Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

CV ontluchter

easy ridereasy rider PPO Junkie
edited April 2007 in Algemene Techniek
Geachte Stokers,

Ik wil graag deze CV ontluchter opnemen in mijn systeem maar vraag mij af of dit type geschikt is, misschien heeft iemand hier ervaring mee.

image

Hij zou in onderstaand schema moeten. heeft iemand een idee wat de beste plaats is.

http://www.orion-webdesign.com/images/schema_PPO.pdf

Groeten,

Easy rider.

Comments

• ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2007
    Easy Rider,

Een CV ontluchter is ontworpen voor een systeem met een overdruk, in de brandsofcircuit kan, maar hoeft geen onderdruk te heersen. In het geval dat wel zo is zal deze onluchter dus als beluchter werken, hetgeen niet de bedoeling zal zijn.

Niet doen dus.
    Weet niet wat voor auto je wilt ombouwen, maar als het een BoschVP44 pomp is, dan is de toepassing ervan zelfs een pompenkiller.

Dus conclusie, als je dan toch een verwarmingsartikel wilt gebruiken, gebruik dan een stookolieontluchter(Oventrop/Toc-Uno), alhoewel niet specifiek voor deze toepassing ontworpen, werkt ie wel.

Groetjes,
    Ingmar
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited April 2007
    Ingmar,

Het gaat hier om een bmw 525 tds. Deze auto heeft een opvoerpomp in de tank dus ik ga er van uit dat het brandstof systeem altijd onder druk staat. Ik wil de ontluchter voor de dieselpomp zetten zodat alle lucht er uit is voordat de PPO naar de dieselpomp gaat.

Groeten,

Easy rider.
    edited April 2007
    Easy rider,

Kijk hier eens naar:
    Pöl-Umbau meines BMW 525tds touring E34

op http://www.poelheizer.de
    Sam is de fabrikant van de overbekende hotteheizer, op FMSO en FMPO.de een guru op het gebied van ombouw.
    Hij heeft een stookolie ontluchter toegepast in zijn BMW, tevens tal van tips specifiek voor de inbouwplekken.....stolen with pride kan soms zijn voordelen hebben...anderen zweren bij voortschrijdend inzicht.

Groetjes,
    Ingmar
    edited April 2007
    Hi Ingmar,

Ik weet het, beter goed gestolen dan zelf slecht verzonnen.

Ik ga mijn ombouw doen volgens de site van onze Duitse vriend maar dan beter natuurlijk, kijk maar naar mijn schema.

Ik ben altijd (ook in mijn werk) op zoek naar verbeteringen en vraag mij daarbij dan gelijk af, kan het dan ook eenvoudiger en of goedkoper kan.

Gezien het feit dat ik nog zo een CV ontluchter had liggen dacht ik es ff kijken of dit ook toepasbaar is.

Groeten,

Easy rider.
    edited April 2007
    Easy Rider,

Precies...in dat opzicht zijn we allemaal Chinezen, alleen hebben die soms het produktieproces nog niet onder de knie.
    Zie dat je dol bent op clixonnetjes, zelf heb ik al een tijdje een PIC-printplaatje liggen met een mooi LCD display. In mijn hoofd werkt het al, nu alleen de code nog erin programmeren...hahaha en dat kost tijd.

Succes met de ombouw,
    Ingmar
    edited April 2007
    Hi Ingmar,

[offtopic]

Als zelfstandig ondernemer kom ik per jaar 6 X in China en daarom weet ik dat ze nog veel moeten leren. Zo copyeren heel veel, het nadeel daarvan is dat ze ook fouten copyeren.

Wij Nederlanders doen het net even anders, wij maken gewoon gebruik van de situatie, dat doen we al eeuwen, en met succes mag ik wel zeggen.

[/offtopic]

Ja tijd, ook dat kom ik tekort maar de ombouw gaat volgend weekend van start, ik ga het in delen doen anders lukt het nooit in 2 dagen. Ik ga beginnen met het vervangen van de opvoerpomp. Die is nog standaard bmw, ik vervang hem door een Hardy pomp. Die pompt de dikke PPO beter naar de motor. (afgekeken van onze duitse vriend).

Groeten,

Easy rider.
  • edited April 2007
    DELETED
    edited April 2007
    EasyRider,
    \
    [Off topic]
    Weet wat je bedoelt met de fouten ook kopieren, werk zelf in de telecom, een chinese concurrent maakt het zelfs zo bont door zelfs de firmware te kopieren en de prompt van de oorspronkelijke leverancier Cisco er nog in te laten staan. Nederland is behoorlijk afhankelijk van deze belangrijke exportmarkt, ander zou er wel ingegrepen worden.
    [off topic.

De hardi pomp heb ik ook nog op mijn lijstje staan voor de Benz, evenals de maten te nemen voor het lassen van de tweede tank. Op zich klusjes van niets, maar ik heb er zo nog honderd.
    Volgens mij had onze Duitse vriend ook al eens een opvoerpomp naar de eeuwige jachtvelden geholpen.

Groetjes,
    Ingmar
  • Dappere DouweDappere Douwe PPO Master
    edited April 2007
    Dat was het electrische gedeelte van een Facet. Net gister gelezen.
    Succes,
    Douwe
    edited April 2007
    pjotter said:

gebruik dr zelf ook eentje.

omdat mn 2e tank anders is dan de rest heb ik altijd druk op mn leiding.
    dus t werkt wel maar alleen bij mij

Wat bedoel je pjotter, heb je ook zo een CV ontluchter in je systeem of heb je een hardy pomp.

Groeten,

Easy rider.
  • edited April 2007
    DELETED
    edited April 2007
    Pjotter,

De Hardy pomp is ter vervanging van de originele pomp die in de tank zit, die schijnt de geest te geven met PPO na verloop van tijd.

Waar heb jij die CV ontluchter zitten in je systeem, heb je misschien een schema?

Ik heb zelf het idee dat ie laag moet zitten omdat ie anders lucht gaat "happen" als je systeem geen druk heeft.

Groeten,

Easy rider.
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2007
    Ik denk dat pjotter bedoelt dat hij altijd druk op het systeem heeft omdat de aanvoerleiding onderaan zit waardoor de brandstof in de tank drukt op het systeem.
    Maar de ontluchter laag zetten terwijl lucht stijgt?

Ik heb nooit problemen gehad met KGR en lucht. Met mijn vorige ombouw is het verste dat ik ook gereden heb aan één stuk zonder spoelen zo'n 1000 km en ik heb nooit last gehad van lucht. Zowel diesel als PPO kring waren met KGR. De retour ging alleen open naar de PPO-tank om te spoelen. Je kan altijd een drukknopje inbouwen die de retourklep bedient en zo in geval van lucht even alles naar de tank duwt (enkele seconden volstaat dan normaal). Ik ga dat ook in mijn nieuw systeem gebruiken en hopelijk werkt dat... Ik had in het begin wel doorschijnende slangen waardoor lekken snel op te sporen waren.

Grtz
  • edited April 2007
    DELETED
    edited April 2007
    Met dank voor de reacties,

Ik heb op dit forum gelezen dat PPO lucht kan bevatten, dit komt er in tijdens het tanken heb ik gelezen dus daarom de ontluchter.

Ik reed met mijn crysler op 50%PPO/50%dino en had een loop, bij deze opstelling heb ik nooit last van lucht in de leidingen gehad.

Met de beemer wil ik op 100%PPO gaan rijden net als onze duitse vriend, die heeft er een toc-uno in staan dus dacht ik laat ik dan ook maar een ontluchter in het systeem opnemen.

Ik was even vergeten dat een CV ontluchter een afsluit dopje bovenop heeft die je open kan draaien om de lucht te laten ontsnappen.

Ik denk dat ik hem vlak voor de dieselpomp ga plaatsen, ik hoef dan af en toe alleen het dopje maar even los te draaien om de lucht te laten ontsnappen, ik check mijn olie en andere zaken toch 2 a 3 keer per week (ik rijd ongeveer 1000KM per week vandaar) en kan dan gelijk even onluchten.

Groeten,

Easy rider.
  • edited April 2007
    DELETED
Sign In or Register to comment.