Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Ervaring oude amerikaanse diesels (Het 6,2 liter blok).

frenkck PPO Burner
edited April 2007 in Algemene Techniek
Ik ben altijd groot fan van dikke amerikaanse bakken geweest en mooiste is dit natuurlijk te combineren met PPO.

Ik vraag me echter af wat voor pomp er op deze blokken zit en of ze er een beetje tegen kunnen.

Het gaat om het V8 Detroit Diesel blok met 6,2 liter (het dieselblok uit de periode 1985 en later).

Comments

  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2007
    Frenkck,

    Hier al eens gekeken http://biodiesel.infopop.cc/6/ubb.x?a=cfrm&s=447609751 als er ergens ervaring moet zijn, dan is het daar wel. Deze diesels verbruiken voor de nederlandse markt al te veel.

    Gr. Ingmat
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2007
    Frenkck: In Amerika worden dat soort motoren sinds enige tijd omgebouwd. Ik heb begrepen dat de eerste binnenkort ook in Nederland wordt aangepakt. (Motorblok ligt ook in een Hummer 1)
  • wodanwodan Super Moderator
    edited April 2007
    Ik rij met dat motorblok rond, en dat is perfect PPO-compatibel,
    mits enige aanpassingen.
    Zonder aanpassingen in de zomer max 30% bijmengen met NIEUWE
    brandstoffilter...
    Het zwakke punt is de Stanadyne DB2 injectiepomp, deze blinkt op
    Diesel al niet uit in betrouwbaarheid en vraagt bij zwavelarme
    Diesel eigenlijk altijd een additief. (Dat mag dus ook 10% PPO zijn :D)
    Ook de doorstroombaarheid van de brandstoffilter is een zwak punt.
    Het ingebouwde verwarmingselement dat de brandstof bij minder
    dan +10°C de brandstof verwarmt, is dan weer een pluspunt.
    Stuur me gerust een PM, dan kan ik wat meer details geven.

    Het leuke aan de 6.2 is het V8 geluid, het koppel dat je zeer vroeg
    hebt en het verbruik dat voor die cilinderinhoud doenbaar is, zeker
    als je bedenkt hoe oud en simpel het ontwerp van de motor is.
    Warmrijden is WEL de boodschap.

    In absolute cijfers heeft dat blok weinig vermogen (135PK) en verbruikt
    veel in vergelijking met huidige kleinere dieseltjes...
    Reken 16 a 20L per 100km of anders gezegd 1 op 6,25 tot 1 op 5.

    In de K-series (4x4 / Pickup) zijn het blokken zonder EGR,
    in de VAN's bij mijn weten met EGR.
    In dat laatse geval raad ik je PPO of, alles gaat samenplakken, zeker
    bij kortere ritjes. Zelfs op 100% Diesel koekt de inlaatcollector samen,
    met slecht redement van de motor als gevolg.
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2007
    ja, die pompen zijn moeilijk om aan te werken.
    Er zijn niet veel centra (of revisiebedrijven) waar je ermee terecht kan.
    Bij ons ook niet!

    Groeten,
    Nero
  • wodanwodan Super Moderator
    edited April 2007
    Inderdaad Nero, ik weet er alles van. :D
    Ik heb dan ook al eens een nieuwe (tweedehandse) moeten steken.
    Veel werk, maar wel zelf te doen als je tijd hebt en precies kan werken.
Sign In or Register to comment.