Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Verdraaien brandstofpomp: en de verstuiverleidingen?

atjongatjong PPO Addict
edited May 2007 in Algemene Techniek
Goeiemorgen. Ik lees op diverse plaatsen dat het inspuitmoment vervroegd kan worden door de brandstofpomp een stukje te verdraaien tegen de draairichting van de motor in. Maar hoe gaat dat dan met de verstuiverleidingen? Die kunnen toch niet meedraaien? Of moet de pomp maar zo een klein stukje verdraaid worden dat de leidingen wel mee kunnen buigen :?:

Comments

• easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited May 2007
    Hi atjong,

De leidingen zijn zeer stug maar omdat ze vaak onder een hoek en met aan aantal bochten er in naar de verstuivers gaan kan je ze wel buigen.

Als je de pomp verdraaid zullen de leidingen iets mee geven, het moet dus geen probleem zijn.

Het is echter wel riskant om zomaar je inspuit tijdstip te vervroegen door je pomp een gier te geven. Je moet wel het e.e.a. meten zodat je weet hoeveel vervroeging je geeft.

Groeten,

Easy rider.
  • atjongatjong PPO Addict
    edited May 2007
    Het is mij geeneens duidelijk hoe de pomp opgehangen is. Ik wacht wel tot de meeting om te zien hoe Tim en Nero dat doen! :)
    edited May 2007
    De pomp hangt aan drie bouten in sleufgaten die in het blok zitten.

Groeten,

Easy rider.
  • atjongatjong PPO Addict
    edited May 2007
    Kun je er bij jou dan wel goed bij? Bij mij hangt het inlaatspruitstuk vervelend in de weg en zit aan de zijkant de accu en accubak ervoor. Ik heb eigenlijk nog geen foto's gezien van jouw motorruimte. Heb je daar misschien een van?
    edited May 2007
    Nee bij kan je er ook niet zomaar bij. Ik blijf er vanaf omdat ik geen meetapparatuur heb om de zaak af te stellen. Foto's volgen als de ombouw begind.

Groeten,

Easy rider.
Sign In or Register to comment.