Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

cx break trd2 twee tank systeem

ttinus PPO Burner
edited January 2008 in Citroën/Peugeot
nou ik heb bijna alles bijelkaar om het ombouwen te starten.

kies voor twee tanks omdat er een lucas pomp op zit en die wil ik wel zo lang mogelijk laten leven

heb wel nog drie pompen in de kast liggen dus bang voor brokken ben ik niet
er komt een tweede tank op de plek van het reserve wiel onder de motor kap voor dino

de originele tank word apo tank en krijgt een opvoer pomp
dan een verwarmt filtereen, dubbele drieweg klep (6weg) (via rubenbx en ebay)
dan zelfbouw ww dan dieselpomp
later moet er nog een spoelsysteem zoals tim heeft dat ook op de korte stukken het intressant is om over te schakelen

laat de 6weg klep door bimetaalschakelaars aansturen dat als de ww op 70 graden is er overgeschakeld word
heb ervoor gekozen om ook de dino door de ww te laten gaan omdat de pomp dan voorverwarmt word
want je kan er wel warme apo in sturen maar als de pomp nog koud is is het nog steeds link want dan duurt het wel even voordat de ip warm is

de dino tank krijgt zoizo ook minimaal 10% apo voor eventuele extra smering
verder verslag met fotos volgt als ik de tijd heb om te beginnen met inbouwen
martijn

Comments

• SinnefjildSinnefjild PPO Addict
    edited April 2007
    ttinus said:

heb ervoor gekozen om ook de dino door de ww te laten gaan omdat de pomp dan voorverwarmt word want je kan er wel warme apo in sturen maar als de pomp nog koud is is het nog steeds link want dan duurt het wel even voordat de ip warm is

Waarom de diesel via je ppo-warmtewisselaar? Dan moet je je ww eerst leegrijden voordat je apo gaat stoken. Waarom verwarm je je dino niet met een verwarmd filter of een tweede ww? Je hebt volgens mij ruimte genoeg onder de kap....
  • ttinus PPO Burner
    edited April 2007
    ww komt echt vlak voor pomp en heeft bijna geen olie inzich
  • ttinus PPO Burner
    edited May 2007
    nou het wil nog niet echt vlotten met de bestelling mischien dat het spul vandaag binnen komt laten we hopen
    wil niet nog een ww onder de kap hebben verwarmt filter en zelfbouw ww vind ik wel genoeg
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2007
    Hoever staat het met de CX?
  • ttinus PPO Burner
    edited May 2007
    met de de cx staat het goed heb alle spullen behalve verwarmt filter binnen nu nog tijd om het om te bouwen
    alleen is er net een andere grootverbruiker bij gekomen die voorang heeft waarvan ik het merk nog niet durf te noemen een foto zegt meer dan duizend woorden die volgt dus nog als ik men kabeltje weer gevonden heb
  • ttinus PPO Burner
    edited June 2007
    de cxen zullen zeker niet verstoten worden maar heb er een vakantie voertuig bij een mercedes 508 (dus tog een ster op men motorkap) alle oude ford bussen zijn verkocht de gemeente komt donderdag inspecteren of we goed hebben opgeruimt (lijkt me moeder wel)
    een meevaller is dat de gemeente een fout heeft gemaakt door ons een bouwvegunning te geven in maart en heeft daarmee de bestaande sytuatie gelegaliseert dus alle huisjes en woonwagens mogen op eigen terein blijven feestje :lol: :lol: :lol:
    hoop dat ik nu wat meer tijd heb om men autos omtebouwen moet ook nog geld verdienen hou jullie op de hoogte
    de 508 moet het nu nog met een mix doen van 50%
  • FrankvdV PPO Newbie
    edited January 2008
    Heb ook net een CX RD Turbo2 gekocht en wil graag op PPO rijden. Heb jij nu ooit je materialen ingebouwd? Ben benieuwd naar je ervaringen!

Frank
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2008
    Frank, neem anders eens contact op met apktje, veel ervaring in oude en nieuwe Citroens en ppo.
Sign In or Register to comment.