met e hoge overdruk in de leidingen?

Een T-stukje met aan de ene kant de rest van het PPO-systeem (aanvoer) en aan de andere kant een drukgeregelde terugslagklep die de overschot laat wegvloeien? Misschien is dat wat...

Grtz
    edited August 2007
    ik heb er nu deze in zitten
    http://www.facet-pumpen.de/products/Zahnradpumpe-12-Volt,-kleine-Ausführung,-bis-2-bar-+-0,8-l|min/44/103/

het nadeel is alleen dat ie bij uitschakeling geen ppo door laat.
    dus pomp problemen ..... niet meer rijden.

heb dit op kunnen lossen met een bypass, met terugslagklep

tot nog toe geen problemen met deze pomp gehad , heb hem getest in de auto en pompt wekelijk 0,8 liter per minut . de druk is intelbaar van 0 tot 2 bar .

heb hem nu op 1 bar staan, maar moest wel alle slangeklemmen goed vast draaien.
    edited August 2007
    Pieter,

Waar heb je deze gekocht en wat betaalde je ervoor?

Als ik zo brutaal mag zijn...

Tim
    edited September 2007
Sign In or Register to comment.