Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

automatisch schakelen

rebelish PPO Newbie
edited May 2007 in Algemene Techniek
ik heb een vraag .

hoe zorg je ervoor dat je kunt automatisch schakelen van diesel naar PPO

iemand een scheme ?

Comments

• Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2007
    iemand een schema ?

Of gewoon een inbouwadres ? Dan ben je ervan af ?

Je kan via een thermostaat schakelen ...

Drappie
  • rebelish PPO Newbie
    edited April 2007
    liefst een schema

het is voor school dat dient als eindwerk ik had de opdracht gekregen om dat te kunnen automatisch te schakelen dus ik zou toch wel zeker moeten weten welke componenten ik nodig heb omdat te kunnen schakelen een schema is nu nog niet zo belangrijk maar het zou handig zijn.

greetz Rebelish
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2007
    Het valt me op trouwens dat tegenwoordig veel scholen/scholieren iets met PPO doen. Dat is een goede zaak. Jong geleerd is oud gedaan. :wink:

Wat dat schema betreft, die heb ik niet. Maar zo moeilijk is dat niet. Er zijn sensors in de handel die bij een onder een bepaalde temperatuurgrens een hoog signaal en erboven een laag signaal afgegeven. Die zijn prima te gebruiken om, afhankelijk van zijn uitgangssignaal, een klep wel of niet naar PPO te schakelen. Probeer hem zelf eens te tekenen en leg het ons voor. Dan kunnen wij eventueel verbeteren. Daar leer je nog meer van.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2007
    Rebelish,

Ook makkelijk voor ons, is te weten wat voor opleiding je doet. Dan is het makkelijker te begrijpen waarom je met bepaalde vragen komt.

Cheers,
    Tim
  • rebelish PPO Newbie
    edited April 2007
    wel ik doen mijn 7de jaar auto - elektriciteit
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2007
    Om het eenvoudig te zeggen, je pakt een klikson die schakelt bij 60 gr.
    Dus zodra de koelvloeistoftemp boven de 60 komt schakelt hij automatisch over van diesel naar PPO via een 3-2-klep.
  • rebelish PPO Newbie
    edited May 2007
    ik heb een elektrisch schema nodig om die temperatuur sensor te kunnen schakelen
    edited May 2007
    Ik begrijp echt niet dat je dit niet kunt bedenken :?

Tis simpel, je knipt de + draad naar de klep door, zet op beide uiteinden een stekkertje, en druk deze op je clixon.

Misschien kun je wat meer info geven?

Succes,
    Tim
  • rebelish PPO Newbie
    edited May 2007
    ja ik heb dus een temperatuur sensor tussen de leidingen gestoken waar het dus warmst komt

de bedoeling is dat hij automatisch overschakelt als hij de gewenste temperatuur krijgt

maar ik weet niet hoe ik dat moet schakelen

een schema zou handig zijn maar ik vind geen degelijke
  • evertevert PPO Burner
    edited May 2007
    rebelish said:

wel ik doen mijn 7de jaar auto - elektriciteit

al 7 jaar met techniek bezig?? dan heb je toch onderhand wel iets geleerd over schemaatjes, dat moet met zoveel studie toch een makkie zijn?:roll:
    of schiet op je school iemand aan die in electronica doet, zoiemand vind het vast prachtig om iets voor je te maken of te tekenen
    of heb ik het verkeerd begrepen?
  • rebelish PPO Newbie
    edited May 2007
    hm ik doe men 2 de jaar auto mechanica en het is men eerste jaar elektriciteit dus ja :?
    edited May 2007
    Rebelish,

Wat wil je allemaal schakelen? En hoe wil je het schakelen?

Noem even alle componenten, zal ik kijken of ik een schema voor je kan maken.

Tim
  • rebelish PPO Newbie
    edited May 2007
    wel ik heb een temperatuursensor, automatische schakelaar
  • Chicken PowerChicken Power Banned
    edited May 2007
    rebelish said:

wel ik heb een temperatuursensor, automatische schakelaar

Wel, probleem ook weer opgelost. En succes met het afstuderen op dit eindwerk!

Groet, Cp
Sign In or Register to comment.