Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

brandstofleidingen ook belangrijk.

pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
edited July 2007 in Algemene Techniek
had twee weken geleden een partijtje slaolie bij c1000 aangeschaft.
nu weet wel bijna iedereen dat deze olie dikker is als zbo.
reed nl 80% op zbo,..... ging altijd perfect. Nu dit ook geprobeerd te hebben met slaolie , begon mijn auto een beetje raar te doen, slechter trekken en bij hoog toerental beetje inhouden ed.
Heb toen nog eens gekeken naar mijn aanvoer vanaf mijn tank.... die is buitenwerks 7mm staal. en gaat af en toe over van staal naar stuk slang.
ook gaat ie met staal om de koker balken heen met een aantal 90 graden bochten.

heb nu mijn aanvoer vervangen door slang 10 mm binnenwerks vanaf mijn tank tot aan mijn hardy pomp ongeveer 2 meter overbrugging zonder scherpe bochten.

rijd nu weer als een tierelier.

hieruit blijkt dat de diameter en de bochtvorming van de aanvoer ook heel belangrijk is voor het rijden op slaolie. hoe minder bochten hoe minder de weerstand is.

Comments

• Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2007
    oud nieuws Pietebell je bent erg laat met het upgraden van je leidingen.
    Nu kun je eindelijk op de APO gaan crossen.

vooral die vernauwing door het schutbord kan nekkend zijn.

Drappie
  • edited April 2007
    DELETED
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2007
    bij de Seat is de retour inwendig 3 mm ofzo .... te droevig voor woorden.

LD
  • SinnefjildSinnefjild PPO Addict
    edited July 2007
    @ Drappo en Pjotter ( en anderen)

Begrijp ik het goed dat jullie je oorspronkelijke leidingen van je tank vervangen door dikkere?

Ik zie er tegen op om onder m'n auto door te kruipen en te prutsen met nieuwe 10 mm leidingen.
    Uiteindelijk kom ik namelijk weer uit op tankaansluitingen van 6 mm. Hoeveel zin heeft het dan nog?
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2007
    Ik zet daarom een grote tank in de kofferruimte voor PPO. Dan kan je je originele tank met originele leidingen voor diesel gebruiken. Het hele PPO gebeuren wordt nieuw ingebouwd en het dieselsysteem blijft onveranderd.
    Bijkomend voordeel is dat de douane bij een brandstofmonster gewone 100% diesel vindt.
    Nadeel is je relatief veel kofferruimte verliest, maar die heb ik toch genoeg.
    edited July 2007
    Hey Brownie,

Ik heb geen antwoord gekregen op mijn vraag maar ik heb wel een leuk tankje voor je voor in je blokkendoos. Kijk eens bij vraag & aanbod.
  • udoudo Super Moderator
    edited July 2007

Ik heb geen antwoord gekregen op mijn vraag

Ik denk dat het vervangen van leidingen alleen nuttig is als er ZBO/PPO/WVO/APO/etc doorheen moet.
    Diesel werkt ongemodificeerd toch wel?
  • edited July 2007
    DELETED
    edited July 2007
  • edited July 2007
    DELETED
    edited July 2007
    pjotter said:

ik maak me meer zorgen over dino in de ppo tank.
    als de leidingen binnen door de wagen lopen althans.??

Wat is het probleem van dino-leidingen door je auto?
  • edited July 2007
    DELETED
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2007
    In diesel zit ook benzeen. Zéér schadelijk voor je kop (tenzij je graag stoned door het leven gaat natuurlijk).
    Dieseltank ín de auto is niet aan te bevelen.
  • ook jan PPO Burner
    edited July 2007
    de weerstand in een leiding verhoogt met het kleiner worden van de diameter maar ook met de lengte van de leiding.

dus als je een deel van de leiding gaat vergroten zal de totale weerstand toch dalen ondanks vb. een nauwe tankaansluiting of andere kleine vernauwingen .
    dus als je de weerstand in enn leiding wil verlagen dan begin je met het gemakkelijkste deel, en kijk of het voldoende is of niet.
    edited July 2007

Uiteindelijk kom ik namelijk weer uit op tankaansluitingen van 6 mm. Hoeveel zin heeft het dan nog?

OokJAn: dank voor het antwoord op mijn vraag!
  • edited July 2007
    DELETED
Sign In or Register to comment.