Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Volgens Elsbett 100% PPO rijden met een 1-tanksysteem

atjongatjong PPO Addict
edited March 2007 in Algemene Techniek
Gewoon voor mijn nieuwsgierigheid heb ik een Elsbett ombouwer gebeld om te vragen wat ombouwen me bij hun zou gaan kosten. Wat me opviel is dat mij verteld werd dat de auto omgebouwd zou kunnen worden naar een 1-tanksysteem en dat ik daarmee op 100% plantaardige olie zou kunnnen rijden. Dit kan toch niet? Dan zou een koude start op dikke olie moeten gebeuren die nog in pomp en leidingen zit. Zelfs al zit er elektrische voorverwarming op, dan zal dit toch nog pas na enkele minuten warm genoeg zijn? :?

Comments

• soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Die dicusie is al gevoerd. Bij Elsbett passen ze ook de verstuivers e.d. aan. Zij gaan er van uit dat een Boshpomp (bepaalde types niet) kunnen starten op 100%. In combinatie met een goeie verwarmingsset gaat dat zonder dan ook zonder problemen, anders zouden ze geen garantie geven. kostenplaatje is ook navenant...

Grtz
  • atjongatjong PPO Addict
    edited March 2007
    soapwater said:

Die dicusie is al gevoerd.

Excuus. Ik heb gezocht maar kon niks vinden. Wat gebeurt er als je geen Bosch hebt of een Bosch die dit niet aankan?
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Om deze discussie centraal te houden, lees dit topic eens door en stel daar je eventuele vragen: http://www.ppo.nu/viewtopic.php?t=1733
This discussion has been closed.