Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Prijsontwikkeling APO

NiekNiek Super Moderator
edited May 2007 in Olieen
De grotere leveranciers van afgewerkte olie worden benaderd door een opkoper, die al meer dan 25 cent per liter biedt. Voor deze prijs komt hij het halen bij de vis- en frietboer.
Mijn leveranciers weten dat inmiddels ook en willen dus ook een graantje meepikken. Als ik daarop ingeef, zou de APO minimaal 5 cent omhoog moeten. Dat betekent naar 45 cent per liter op Texel en 50 cent op de vaste wal.
Ik vraag mij af of het voor die prijs nog wel aantrekkelijk is. Het milieuvoordeel blijft natuurlijk en het relatieve gemak (geen geknoei met losse flesje) ook.
Wie reageert ??

Niek

Comments

• ttinus PPO Burner
    edited April 2007
    was er al bang voor let maar op binnen een paar jaar zijn alle prijzen omte rekenen in energie waarden
    en zeker als de groene stroom weer subsidie krijgt
    gewoon door gaan apo heeft de toekomst voor autos
    is toch zonde om goede olie opte stoken terwijl het eerst nog voor levensmiddelen gebruikt kan worden
    en voor biodiesel betaal je nog 70cent accijnsvrij
    bij de grotere olie verwerkings bedrijven betaal je ook 45 cent per liter voor schone olie
  • wodanwodan Super Moderator
    edited April 2007
    Typisch. Mijn leverancier is ook al benaderd met hogere afnameprijs,
    maar hield gelukkig de boot af. "Afspraak was afspraak" voor hem,
    dus respect! Zo zijn er nog maar weinig, mensen voor wie een woord
    een woord is. Ik kan dus nog steeds gebruikte olie verkrijgen.

Prijs blijft onveranderd, ook al is zijn aankoopprijs gestegen. Als ze
    nog veel stijgt, zal ook de prijs die ik moet betalen stijgen, maar dat
    wordt dan overlegd. Ik heb voorlopig geen overschot, dus van verkopen
    is geen sprake.

Ik vind dat een halve euro per liter prima APO een redelijke prijs is
    heden ten dage (12-4-2007)
    Zit daar nog 10% Diesel in, dan is zelfs 0,60 euro per liter doenbaar vind ik.
  • frenkck PPO Burner
    edited April 2007
    Mijn vader (heeft eigen snackbar) krijgt nu 15 cent per liter frituurvet, tot een maand terug helemaal niks (ik dacht even gratis te kunnen rijden ;)). Och ja, 15 cent is nog steeds 3x niks natuurlijk.
  • wodanwodan Super Moderator
    edited April 2007
    Rekenkundig is dan 5 cent niks... euhm, volgens mij heb jij centjes zat :D

Rijden op echt VET is niet zo simpel... maar het kan :) :)
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2007
    Niek,

Als ze meer terug krijgen voor de olie, dan zullen de frietjes wel weer in prijs omlaag kunnen....of..nou ja zal wel niet dan. Maar in ieder geval vind ik de prijs die je hanteert alleszins redelijk en moet je ook je stijging in kosten doorberekenen.

Groetjes,
    Ingmar
  • NiekNiek Super Moderator
    edited April 2007
    @frenck: Mijn frietboer in den Helder heeft inmiddels een prima olie voor de frietjes gevonden. De olie blijft ook na gebruik goed vloeibaar. Als je vader meer info wil, stuur een pbtje.
    Niek
    edited April 2007
    OK mensen,
    Ik hoor geen negatieve reacties. Zodra ik door mijn oude voorraad heen ben, moet de prijs maar omhoog. Misschien wordt het wel gecompenseerd als de belastingaccijns eraf gaat. Of was dat juist de reden van de prijsstijging van de ruwe APO ?? Op deze manier blijven we in de prijsspriraal.
    Niek
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2007
    Ik heb gister Nova gezien. De man die daarin zat met zijn bedrijf haalde overal olie op tegen betaling. De olie is voor biodieselproductie. Hij koopt olie,wast en filtert deze. Gaat dan op transport met tankwagen naar duitsland waar er biodiesel van wordt gemaakt en wordt in duitsland aan de pomp verkocht.
    Dat is dus zo'n klo*tzak die het voor ons verstiert met zijn belachelijk hoge geefprijs.

groeten Ton
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited April 2007
    Ik ben vandaag ook ff langs 3 frietboeren geweest en de vis boer maar alles weerd opgehaald. :evil:

Allen bij de noten bar kon ik het krijgen :D

ga nog ff langs de chinees

Dyssie :D :D
  • edited April 2007
    DELETED
  • ttinus PPO Burner
    edited April 2007
    staat nog allemaal in de kinderschoenen maar op een gegeven moment gaan de grote jongens er mee aan de haal
    is fijn als je dan goede kontakten met visboeren of snackbarren hebt die de kleine initiatieven steunen
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2007
    Wat ik aso vindt is dat:
    -het product alleen in D op de markt komt.
    -De apo die niet tot biodiesel wordt verwerkt gaat naar pompen waar het wordt gemengd met rapsol. oplichting dus.
    -Er geen ruchtbaarheid werd gegeven aan het smerige chemische proces om biodiesel te maken.
    -Men streeft naar het prijsniveau van diesel.

gr Ton
  • edited April 2007
    DELETED
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2007
    suzuki said:

Wat ik aso vindt is dat

I agree, Nederland is niet corrupt, omdat dat legaal is :evil:

Tim
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2007
    stuivertje dubbeltje ???

Is onvermijdbaar Niek, zal nog wel erger worden ook.

Als de diesel een 1,50 kost dan zal de APO op de 0,75 hangen ...

Die 50 % is veel belangrijker.

Vooruitkijken is niet moeilijk.

Lord Drappo
  • RoadRunnerRoadRunner PPO Wannabe
    edited April 2007
    Hoi Niek,

Ik snap dat het onvermijdbaar is dat als je je olie wilt blijven filteren en verhandelen, je de gestegen kosten voor aankoop door zult moeten berekenen. Jammer natuurlijk, maar je zou een heel slechte "ondernemer" zijn als je dat niet zou doen. De markt zal altijd worden be
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2007
    Niek,

Ik doe het voornamelijk voor het milieu, en omdat ik gevoelsmatig iets tegen onze progressieve :evil: overheid wil doen. Zij preken, het begint bij jezelf, dus zo doen we het :mrgreen:

On topic:
    Ik moet nog 300 liter. M'n vorige partij wat een gelukstreffer op internet. Prijs lijkt me reëel.

Tim
  • martijnhgb PPO Newbie
    edited April 2007
    hoi niek
    heb je nog een punt in de betuwe?
    Graag kom ik tanken
    edited April 2007
    Martijn,
    Het punt in de betuwe is er nog. Op dit moment nog iets van 100 liter. In Almere net 1000 liter gebracht. Stuur me een pbtje.
    Niek
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2007
    image

Het is op .....

De IBC is schoongemaakt door iemand die nu heel gelukkig is.

:wink:

En schoonhouden deze keer zei mijn moeder.

Drappie
  • sauspasta PPO Burner
    edited May 2007
    Beste mede PPO ers,

Ik heb een IBC of hoe heet zo een vat?
    Zit nu nog met flesjes van de supermarkt maar wil gezuiverde olie kopen.
    Wie weet een adres die naar het midden van het land(NL) bulk brengt?

vrgr Niels
Sign In or Register to comment.