Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

verwarmd brandstoffilterhuis voor de Citroen CX (2500 turbo)

hugo PPO Newbie
edited April 2007 in Citroën/Peugeot
Wie weet of die dingen geleverd zijn en/of of er een vergelijkbare voiture rondrijdt met zo'n ding?
Grts, Hugo

Comments

• apktje PPO Burner
    edited April 2007
    Voor de CX turbo 2 bestaat een warmtewisselaar met een thermostaat die op de cilinderkop zit. Deze warmtewisselaar past ook op een turbo 1. Wel even de o-ringen vervangen, anders luchtlekkage. Bij een brandstoftemperatuur van ca. 35 graden sluit de thermostaat de warmtewisselaar kort en stopt de verwarming. Ideaal als voorverwarming voor het filter, of door de thermotaat te veranderen te gebruiken als continue verwarming.

Veel succes

Groet APktje
  • ttinus PPO Burner
    edited April 2007
    he hugo jij ook hier
    naar mijn weten hebben alle nieuwe blokken van de cx een warmte wisselaar op het blok
    dat ding word er alleen altijd tussen uit gehaald want datwerkt alleen als ze uit de fabriek komen
    en daarna gaan zefalse lucht trekken langs de aansluiting van de buisjes in het alu
    laats nog bij een vrij nieuwe boxer gehad dat ie kapot was
    is vast wel te reparen maar daar heb ik nog niet de moeite voor genomen

die termostaal is nieuw voor mij ben ik nog nooit tegen gekomen
    je kan denk ik het beste een verwarmt filter van de sloop halen en een ww vlak bij de pomp zetten
    want ik vind de ww op de kop te ver van de ingang van de pomp zitten

wil je die gebruiken dan moet er van de ww naar de pomp ongeveer 60 a 70 cm slang en daar heb je denk ik te veel warmte verlies

groetjes martijn
  • hugo PPO Newbie
    edited April 2007
    ha Martijn,

klein wereldje...
    niet nieuw hier maar kom hier vrij zelden.
    na de C15d nauwelijks meer ppo gereden...
    m'n huidige blokje is (volgens Jeroen) naar de klote...
    rijdt nu nog wel maar heb al een turbo 1 gekocht (en één voor onderdelen)
    en nu wil ik wel weer op ppo gaan rijden.
    alleen met ww dus moet die maar ergens zien te scoren. kan dat mooi tegelijkertijd met de blokwissel inbouwen.
    verwarmde filter van de sloop, dat heb ik eerder gehoord.
    zal een gangbare zoeken.
    ben ik ook van dat gekloot van die huidige filter af.

niet te veel sleutelen nou maar geniet van je verse dochter :lol:

grts, Hugo
Sign In or Register to comment.