Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Xantia td

1457910

Comments

• easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited December 2008
    Als je blok en IP nat zijn dan zou je toch vermoeden dat de IP lekt, druk verliest naar buiten toe.

Inwendige drukverliezen door slijtage kunnen ook slecht starten veroorzaken, je moet dan wel heel lang starten op weer druk te krijgen op je verstuivers voordat er weer wat brandstof verspoten kan worden.

Slijtage op een IP die veel gedraaid heeft op PPO heeft een groot effect op diesel en als je al slijtage op je bewegende delen had heeft het gebruik van diesel extra veel effect omdat dat veel dunner is dan PPO.

Is de IP eenmaal warm dan is de speling veel minder tussen de diverse onderdelen waardoor drukverlies minimaal is maar tijdens de koude start is de speling veel groten en zal je dus problemen hebben met druk opbouw.

Je mag het niet hopen maar ik denk dat je IP zijn beste tijd gehad heeft.
  • Dappere DouweDappere Douwe PPO Master
    edited December 2008
    @ ER,
    Interessant. De Wegenwacht zei o.a. ook zo iets. En inderdaad ik moet lang starten voordat hij aanslaat. Ook het aanslepen was een langdurige kwestie. Eigenlijk vind ik het minder erg dat de pomp versleten zou zijn dan het blok. Er is al bijna 90.000 km. op 33,3 % gereden en 10.000 km. op 100 %. Een paar jaar geleden is de pomp al eens van nieuwe pakkingen/membraan(?) voorzien omdat, ingewikkelde materie vind ik, het membraan niet meer functioneerde. Zodra de turbo een extra duw zou moeten geven (rond de 2600 t/m.)hij geen extra brandstof leverde.

Foto's:
    1) De terugslagklepjes

image

Boven op de pomp zit een slangetje dat recht omhoog gaat. Dit slangetje zit los en schiet er wel eens af. Waar is hij voor?
    De rechter ge
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2008
    Douwe, op de foto's te zien lekt je pomp. Veel te veel volgens mij.
    Zoek niet verder. Typisch citroen is dat je pomp leeg loopt via deksel. Omdat filters en leidingen redelijk hoog zitten.
    Enige wat helpt is je deksel te dichtingen aan de gashendel. Vet houd niet lang. Enkel O-ring vervangen zal ook niet lang helpen. Vervang de bus rond de gashendel en de dichtingen. Dan ben je terug goed voor enkele jaren.
    Prijs valt mee. Setje is iets van 20 euro (25?). Enkel redelijk wat werk aan. Pomp met turbomembraam moet zeer correct afgehaald en teruggeplaatst worden.

Dat leidingetje bovenaan (aan het membraam) dat loskomt, is je turbodruk. Als deze los is, geeft je pomp geen extra brandstof bij, als je motor dit vraagt.

Als test (die niks kost en je zelf kan doen): pomp je balgje op tot er diesel uitkomt aan de retour. Los de verstuiverleidingen aan je verstuivers. (enkel loszetten, niet volledig eraf) en starten tot er brandstof aan je verstuiverleidingen uitkomt. Dan wartelmoeren vastzetten en starten maar. Dit zou dan snel moeten gebeuren (dat aanslaan van de motor).
    Start hij nu goed, ben je zeker dat het de pomp is die leegloopt. hoewel ik er niet aan twijfel.

groeten en succes,
    Nero
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2008
    Ik hoop dat onze dieseldokter op afstand en dmv foto's de juiste diagnose heeft gesteld, dat is al een stap op weg naar een goeie oplossing toch?
    edited December 2008
    Hoezo 'De wijzen uit het oosten', het westen zullen ze bedoelen. Ga de accu er uithalen straks en zet hem weer binnen aan de lader. Morgenochtend eerst pompen totdat brandstof bij retour is dan alle verstuiverleidingen lossen, starten totdat er brandstof bij de verstuivers uitkomt, boel vastzetten, starten en lopen. Ik kom je persoonlijk een krat Hollands bier brengen als dat lukt en vraag je gelijk of je het asje van de gashendel wilt reviseren, pomp evt. vervroegen en de verstuivers op hogere druk wilt zetten. Noem maar een datum. Ik kom zo naar je toe kan ik gelijk mijn familie in Zelzate/Sas van Gent een goed Nieuwjaar gaan wensen. Ik kan het haast niet geloven. Zou de Wegenwacht dan toch gelijk hebben. Nero je geeft me weer HOOP.

Dank,

Douwe
    edited January 2009
    Vanmorgen eerst de accu in de auto gezet. Het verhaaltje begint al een beetje in mineur :( . Er is een indicatie raampje op de bovenkant en hij gaf groen aan dus dat was in orde. Toen gepompt tot er brandstof zichtbaar was in het doorzichtige stukje in de retour slang. Daarna 3 van de 4 verstuiverleidingen op de verstuivers los gedraaid. Als ik voor de auto sta waren het de meest linkse, waar het lekleidinkje/verstuiverretourleiding naar de retourbanjo gaat en die er naast. De volgende, naar rechts, kon ik niet losdraaien omdat allerhande slangen en leidinkjes in de weg zitten en ik er niet goed met een sleutel bij kon komen. Ze moeten ook weer vast! De meest rechtse en laatste ging wel. Mijn vrouw opgetrommeld die naar het nieuwjaarsconcert vanuit Wenen zat te kijken en haar gevraagd te starten tot ik brandstof zag komen. Twee sec. na het begin kwam er uit alle 3 leidingen brandstof. Tijdens dat 'droog' starten leek het er weer op dat de motor op 1 poot wilde lopen. Enfin hoopvol alle leidingen vast gedraaid en zelf gaan starten. 4 Pogingen van 20 'klappen' (ongeveer 15 sec.) heb ik gedaan en weer alleen op 1 poot. BOEM, boem, boem, boem, BOEM, boem, boem, boem, BOEM................
    "Ik weet het niet meer op dit moment ......." zei hij met een klein stemmetje.
    Roep maar als jullie nog wat weten.
    Nog geen Nieuwjaar wensen bij Raaf, Nero (wil nog wel bij je langs komen) en familie in Vlaanderen. Ga maar even bij mijn vrouw op de bank zitten en kijken en luisteren naar de muziek.
    In ieder geval de allerbeste wensen voor een heel goed, gezond, wijs en liefdevol 2009.

Douwe.
    edited January 2009
    Als de motor geen brandstof krijgt bij het starten komt er toch geen grote dikke grijze rookwolk uit de uitlaat als hij aanslaat?????????
    Zou het geen combinatie kunnen zijn van en de kleppen en de pomp?
    edited January 2009
    Als er wel brandstof in je cylinders komt, maar hij dus niet genoeg druk opbouwt om te vernevelen, zal er vast wel iets verbranden, maar niet volledig, misschien juist die ene poot. Daarbij zal er ook wel wat vocht in je uitlaat zitten dat ook naar buiten geblazen wordt.
    edited January 2009
    @ Miglowie,
    Maar dan ligt het hem niet alleen aan de pomp. Ook aan de kleppen???????????

Wat ik ook gedacht heb is dat E.R. iets in zijn motor gedaan heeft (of de motorolie of de brandstof) om hem te reinigen. Ik was daar nooit zo'n voorstander van omdat ik bang was dat er door gebruik van verschillende toevoegingen/dopes de olie/smeer kanaaltjes dicht kunnen gaan zitten en zodoende geen goede smering -> einde motor. Maar ...........
    Dinsdag heb ik een afspraak met de garage. Voor Nero had ik een krat bier die ik hem zou brengen als de motor het zou doen. Wie heeft er nog een idee waardoor hij hier terplekke loopt dan komt het krat bier die kant op. Heb nog vakantie tot maandag dus kan van alles, als het niet te ingewikkeld is, doen om hem aan de praat te krijgen.
  • pjotterpjotter Banned
    edited January 2009
    als er wel een flinke pluim rook komt als tie aanslaat.
    breng die krat maar naar hier.
    want dan is dr wel brandstofaanvoer.

nieuwe gloeiers, ffn olie/brandstof claener. een kwak benzine in de diesel.
    en verkrachten die WARME motor.

verstuivers schecken is ook een optie.

nog een fijn lang knustel weekend toegewenst:D
    edited January 2009
    [QUOTE=Dappere Douwe;44974].....Wat ik ook gedacht heb is dat E.R. iets in zijn motor gedaan heeft (of de motorolie of de brandstof) om hem te reinigen. Ik was daar nooit zo'n voorstander van omdat ik bang was dat er door gebruik van verschillende toevoegingen/dopes de olie/smeer kanaaltjes dicht kunnen gaan zitten en zodoende geen goede smering -> einde motor. Maar ............

Je bedoeld hier de producten van Xado, ik ben dealer van Xado en kan je korting geven op deze producten. Ik ga niet beweren dat je hiermee je probleem op kan lossen maar er zijn zaken die weer als nieuw gemaakt kunnen worden zonder revisie. Hier een link voor meer info.
    Klik op "contact", daar staan mijn telefoonnummers, dan kan ik je uitleggen wat Xado kan doen voor je motor.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2009
    Er en Douwe,

Ik denk dat het een probleem is wat je niet met een middeltje oplost. Als Xado zou werken, lijkt het mij verstandig eerst het probleem op te lossen en dan de 300K+ Xantia te polishen met Er's treat.

Nogmaals Douwe, ik denk dat je gaat verzanden in het probleem zoeken. Maak alles weer origineel met nieuwe brandstofslag en filter, je wou de doos er toch uit hebben, los het probleem op en ga dan weer aan de gang. Anders haal je straks 2010 niet ;)

Als je hem aan kan slepen mag je ook hier komen, komen we er niet uit, sleep ik je wel weer aan. Wel op een werkdag, de automaterialen moet open zijn.

Tim
    edited January 2009
    [offtopic]
    [QUOTE=Tim;44979]....Ik denk dat het een probleem is wat je niet met een middeltje oplost..

Dat denk ik ook, eerst probleem zoeken door zaken te elimineren en de motor weer normaal gestart en draaiend te krijgen, dan alles behandelen met "dat middeltje" voor nog vele jaren happy motoring.

[QUOTE=Tim;44979]....Als Xado zou werken,.....

Dat is in de tussentijd wel bewezen dacht ik zo, anders zou het geen bestaansrecht hebben.
    [/offtopic]

In dit geval zou ook aan te bevelen zijn compressie van de afzonderlijke cilinders te meten en voorgloei installatie te testen, dus: kijken of alle gloeibougies spanning krijgen en de bougies afzonderlijk testen, er uit schroeven en aansluiten op een goede accu.
    edited January 2009
    [QUOTE=easy rider;44982]Dat is in de tussentijd wel bewezen dacht ik zo, anders zou het geen bestaansrecht hebbenAnti-rimpel creme op basis van vitaminen heeft een enorm bestaansrecht, staat zelf bij je vrouw in het nachtkastje. Gek genoeg kan huid geen vitaminen opnemen, of ze moet de creme gaan opeten. Ik wil deze discussie echter niet voeren op dit Forum.

Maar ieder moet doen wat ie goed dunkt.

Tim
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited January 2009
    na het aanslepen had ik ook altijd een grote grijze wolk achter me
    na de nieuwe accu en de voorgloeiers omgeleid te hebben (zo dat ik zeker weet dat ze genoeg spanning krijgen) heb ik geen start problemen meer :p

douwe succes
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2009
    ok, Douwe, je hebt dus brandstof.
    Als er grijze rook te zien was tijdens het starten (je ruikt ook diesel), dan zou ik de gloeikaarsen uithalen en controleren.
    Compressie + brandstof + gloeiers = motor draait.
    Compressie valt niet zomaar weg. Brnadstof heb je. Dus gloeiers controleren lijkt mij volgende stap.
    Sleuteltje 12 nemen en voorzichtig uitdraaien. En dan gewoon vastnemen en stroom opsteken met batterij.

G
    Je komt er wel hoor!
    Succes,
    Gr
    Nero
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2009
    Ik ben er niet zeker van dat zijn motor genoeg brandstof krijgt. Ik kon me herinneren dat Berre's auto ook zwaar stond te roken toen de aanvoer op de retour was aangesloten. De motor liep daardoor op 1 of 2 poten en verbrande de brandstof maar half.

Ik zou het advies van Tim nemen. Eerst alles origineel goedlopend maken. Daarna kun je je PPO-inbouw er weer inzetten. Je probleem is namelijk niet-PPO gerelateerd. Er is iets mis met de originele delen van je auto.

Enne, met Tim is het leuk knutselen trouwens. Lekker in de garage met een biertje erbij...
    edited January 2009
    [QUOTE=nero;45014]Sleuteltje 12 nemen en voorzichtig uitdraaien. En dan gewoon vastnemen en stroom opsteken met batterij.Halve slag los, beetje WD40 iod erop, tikje vast, halve slag los, tikje vast, WD40 erop, etc. Na het eerste losmaken moet hij op deze manier er makkelijk uit draaien. Doet ie dit niet dan gaat je draad er mee uit (= kaput = probleem).

Zo heb je meer gevoel of de draad in je kop meekomt of blijf zitten. Bij Nero is dit gevoel aangeboren, bij ons niet.

Succes,
    Tim
    edited January 2009
    Heeeeeeel veeeeeeeel dank voor alle opbeurende woorden.
    Dit voorjaar had ik al problemen met een grijs rookpluimpje. De monteur heeft toen de goeibougies er al uit gehaald, getest en bekeken. Omdat het al nagloeiers waren en ze er, volgens de monteur, nog goed uitzagen en deden heeft hij ze er op mijn advies weer in terug gezet niet wetende dat het er zo op aan komt dat Pjotter ieder jaar er nieuwe in (laat) zet(ten) (wel veel meer km.'s dan ik). Wil eerst de kleppen laten testen dinsdag (kan er door de 90.000 km. 33,3% niet koolresten zitten tussen de kleppen dacht ik en zo kwam ik op E.R.) en hoop dan dat de motor aan wil slaan woensdag morgen. Daarna hoop ik bij Nero terecht te kunnen (zie ik mijn familie ook weer eens) voor evt. restauratie van de pomp en verstuivers en dan zou het goed moeten zijn, hoop ik en kan ik weer eens gaan nadenken over 100 %.

Douwe.
  • pjotterpjotter Banned
    edited January 2009
    Douwe: hoeveelheid km rijdenhebt niks te doen met de kwaliteit van de gloeiers.

nl wel: de hoeveel x starten en voorgloeien per dag of per week.
    ik alle dagen smorgens en smiddags.
    door de vele km van mn wagen zijn de verstuivers niet optimaal natuurlijk.
    dit wreekt natuurlijk als de kou komt.
    en dan komt er natuurlijk nog een grotere aanslag op ,mn gloeiers.

vandaar dat ik ze als de r in de maand kom ga vervangen.
    maw, door mn versleten verstuivers er nieuwe gloeiers in te draaien kwam ik de afgelopen winters vrijwel probleemloos door.
    en iedere winter een nieuwe accu natuurlijk.

sterkte verder met t oplossen van je problemen
    edited January 2009
    Douwe,

Hoe sta je ervoor? Loopt ie al weer?

Tim
    edited January 2009
    Hij wel, ik heb mijn enkel op 2 plaatsen gebroken en loop voorlopig even nog niet. Kom 'r op terug. Dank voor belangstelling.

Douwe.
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2009
    :shock: op twee plaatsen gebroken....
    Dat zal wel weer even duren voordat je weer auto kunt rijden. :(

Helaas weet ik hoe gips rond de enkels voelt.
    Als kleine jongen heb ik met een tussenpoos van twee jaar beide enkels een keer in het (echte) gips gehad. Niet gebroken wel flink verrekt.

Veel sterkte en genezing toegewenst. ;)
    edited January 2009
    Dat is mooi balen, Douwe, hoelang moet je nu herstellen?
  • carl PPO Addict
    edited January 2009
    sterkte Douwe

een voorspoedige herstelling toegewenst.

groetjes carl
    edited January 2009
    Vond je 1 keer breken niet genoeg? Beterschap Douwe.
  • pjotterpjotter Banned
    edited January 2009
    [quote=Dappere Douwe;45363]Ik had niet zoveel tijd (schaatsen) Douwe

11 stedentocht: wat een bocht is Berenburg,.. hikk blurp.

beterschap Douwe.
    volgende schaatstocht de rollator maar mee of nie:D
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2009
    Stelletje mietjes hier. Ik heb lekker al 4 keer wat gebroken; pols, pols, sleutelbeen, jukbeen. :mozilla_frown:
  • pjotterpjotter Banned
    edited January 2009
    he Carlosissie: ik heb meer dan 1 kilo RVS her en der vanaf nek tot dikke teen.om de boel bij elkaar te houden.
    nu jij weer softie:D

doet me denken aan Jaws 1:met t gebroken hart:lol:
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2009
    Hahaha zo kunnen we nog wel ff doorgaan :D Zullen overal wel de poortjes piepen als jij een winkel binnenstapt :p
    edited January 2009
    Onder luid protest van mijn enkel wil ik maar weer terug komen op het onderwerp nl. de Xantia td.
    De auto is de maandag voor 'de dinsdag' gehaald door de garage (€65,-) omdat ik er op geen manier meer leven in kon brengen. Woensdag morgen om 08.30 u. belden ze dat het weer voor elkaar was en of ik € 860,- mee wilde nemen. Omdat het me die dag niet uitkwam ben ik de volgende dag naar de dealer gereden met een flinke 'boerentiet' met geld. Na eerst betaald te hebben ben ik naar de monteur gelopen en hebben we een tijdje gebabbeld. Wat was er aan de hand. Ze hebben eigenlijk eerst alles weer origineel gemaakt (ER). Het voorfilter uit Duitsland en de Eckes er tussen uit. Het hoofdfilter, dat volgens hen een lekke aluminium voet had, is weer in ere hersteld en zijn er nieuwe leidingen getrokken. Daarna hebben ze de gloeiers getest en wat bleek 3 van de 4 waren kapot en dus vervangen (Pjotter). Ik vond het gek want ze waren in het voorjaar nog getest en goed bevonden. Daarna hebben ze de klepspeling bekeken. De uitlaat kleppen moeten zijn tussen de 30 en 40. Ze waren alle 4 precies 35. De inlaat kleppen die eigenlijk 20 zouden moeten zijn waren 1) 8; 2) 10; 3) 10 en 4) 0 . Hij vroeg zich af hoe de motor de laatste tijd gelopen kan hebben. Dus .......... nokkenas eraf en stellen.
    Verder zijn er nog wat slangen vervangen voor koelwater die na 13 jaar broos geworden waren, wat pakkingen en verder nog wat kleine dingetjes.
    Het was -7° en starten (op een mengsel van 33.3 % PPO) en lopen :) :) :) .
    Ik kan er op dit moment nog even niet van genieten. Vorige week dinsdag ben ik 's morgens om 07.00 u. op weg naar het station in een donker bos plat gegaan met mijn fiets en in het ziekenhuis bleek de enkel aan 2 kanten gebroken te zijn. DANK VOOR DE BELANGSTELLING EN MORELE BIJSTAND. Gelukkig mag ik vrijdag weer naar het ziekenhuis want het gips doet zeer evenals mijn enkel en knie en dan kunnen ze het er eens afhalen en er naar kijken. Ik hoop dat ik loopgips krijg maar dat moet ik maar zien.

Zover,

Douwe.
  • pjotterpjotter Banned
    edited January 2009
    Douwe: deel van t kratje waar ik recht op zou hebben, geniet daar maar lekker zelf van.
    je wagen loopt gelukkig weer normaal.
    jij nog niet en das balen natuurlijk. en helemaal met een rib uut lief van dik 800 eurie:D.

beterschap, grtn
  • NiekNiek Super Moderator
    edited January 2009
    Douwe,
    Je auto weer aan de praat !!! Nu jij nog. Sterkte,
    Niek
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2009
    Beterschap Douwe,

Herman
    300SD
  • pjotterpjotter Banned
    edited January 2009
    [quote=pjotter;45643]dik 800 eurie:D.

correctie: 925.00 eurie: 1,5 rib dus helaas.
    veel geld, maar k begrijp t dat je de wagen 100% wil hebben.
    en wat nu.??

weer APO ombouwen, of zo laten.???
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2009
    Nou Douwe, das goed nieuws he!

Enne aangezien jij toch op dit moment niet ver van je plek kunt komen, volgende week een meeting bij jou thuis? De pijn in je enkel moet natuurlijk weggedronken worden :D
  • pjotterpjotter Banned
    edited January 2009
    Smul: bedoel je een stokers nieuwjaar borrel bij Douwe:D
    edited January 2009
    Jullie zijn altijd allemaal welkom. Even een belletje van te voren dan kan ik voor drank zorgen. Alleen heb ik maar beperkte parkeerplaats. Een stuk of 5 en de boel staat vast hier :)
    Dank voor de goede wensen.
    Oh ja ik wacht eigenlijk op de ECU doos van Stoterstangen want ik wil toch wel weer terug op APO. Ben op dit moment nog niet erg mobiel maar moet eerst maar eens de 2e tank er uit halen en deze voorzien van een koperen buis voor de verwarming. Moet maar eens een 'slimme' manier bedenken om dat, liefst zonder gat te zagen in de tank (geeft zoveel ijzervijlsel wat weer in het filter komen kan) te krijgen.
    Ja ik wil weer terug naar 100% alhoewel voor mij ook al heel wat is om 33,3% te rijden ( sorry Pjotter :) ) Ook heb ik nog een standverwarming zonder kabelboom met regelunit liggen die ik er ook nog in wil zetten en dan te bedienen met mijn mobiel. Vet gaaf (zeggen de kinderen op school) lijkt me dat.

Douwe.
    Vandaag in het ziekenhuis bij controle voor mijn enkel begon een arts heel hard tegen me te praten. Had waarschijnlijk mijn status gelezen en gezien dat ik niet meer piep ben en gedacht: "Hij heeft wat aan zijn enkel dus zal hij ook wel doof zijn:) :) :) ".
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2009
    douwe, alstoch heelje 2 tank systeem eruit ligt....mag ik dan opperen om er een 1 tank systeem van te maken?je xud9 blok verschilt weinigvanmijn xud7 blok...afgezienvan de turbo....een blok dat zich bewezen heeft om goed 1 tank mee te rijden.....standaard 10% filterverbeteraarvoor betere verbranding en bij vorst 15-20%in extreme temp gevallen....
    wat ik toen inmellissant alzei.. just keep it simple...
    edited January 2009
    [quote=ericzwiep;45691]....... just keep it simple...

Psies, en dan af en toe eens spoelen met Dino heb je geen last met verstoppingen/vergummen.
  • pjotterpjotter Banned
    edited January 2009
    als een 2 tank PPO-er verzuimd te spoelen,zal ie t ook als 1 tanker laten.
    (noem t verkeerde zuunigheid).

Douwe:je hebt de energie en lust om weer om te bouwen verneem ik.
    dus wat let je.
    en straks dus gewoon safe op dino starten.
    om daarna lekker 100% te gaan stoken.:cool:

dat mixen blijft toch maar wat aan gokken,zoals ik nu ook doe
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2009
    niet iedereen is in de wieg gelegd om als 1-tanker door het leven te gaan pjotter :D maar zo'n xud blokt maakt het wel makkelijker.....
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2009
    XUD of niet, het blijft een fragiele pomp die je daar hebt...
    edited January 2009
    [quote=ericzwiep;45699]niet iedereen is in de wieg gelegd om als 1-tanker door het leven te gaan pjotter :D maar zo'n xud blokt maakt het wel makkelijker.....

om het nog maar niet over een ster te hebben :D
    edited January 2009
    Hemeltje lief. Ik schrik van de suggesties die worden gedaan. -1Tank-. Oeps!!!!!!!! Jaren geleden toen ik net begon met plantenolie, heb ik eens een mailtje gestuurd aan Elsbett Duitsland (22092005). Zij zeiden toen ook dat een 1-tank tot de mogelijkheden behoorde. Ik kreeg zelfs een ordernummer van ze. Het kwam neer op iets van € 850,-. Omdat ik dat te duur vond, wist ik veel, besloot ik alles zelf te doen. Nu door jullie ge............. :) ben ik weer aan het twijfelen alhoewel ik het 2-tank systeem vooral voor mijn korte ritjes wel aangenaam vind. Eerst nog maar eens de stukjes van Tim lezen over het 1-tank systeem en wat ik nodig heb verder.
    Bedankt voor het door de war gooien van mijn dag/leven :) .

Douwe.
  • pjotterpjotter Banned
    edited January 2009
    [quote=Miglowie;45707]om het nog maar niet over een ster te hebben :D

[quote=Dappere Douwe;45724]Bedankt voor het door de war gooien van mijn dag/leven :) .

Douwe.

toch niet mede door de STER.
    alhoewel : ,met een STER rijden zal je leven op PPO gebied nooit meer in de war raken:D
    edited January 2009
    [quote=Dappere Douwe;45724]........Nu door jullie ge............. :) ben ik weer aan het twijfelen......

Das niet de bedoeling hoor :D.

[quote=Dappere Douwe;45724]...Eerst nog maar eens de stukjes van Tim lezen over het 1-tank systeem en wat ik nodig heb verder.
    .

Dat is een verhaal appart natuurlijk. De praktijk heeft uitgewezen dat zijn saxo motor niet goed start op 100% KZO maar als we nu kijken naar Zwiep dat zie je dat het zonder problemen kan. Trouwens, ik rijdt nu ook gewoon met 90% GPO, 1 keer starten en lopen. Het kan dus wel mits alle componenten in orde zijn natuurlijk.

[quote=Dappere Douwe;45724]........Bedankt voor het door de war gooien van mijn dag/leven.

Graag gedaan douwe, altijd bereid om iemand te helpen, al is het naar de klote :D. 'K vind het altijd fijn als ik weer eens wat gaos kan cre
    edited January 2009
    :) :) :) Prachtig.
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited January 2009
    hoi douwe

gewoon 2tank en dan in je dino tank een mix van 50/50
    dan is ieder een hier tevreden :D:D

zo doe ik het ook in de zomer
    in de winter hangt het van de temperatuur af.

ps laat je niet gek maken en hou het simpel
    wil je best eens helpen met ombouwen.

dussoie
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2009
    Ik deel dyssies mening. Het minste risico neem je met tweetanksysteem. Je hebt altijd een backup en meer startzekerheid. Prijs verschilt weining t.o.v. E
This discussion has been closed.