Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Ombouwverslag Xsara 1.9D Break

1356716

Comments

• apktje PPO Burner
    edited May 2007
    Ik heb ook een tankpomp een paar maanden laten liggen. Toen ik hem probeerde zat hij muurvast. PPO en lucht is op lange termijn hele goede kit of lijm.

Groet APKtje
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2007
    apktje said:

Ik heb ook een tankpomp een paar maanden laten liggen. Toen ik hem probeerde zat hij muurvast. PPO en lucht is op lange termijn hele goede kit of lijm.

Groet APKtje

En daarna krijg je het blijkbaar niet meer opgelost met koude diesel.

De auto is vandaag ook terug van de garage. Nieuw rubber vooraan, nieuwe remblokken + schijven. Ik kan er weer tegenaan.
    Ik heb vandaag ook 4 liter petroleum getankt op aanraden van de garagist. Werkt even goed als verstuiver reiniger beweerde hij. Ik ben benieuwd. Ik merk in elk geval geen verschil.

Grtz
    edited May 2007
    Het PPO rijden laat me niet los. Gelukkig maar :lol:
    Zo moet het er dus uit gaan zien. Geen toeters en bellen, gewoon een basic 2T-systeem.

image

Nu zit ik met een bedenking over de plaatsing van de aanvoerklep...
    De WW en filter zitten aan de achtekant van de motor (40cm van de pomp).
    kan ik de aanvoerklep best zo dicht mogelijk bij de pomp zetten zodat er bij het spoelen zo weinig mogelijk brandstof verpompt moet worden? Het nadeel is dan dat er bij het omschakelen een hoeveelheid koude PPO naar de pomp gaat alvorens de warme olie de pomp bereikt.
    Een andere optie is de klep zo dicht mogelijk bij het verwarmde filter te plaatsen, maar dan moet er waarschijnlijk langer gespoeld worden.
    Misschien maak ik me druk om niks en maakt het niet echt iets uit...

Verder doet de auto het weer goed. Ik heb 10% petroleum getankt en ik merk geen verschil (interessant om bij de KZO te gaan mengen... €0.80/liter). Alleen vlak na een koude start bij het wegrijden, hapert de motor soms héél even en gisteren zag ik een plofje witte rook achter me in de parkeergarage. Ik dacht aan gloeipluggen, maar dat zijn andere kenmerken. Ik ken het nog van bij de C15. Die startte bijna niet meer toen die versleten waren... Na het korte hikje (het lijkt alsof hij gedurende 1 omwenteling geen brandstof krijgt) is alles weer normaal en rijdt hij gewoon verder... Alleen bij echt koude start (na een paar uur stilstaan)

Anyway, na de vakantie ga ik weer aan de slag!!

Grtz
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2007
    Klep zo dicht mogelijk bij pomp.
    Dan is spoelen veel sneller gebeurd.

Die koudere ppo VOOR de filter en ww, die eerst in pomp komt vormt geen probleem. Die wordt immers gemengd met de diesel die nog in de pomp zit. Tegen dat die diesel eruit is, is de warme ppo er al.

Voor de rest is dit net hetzelde systeem dat ik altijd inbouwde.
    Met uitzondering dat ik de filter en WW van plaats wisselde.
    Maar ik had dan wel een verwarmd filter!

Groeten,
    Nero
  • Dappere DouweDappere Douwe PPO Master
    edited May 2007
    Ziet er mooi uit.
    @Nero, Uit de tekening maak ik op dat hij een verwarmd filter heeft gezien de blauwe water lijntjes.
    Ik wil, wat Nero zei, het filter eerst en dan de pww, omdat meestal de pww meer vermogen heeft dan het verwarmde filter. Als je het zo laat, als in het schema, dan zou ik aanraden om de water stroom om te draaien (tegenstroom). Nu krijgt de eerste opwarm mogelijkheid (hier je pww) het heetste water en de tweede opwarm mogelijkheid (hier je verwarmde filter) het (relatief) koudste water want het heeft al een deel van zijn warmte afgestaan aan je eerste opwarm mogelijkheid.
    Succes er mee. Leuk werk.
    Douwe.
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2007
    soapwater said:

Tim, waar had je die thuistap besteld? Mijn pa ziet het direct groots...

Volgens mij heeft Tim hier zijn thuistap besteld:

http://www.stunthandel.nl/catalog/index.php?cPath=26&osCsid=670733fb3be9a324e11a0eed64b53768

Ik heb er ook zo een. Wat een heerlijk speelgoed, ik vind het leuk om thuis te tanken op die manier :P
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2007
    Als daar een 30m slang aan kan, is zo'n pomp wel wat voor mij wanneer ik straks een IBC heb :)
    edited May 2007
    Het idee achter het filter na de ww was dat er nog altijd troep zou kunnen vrijkomen uit de 2de hands ww... Eigenlijk is het redelijk logisch dat ik op deze manier de opgewamrde olie weer wat ga afkoelen (stupid me)...

Zo dan:

image

Dan moet ik wel een degelijke manier vinden om de WW te spoelen. Misschien een paar liter petroleum doorpompen als hij warm is.

Grtz
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2007
    Soapy,

Die pompset heb ik idd bij stunthandel gekocht. De afkoeling in het filter is nil, zoalng ie maar niet vol in de kou hangt.

Succes,
    Tim
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited May 2007
    hoi soapy

lekker simpel zo daar hou ik van heb ik ook .
    allen nog een kleine opmerking.
    het koelwater kan beter andersom .
    dus als eerste de ww in waar de ppo de ww uit komt om naar de pomp te gaan.

dyssie 8)

(sorry is al gescheven door Dappere Douwe) :oops:
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited May 2007
    smul said:

soapwater said:

Tim, waar had je die thuistap besteld? Mijn pa ziet het direct groots...

Volgens mij heeft Tim hier zijn thuistap besteld:

http://www.stunthandel.nl/catalog/index.php?cPath=26&osCsid=670733fb3be9a324e11a0eed64b53768

Ik heb er ook zo een. Wat een heerlijk speelgoed, ik vind het leuk om thuis te tanken op die manier :P
    Of kijk hier even, erg goedkope vatpompen, niet on topic maar wel leuke info.

Groeten,

Easy rider.
    edited May 2007
    [quote=easy rider]

Of kijk hier even, erg goedkope vatpompen, niet on topic maar wel leuke info.

Groeten,

Easy rider.

Euhm.. Waar? :oops:
    edited May 2007
    soapwater said:

Euhm.. Waar? :oops:

Euhm.. hier http://www.barntools.info/pompen/index.html :oops:

Groeten,

Easy rider.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2007
    Een advies, ik heb de goedkoopste pomp van stuntshandel 109 Euro en die is niet zelf ontluchtend, alhoewel je het niet zo vaak hoeft te doen, is het onluchten een vet karweitje. Dus voor een paar Euri's meer ben je hier vanaf. Persoonlijk zou ik voor de pomp met teller gaan, dan kan je ook goed een inschatting maken van het verbruik. Misschien koop ik er zelf ook wel eens een.

Groet,
    Ingmar
    edited May 2007
    [offtopic] Zo een roterende hand pomp heeft een bepaald volume per omwenteling. je kan tijdens het pompen ook op je brandstof meter in het dashboard kijken hoeveel er bij komt. [/offtopic]

Groeten,

Easy rider.
  • PPO-SystemsPPO-Systems PPO Burner
    edited May 2007
    soapwater said:

Het idee achter het filter na de ww was dat er nog altijd troep zou kunnen vrijkomen uit de 2de hands ww... Eigenlijk is het redelijk logisch dat ik op deze manier de opgewamrde olie weer wat ga afkoelen (stupid me)...

Zo dan:

image

Dan moet ik wel een degelijke manier vinden om de WW te spoelen. Misschien een paar liter petroleum doorpompen als hij warm is.

Grtz

@soapie , je koelwater loopt verkeerd om :lol:
    edited June 2007
    ingmar said:

Een advies, ik heb de goedkoopste pomp van stuntshandel 109 Euro en die is niet zelf ontluchtend, alhoewel je het niet zo vaak hoeft te doen, is het onluchten een vet karweitje.

Right, ik hoef nooit te ontluchten (alleen eerste keer). Echter als je een zelfaanzuigend pompje kan krijgen zou ik dat doen, geen vettige zorgen meer.

Cheers,
    Tim
    edited June 2007
    Zozo, ik ben weer terug van vakantie.
    2000km dieselplezier zonder één enkel probleem met één kleine uitzondering (wel een probleem dus). Ergens in de heenreis, halverwege sputterde de auto even. We zijn gestopt, het gaspedaal in neutraal eens flink ingedrukt en de problemen waren verholpen. Voor de rest niks op aan te merken. Alleen bergop had hij het wat moeilijk, maar dat is wss normaal voor een arme diesel met maar 75 paarden aan boord.

Vandaag, na een korte rit van (uhumm) 2km, terug gestart en daar was het weer. Sputteren, klinken als een oude diesel. Kletteren, kloppen maar nog steeds rijden (met verminderd vermogen). Ik had vanalles te doen, dus ben zo blijven rijden en als ik flink doortrek, verdwijnt het even, eens boven 3500rpm begint hij in te houden (alsof het filter dichtzit).
    Soms is het ook helemaal weer weg, maar na een paar km komt het weer terug. Ik raak er niet wijs uit. Ik dacht ook aan verstuivers, maar dan zou hij toch moeten roken? Dat doet hij dus niet...
    Ik wil dat dit opgelost raakt want zolang hij moeilijk blijft doen, kan ik zelfs nog niet aan PPO denken. Laat staan verder ombouwen.
    Kan je je de reactie van de garagist die er aan moet werken al voorstellen: "ha, problemen met de injectie? Wat?? PPO?" Ja, probleem gevonden, pomp is dood, alles vervangen, PPO is dodelijk, had je niet moeten doen".
    Dat wil ik dus vermijden...
    Nog wat randinfo: filter is pas vervangen (5000km) en er is nog geen druppel PPO ingeweest. Ik heb bij Shell (gewone dino) en Esso in Duitsland en bij Q8 in België getankt en ik heb er nu pas 3 liter groene petroleum bijgegooid omdat dat vorige keer bleek te helpen en de garageman zei dat dat hetzelfde effect zou hebben als verstuiverreiniger.
    Nero, waar zit je? :cry:

Gelukkig heb ik iets om naar uit te kijken :lol: Vandaag ben ik een nieuw filter voor de Benz gaan halen dus één deze dagen kan die eens met KZO gevuld worden.

Grtz
    edited June 2007
    Haal dan meteen eens een nieuw filter voor de Xsara??
    edited June 2007
    Miglowie said:

Haal dan meteen eens een nieuw filter voor de Xsara??

Mjah, maar die is dus 5000km geleden vervangen en ik heb alleen maar op Diesel gereden. En deze problemen hebben zich nog voorgedaan en plots waren ze verdwenen. Daarna zijn we dus nog op vakantie geweest (2000km tegen 3500 rpm zonder problemen) en soms ratelt hij, soms niet. Ik verwacht dat het plots zal weggaan zoals de vorige keren maar het is wreed lastig...

Grtz
    edited June 2007
    Soapy,

Ik denk steeds, weg met dat ding. Zal wel elektronica zijn :x

Verkoop hem, en zeg tegen pa dat ie z'n benz kwijt is 8)

Ik hoop dat het goed voor je uitpakt.
    Tim
    edited June 2007
    Tim said:

Soapy,

Ik denk steeds, weg met dat ding. Zal wel elektronica zijn :x

Verkoop hem, en zeg tegen pa dat ie z'n benz kwijt is 8)

Ik hoop dat het goed voor je uitpakt.
    Tim

Huhuh... :lol: dat was het plan. Hij ging een jaar met de Benz rijden en em dan ging ik em overnemen maar 'hij begint er steeds liever mee te rijden :lol: (en hij is wat groot om te parkeren in de stad, scheelt minstens een halve meter)
    Ik hoop dat ik ergens een software-update te pakken krijg en dat het dan verholpen is maar bij ons in de garage hadden ze er nog nooit van gehoord en ik hoor overal dat deze blokjes zelden problemen geven en makkelijk over de 300.000km geraken.

Grtz
    edited June 2007
    Das vrij logisch he, het rijdt als een slagschip, op de lange baan ideaal, in de stad een crime :P Heb laatst gemeten, zelfs mijn baby-Benz is slechts 20 cm korter dan een Peugeot 407 station :P Als ik dan denk aan de 250 station van je pa :twisted:
  • edited June 2007
    DELETED
    edited June 2007
    soapwater said:

'hij begint er steeds liever mee te rijden :lol:
    Grtz

Sabotage?

Tim
    edited June 2007
    Ik heb er geen problemen mee, Pjotter, in parkeergarages draai ik makkelijker in het vak dan met m'n 205. Maar je heb met een Benz gewoon een vak nodig van 5 meter voor je ertussen past (Amsterdamse stijl daar gelaten) Dat is met een kleine Xsara of 205 wel anders.
    edited June 2007
    Vandaag ben ik met de Benz gaan werken (wat een heerlijke auto).
    Alleen op de snelweg vind ik hem wat slapjes op de baan liggen maar misschien ben ik mijn Superieure Citroën-ophanging gewoon :lol: .
    Mijn vader is met de Xsara naar de garage geweest en blijkbaar was die software-update al uitgevoerd en is het nu een 'hangende' verstuiver. Ze gingen die eruit halen en "spoelen" en het zou komen door de 'slecht smerende diesel van tegenwoordig'. Misschien is PPO bijmengen (voorlopig, tot de ombouw voltooid is) toch een oplossing?! Of helpt dat niet?
    Straks zou hij klaar moeten zijn...
    Ik ben benieuwd. Maar eerst weer met de automatische slee naar huis, ik denk dat ik een omweg maak :lol:

Grtzzz
    edited June 2007
    Soapwater,

Veeel plezier maar

Alleen op de snelweg vind ik hem wat slapjes op de baan liggen

Heeft ie geen automatische nivea-regeling ? een nog niet ontdekt knopje ?

Ingmar
    edited June 2007
    ingmar said:

Soapwater,

Veeel plezier maar

Alleen op de snelweg vind ik hem wat slapjes op de baan liggen

Heeft ie geen automatische nivea-regeling ? een nog niet ontdekt knopje ?

Ingmar
    :shock: :shock:

Moet hij dat dan hebben of is het misschien een optie?
    Ik vermoed dat de schokdempers wat versleten zijn maar misschien een nog niet ontdekte functie. Waar kan ik dat knopje vinden? :lol:

Grtz
    edited June 2007
    Jan,

Weet niet of ie het heeft, maar veel stations hebben het wel, kijk eens hier:
    Gekopiereerd van het Mercedes-forum......zo kwam ik erachter dat ik een standkachel had :lol: vondt het s'winters al zo stinken

1. Klik de link aan.
    2. Vul uw Vin code (chassisnummer) in van uw auto
    3. Klik 'Full version' aan
    4. U krijgt nu de af-fabriek autogegevens en accessoires te zien

http://www.detali.ru/cat/oem_mb.asp

Let op: Niet alle details op de site hoeven correct te zijn met de huidige uitvoering van de auto.
    De vertaling van de optiecodes kan zeker bij de oudere auto's afwijken!

edited June 2007
    Slecht nieuws... De Xsara wordt niet verder omgebouwd.
    De garagist had een voorbarige conclusie getrokken. Blijkbaar is het bij Citroën een gekend probleem, zeg maar een 'kinderziekte'. De klep die in de IP zit en die elektronisch (a.d.h.v. de eerste verstuiver) de vervroeging regelt is stuk. Kostenplaatje €499.20...
    Ik kan het me niet permitteren om de auto een paar weken zo te laten staan dus heb ik maar toegezegd. De hardcore-mannen (ik voel ze al komen) verklaren me gek en zeggen dat ik een tweede hands BOSH had moeten kopen, maar die hebben blijkbaar hetzelfde probleem (ook daar een kinderziekte en gaat die klep stuk). Hij had ook verder geïnformeerd en hij raadt PPO nu toch af. Ik ken wel mensen met deze motor en een Lucas die op 100% rijden (zelfs WVO) maar ik neem het risico niet)
    De auto wordt niet omgebouwd. De platenwisselaar komt wss in de Benz, de rest verkoop ik (misschien op een meeting, anders ebay of via het forum).
    En ik hoop dat deze kl*te auto nu nog een paar jaar meegaat zonder al te veel miserie.
    De volgende is een Skoda, VW of Seat en die gaat direct naar ELSBET voor een 1T-ombouw. Gedaan met die Franse rotzooi.
    Als iemand €6000 teveel heeft voor een Xsara.
    Maar, er zijn ergere dingen in het leven. Ik ben alvast van stroomleverancier veranderd en binnenkort hebben we 100% 'groene stroom' uit water- en windkrachtcentrales... (een klein begin).
    Dit kan op slot.

Grtz
    edited June 2007
    soapwater said:

Gedaan met die Franse rotzooi.

:shock:

Weer een les voor de volgende: koop geen nieuw typ van de eerste jaren dat ie uit is, maar wacht op de restyled. Nou kun je zeggen dat bv VW dit probleem niet heeft, maar wat wil je, als je 35 jaar met hetzelfde typ rijdt :x

Jammer dat het niet lukt. Waarom ruil je hem niet in voor wat anders?

Tim
    edited June 2007
    Zo nieuw is hij niet hé, dat blok. Mijn ouders hadden een berlingo met dezelfde motor maar die heeft het nooit gehad. Gewoon pech zeker?
    De auto heeft me €5000 gekost, dan €600 voor nieuwe banden, €300 voor de remmen en dat krijg ik nooit meer terug dus nu wil ik er wel een tijdje mee kunnen rijden zodat ik de kosten er toch kan uithalen. Die €500 is pech en dat neem ik er wel bij omdat het een 2de hands is en de andere kosten horen bij het onderhoud, maar ik haal het er nooit meer terug uit vrees ik.
    Ik ben héél blij met de auto voor de rest (als hij het doet en hopelijk blijft dat nu even zo) maar helaas zit PPO-en zonder al te veel (financieel) risico er niet in. Spaajtig maar ik waag het er niet op...
    Nog spijtiger van alle rotzooi die ik al gekocht heb.
    Een tank (alleen diesel in geweest), een filter + kop, een zelfbouw verwarmer die nog niet klaar is, 3 siraï kleppen, leiding die er al onder logt, ... Iemand interesse?
    Wat mijn geweten nog een beetje kan sussen is dat ik de Benz milieubewuster kan laten rijden en dat de Xsara maar 5.9L/100km verbruikt dus dat valt nogal mee. Maar ik blijf de boodschap verspreiden en wie weet, wie weet, geeft er wel iemand €6000 voor een mooie Blauwe Xsara met 125.000 op de teller, nieuwe banden en nieuwe remmen (schijven + blokken). Dan koop ik me een mooie VW-kopie met 1T-systeem. Had ik die goeie ouwe C15 maar bijgehouden... Maar spijt komt altijd te laat.

Grtz
  • edited June 2007
    DELETED
    edited June 2007
    daarom wilde ik foto's van je pomp.
    Die solenoide klep gaat inderdaad snel stuk.
    Maar de prijs is wel hoog die je noemt.
    Prijs bij ons voor stuk alleen is +-200 euro.
    Werk om hem in te bouwen : 20 minuutjes.

Groeten,
    Nero
    edited June 2007
    Dat had ik kunnen denken maar ik rij nu al twee dagen met mijn vaders auto naar het werk en de auto moet de baan op. Ik twijfelde nog om jou eerst te contacteren, nero maar dan stond de auto minstens nog een paar dagen aan de kant... Kloterij!! Alles zelf doen is goedkoper, maar dan heb je tijd nodig en ik heb maar één auto hé...
    Heeft die klep iets met PPO te maken, ik bedoel: zijn deze pompen er veel gevoeliger voor dan andere pompen zonder deze klep?
    De garageman heeft me eerst overhaald om te gaan PPO rijden. "Dat is hetzelfde als de C15-pomp blabla" en nu krabbelt hij terug (nadat ik al voor meer dan €600 onderdelen heb klaarliggen).

Grtz
    edited June 2007
    And the story continues... Ondertussen heeft het al niet veel meer met PPO te maken dus kan het evengoed in de koffiehoek (dat hoor ik dan wel hé modjes)...
    Ik rij morgen met een knalgele Saxo 1.1i naar het werk... :( (kutauto)
    Vandaag was de auto klaar. €399 voor het onderdeel dat zo groot is als een verstuiver en €80 voor het werk + nakijken verstuivers blabla...
    Ik rij naar huis, auto trekt iets beter en rijdt goed.
    5km verder, een garatel, rook, kletteren nog veel erger dan ervoor. Ik terug naar de garage, uitgelezen met de computer en het nieuwe onderdeel bleek het niet meer te doen hoewel zij er een testrit van 20km mee gemaakt hadden... De auto slaapt dus weer daar en ze gingen het er allemaal weer uithalen en nog eens bekijken. Ik ben benieuwd...

Grtz
    edited June 2007
    dikke ellende
    edited June 2007
    Hi Soapwater,

Vanuit mijn ervaringen als automonteur kan ik je melden dat er zogenaamde "maandag morgen" auto's bestaan.

Dat zijn auto's die op maandag morgen gemaakt zijn en dus kwalitatief niet goed in elkaar zitten. ze gaan altijd stuk op het moment dat je het net niet kan gebruiken, er is altijd wel wat mis met die auto's.

Het hebben van een dergelijke auto brengt veel kosten met zich mee en het is dan aan de eigenaar of hij er veel geld voor over heeft om de boel draaiende te houden.

Ik wil niet negatief over komen of zo maar op een gegeven moment heb je er al zoveel geld in zitten dat je niet meer terug kan.

Ik heb maar 1 advies, weg met die auto en besteed je duur verdiende centen aan iets beters.

Groeten,

Easy rider.
    edited June 2007
    Het blijft gokken hé, gaat het nu in orde zijn of blijft het 'prutsen'. Ik heb net €900 betaald aan banden en remmen en ik vermoed dat ik dat niet terugkrijg bij een evt. verkoop. We zien wel, straks is hij misschien klaar... De eerste 10.000km heb ik er geen problemen mee gehad.

Grtz
    edited June 2007
    Nu is hij in orde (blijkbaar). Vanmorgen naar het werk gereden zonder problemen...
    Nu de vraag, moet ik doorgaan met PPO of niet? Als hij ooit weer moeilijk gaat doen, wordt het weer gissen, is het de ombouw of is het de auto? En... Het is een lucas, PPO kan maar ook met dit systeem met elektronische vervroeging? Blijkbaar heeft BOSH exact hetzelfde systeem.

Grtz
    edited June 2007
    Soap,

Ik zou rijden tot je er zat van bent, zonder ppo. Dan een andere kopen die wel goed geschikt is.

Investeringen aan een auto (remmen/banden ben je altijd kwijt na aanschaf. Althans, ik heb nog nooit een cent terug gezien van dergelijk. M'n bestelwagen ging van grijs naar geel kenteken (2500 eurie van de waarde weg), toen ik weg moest doen (kids), flikkerde de kat er onder vandaan. Olé, geld weg. Toen brak ook de torsie as nog. Bedankt cda, maar ik heb hem snel weggedaan. Kat en nieuwe torsie as waren dus 100% weggegooid geld. Wil je dit niet, moet je geen auto rijden :x

Gelukkig liep ik toen tegen de Saxo aan :mrgreen:

Tim
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2007
    yep domme pech maar staat los van het hele PPO! komen bij mij met 3 ton op de klok ook weer de nodige niet PPO gerelateerde kosten aan. Tja wat doe ik, wel investeren of een andere zoeken en daar alles weer inbouwen. Nu weet ik wat ik heb maar welke kosten krijg ik nog? Kennis van mij reed van de week zijn beide auto's bij domme pech in de prak. Das het risico van autorijden lijkt me.
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2007
    He Soepie,

je bent niet de enige met extra kosten. De Inca heeft afgelopen 6 weken: nieuwe uitlaat (inclusief kat), nieuwe distributie + spanrollen, nieuwe waterpomp, nieuwe thermostaat, nieuwe filterkop.

Als weet wat dat heeft gekost, draait je maag ook om.

Keep on going, een auto kost nou eenmaal veel geld. Probeer het terug te verdienen door op PPO te rijden. Das een leuke hobby toch? En een hobby mag ook iets kosten.

Maar hou in je achterhoofd. Een auto moet kilometers vreten en niet stilstaan. Dus neem een dag vrij. Huur Nero een gehele dag in. Bind hem vast aan je auto. Laat hem alle klote onderdelen vervangen en je PPO kit erin mieteren. En de volgende dag rij jij als een trotse pauw door het land.
    edited June 2007
    Tja, het zou wel zonde zijn van de onderdelen die ik al gekocht heb...
    De afgelopen dagen heb ik er weer véél te veel dino doorgejaagd (met een aanhangwagen vol windsurfmateriaal naar het Grevelingenmeer) en dan krijg ik weer helemaal zin om aan de PPO te gaan... Ik wacht nog even af.

Grtz
    edited June 2007
    Grevelingenmeer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Als ik bij mij op zolder ga staan zie ik het grevelingenmeer, woon je op goeree of aan de overkant? (arrezieje) stuur es een PB.

Groeten,

Easy rider.
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2007
    gelukzak!

ik ben het hele jaar nog niet op't water geraakt :(

'k durf mezelf al geen surfer meer te noemen... :oops: :oops: :oops:
    edited June 2007
    [quote=easy rider]Grevelingenmeer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Als ik bij mij op zolder ga staan zie ik het grevelingenmeer, woon je op goeree of aan de overkant? (arrezieje) stuur es een PB.

Groeten,

Easy rider.

Ik woon in Leuven (BE) dus da's toch zo'n 150km rijden, maar de Grevelingendam is dan ook zowat de beste spot dus het is meestal wel de moeite om zover te rijden... :lol:
    Tjorque said:

gelukzak!

ik ben het hele jaar nog niet op't water geraakt

'k durf mezelf al geen surfer meer te noemen...

Daar moet je tijd voor maken hé. Ik heb er twee dagen vrijaf voor genomen en ik voel de spierpijn nu nog :lol: :lol:

Grtz
    edited July 2007
    Auto is nog steeds stabiel... Nog geen kuren verkocht sinds de herstelling.
    Binnenkort dan toch maar eens verder gaan knutselen met mijn basic systeem. Het plan is dus PPO met mix in 2e tank en alleen PPO-rijden voor lange afstanden. Woon-werkverkeer (30km enkel) is het met een Lucas misschien toch niet de moeite.
    De platenwisselaar hangt erin, de tank ligt klaar, de leidingen zijn gelegd, verwarmd filter ligt te wachten, schakelaars in het dashboard dus normaal zou het moeten lukken...

Grtz
    edited July 2007
    Ik denk eraan een oliekoeler te kopen om mijn Dieselumbau filterkop verwarmd te maken. Is dat compatibel? Ik heb een oliekoeler gevonden voor €10 van een VW golf III.
    Welk adaptorbusje heb ik dan juist nodig?
    Verder ga ik ook nog op zoek naar een ruilpomp van Bosh maar voorlopig wordt het een LUCAS ppo-mobiel. Ondertussen heb ik genoeg ervaringsdeskundigen gevonden die met lucas PPO-en dus ik neem het (berekende) risico en hoop op het beste.

Grtz
This discussion has been closed.