Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)
brandstofleidingen ook belangrijk.
had twee weken geleden een partijtje slaolie bij c1000 aangeschaft.
nu weet wel bijna iedereen dat deze olie dikker is als zbo.
reed nl 80% op zbo,..... ging altijd perfect. Nu dit ook geprobeerd te hebben met slaolie , begon mijn auto een beetje raar te doen, slechter trekken en bij hoog toerental beetje inhouden ed.
Heb toen nog eens gekeken naar mijn aanvoer vanaf mijn tank.... die is buitenwerks 7mm staal. en gaat af en toe over van staal naar stuk slang.
ook gaat ie met staal om de koker balken heen met een aantal 90 graden bochten.
heb nu mijn aanvoer vervangen door slang 10 mm binnenwerks vanaf mijn tank tot aan mijn hardy pomp ongeveer 2 meter overbrugging zonder scherpe bochten.
rijd nu weer als een tierelier.
hieruit blijkt dat de diameter en de bochtvorming van de aanvoer ook heel belangrijk is voor het rijden op slaolie. hoe minder bochten hoe minder de weerstand is.
Comments
Nu kun je eindelijk op de APO gaan crossen.
vooral die vernauwing door het schutbord kan nekkend zijn.
Drappie
LD
Begrijp ik het goed dat jullie je oorspronkelijke leidingen van je tank vervangen door dikkere?
Ik zie er tegen op om onder m'n auto door te kruipen en te prutsen met nieuwe 10 mm leidingen.
Uiteindelijk kom ik namelijk weer uit op tankaansluitingen van 6 mm. Hoeveel zin heeft het dan nog?
Bijkomend voordeel is dat de douane bij een brandstofmonster gewone 100% diesel vindt.
Nadeel is je relatief veel kofferruimte verliest, maar die heb ik toch genoeg.
Ik heb geen antwoord gekregen op mijn vraag maar ik heb wel een leuk tankje voor je voor in je blokkendoos. Kijk eens bij vraag & aanbod.
Diesel werkt ongemodificeerd toch wel?
Dieseltank ín de auto is niet aan te bevelen.
dus als je een deel van de leiding gaat vergroten zal de totale weerstand toch dalen ondanks vb. een nauwe tankaansluiting of andere kleine vernauwingen .
dus als je de weerstand in enn leiding wil verlagen dan begin je met het gemakkelijkste deel, en kijk of het voldoende is of niet.