Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

feuille chauffage

BacchusBacchus PPO Burner
edited April 2007 in Algemene Techniek
Ik kwam dit tegen: 'feuille chauffage'. Waarschijnlijk hebben de "die hards" dit al lang gezien, voor mij was het nieuw.
Toepassing te zien op http://www.grainvert.com/article.php3?id_article=911
en in de winkel http://www.leguide.net/go/search/idx/2110704/go.htm

Wordt gebruikt in kleding of om je achteruitkijkspiegels te verwarmen.
Kostprijs: een euro of 10...

Comments

• edited April 2007
    DELETED
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2007
    je detaste France
  • edited April 2007
    DELETED
  • BacchusBacchus PPO Burner
    edited April 2007
    Maar sukkeltjes toch...:shock:
    Nee, het gaat om een elektrisch elementje (zie aanpassing van mijn eerder bericht) dat in kleding kan verwerkt worden of achter je spiegels om die te verwarmen. Haalt in de beste omstandigheden een graad of 90-100. Het gaat om enkele watt'jes.

Op de Franse site wordt zo'n elementje rond de leiding geplooid.
  • edited April 2007
    DELETED
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2007
    Nou nou,

Het principe is hetzelfde wat elsbett toepast om hun filters. Google maar es op vatverwarming.

Goedkoop na te maken met wat weerstandsdraad (conrad) en wat kabel.

Cheers,
    Tim
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2007
    mijn reet dat dat stukkie plastic de boel zo warm krijgt. Spul valt zo te bestellen bij conrad. Ooit nog is in mijn kop gehad om daar mijn pomp mee in te pakken :oops:
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2007
    @bacchus,

Wat bedoelt men nu precies met het toevoegen van antifigeant, kon mijn woordenboek niet meer vinden, maar het lijkt me stug dat hier anti-vries mee bedoelt wordt of toch....

Ingmar
  • BacchusBacchus PPO Burner
    edited April 2007
    Ik denk dat het woord afgeleid is van figer, wat zoveel wil zeggen als stollen, vlokken vormen, verdichten, parafineren.
    Antifigeant lijkt mij dus een anti-stollingsmiddel, denk maar aan winterdiesel.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2007
    Ja,

Juist, men gebruikt de antistolling voor de plantaardige olie, eerlijk gezegd zie ik er zo het nut niet van in of het zou voor in de voorraadtank moeten zijn. Het lijkt me dat in de winter 90 % Diesel en 10 % PPO al dan vaak met winterdiesel (waar dat goedje al doorzit) geen enkel probleem zou moeten opleveren.

Groetjes,
    Ingmar
Sign In or Register to comment.