Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Jatropha olie inkopen

MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
edited August 2007 in Olieen
Ik zit vaak te kijken om Jatropha-olie te kopen, alleen moet je over het algemeen minimaal 10-20 ton in een tankcontainer bestellen. Dit dan voor prijzen van 500 usd/ton. Op zich dus niet erg duur. Daarnaast betaalt de afzender de verzendkosten tot in Rotterdam of Antwerpen. Is het misschien iets om dit samen in te kopen?? Een sample kost 300 usd, waarbij dan niet staat hoeveel liter dit is.

Zijn er nog meer geïnteresseerden in Jatropha-olie die eventueel mee willen denken over hoe en wat met de container?? Ik kan ongetwijfeld wel een trekker/chassis regelen om de zooi op te halen in de haven, alleen ik kan hem bij mij niet kwijt.

Kom eens op met de ideeën :) Misschien degene in Apeldoorn met 10.000 liter tanks??

Site waar ik heb gekeken is http://www.bulkoil.com

Comments

• stoterstangen90stoterstangen90 PPO Burner
    edited March 2007
    hoeveel liter zit er in een ton?
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Yo Miglowie,

Ik ben goed voor 1000 liter meer kan ik niet kwijt, ik heb een bus met laadlift en een IBC.
    Dus ik wil wel meedoen als er nog meer kandidaten komen.

Drappie
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Ik heb ook wel intresse voor 800-1000liter.

gr Ton
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Stokers,

Als ik de boel op heb, schat zo tussen bouwvak en kerst, dan ga ik mee voor 1200 litertjes.

Tim
  • edited March 2007
    DELETED
  • edited March 2007
    DELETED
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Miglowie: Ik heb begrepen dat de eerste hoeveelheden onderweg zijn die voldoen aan de Weihanstephan norm.
  • edited March 2007
    DELETED
    edited March 2007
    Miglowie: een eerste monster wordt onderzocht (of is reeds gebeurd) in een bekend Duits lab. Deze is van een proefzending van 20000 liter. Let bij de aanbiedingen ook op of ze uit Nigeria komen. Want die zijn in één ding heel erg goed. :lol:
  • edited March 2007
    DELETED
  • Arne But PPO Newbie
    edited March 2007
    Miglowie, wij hebben op dit moment 2 tankcontainers a 25000 liter in omgeving apeldoorn staan voor Rapsol,ik wil wel eens kijken voor deze inkoop of we er nog 2 tanken bij kunnen krijgen.
    alleen ik zou wel eerst de goedkeuring van Ruud en Elsbett willlen hebben voor dat we dit inkopen en weer gaan verkopen.
    het transport vanaf rotterdam doen wij ook zelf,het zijn zee tankcontainers die op een motorwagen hanger staan.
    ik zeg het er wel bij dat wij niet aan privepersonen normaal leveren.
    dat kan verandert worden alleen bij afname van meer dan 1000 Liter.

wij zijn op dit moment nog bezig onze website te ontwikkelen betreft leveringen van:

Sojaolie
    Rapsol
    Ad-Blue
    tank instalaties
    IBC Tanks met pomp

zodra de website weer online is laat ik het wel even weten.

Arne But
    www.pflanzenol.nl
    www.ppo-logistics.nl
    Apeldoorn
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    [quote=Ruud S]Miglowie: een eerste monster wordt onderzocht (of is reeds gebeurd) in een bekend Duits lab. Deze is van een proefzending van 20000 liter. Let bij de aanbiedingen ook op of ze uit Nigeria komen. Want die zijn in één ding heel erg goed. :lol:

Ze komen allemaal uit Nigeria :( Ik heb voorgesteld dat ze 10 vaten van 200 liter sturen die ik betaal na ontvangst (monster). Ik ben ook best goed ;) Inmiddels reactie gehad met de leverhoeveelheden etc. Een monster is gratis, maar: sample is free but customer most pay $250 for freight. Dat vind ik op zich wel te doen voor 2000 liter :lol: Daarna zal ik ongetwijfeld ervaren dat het niet voldoet aan mijn standaarden en het helaas overgaat. Als ik zo al die Nigerianen op kan lichten, wat ze mij ook proberen, kan ik jaren Jatropha rijden zonder contract.
  • edited March 2007
    DELETED
    edited March 2007
    Miglowie: Die Nigerianen gebruiken de prijs als lokkertje. Alle lage aanbiedingen gaan via dit land. Bij meerdere soorten olie. Als er in dat land echt zoveel lag, dan hadden ze allang een opslag in bijvoorbeeld Rotterdam gehad. Tenminste dat denk ik. In andere landen in Afrika en ook in India wordt veel serieuzer met deze materie omgesprongen.
    Het volgende verhaal werd mij twee weken geleden verteld: Iemand kocht een behoorlijke plas olie in Nigeria. Hij wilde van alles zeker zijn, dus controleerde de olie in de haven van vertrek. Het schip vertrok en hij betaalde een deel. Hij vloog terug naar Nederland en het schip voer vrolijk weer terug naar de haven :lol: :lol:
    edited March 2007
    pjotter said:

he RAT. komt nu de ware aard naar boven

Nee hoor pjotter, maar ik hou er niet van als ik belazerd word. En net als de reactie van Ruud, ze lichten je op waar je bij staat... Ik vraag ook netjes een monster, onder de voorwaarde dat ik kan betalen bij aflevering. Ik betaal niks vooruit, pas als ik de 10 vaten voor m'n deur heb staan. Moet er natuurlijk nog geen water ofzo inzitten natuurlijk :P
  • edited March 2007
    DELETED
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Moet die poll niet aangepast worden?
    Kun je de opties 1 en 3 bij mekaar gooien.
    edited March 2007
    pjotter said:

was :wink: vergeten: humor Miglowie :lol: .

maar beantwoord mn eerder gestelde vragen en die van stoterstangen is als je kunt.

k vind t een hele onderneming dat zaken doen overzee, en blijf denken dat je eem mega partij moet halen.
    of zie ik dat verkeerd

Het is ook een hele onderneming. Alleen ik denk iets verder dan m'n eigen tank en zat te denken om samen olie te kopen/importeren als het zuivere koffie/olie blijkt. Intussen reageren Ruud en Arne But dat ze er ook mee bezig zijn en dat vind ik ook erg interessant. Ik ben gewoon niet bang om eens gek te doen. Wat houdt me bijvoorbeeld tegen om een jatropha-station op te zetten... Dan stimuleer je de locale economie en als het ff kan mijn eigen portemonnee ook. Vandaar dusssss.

Soortelijk gewicht heb ik niet, neem aan dat 1000 liter ongeveer 900 kilo en een beetje weegt. Anders gezegd, 1100 liter in een ton.

Carlo, ik kan volgens mij de poll niet aanpassen. Misschien een van de moddereters.
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Ik doe ook mee.
    edited March 2007
    Heel goed initiatief, ik doe ook mee.

gr Ton
  • SinnefjildSinnefjild PPO Addict
    edited July 2007
    Hoe staat het met dit onderwerp???
    Is Udo bevorderd tot kapitein van een schip vol jatropha olie?l
    edited July 2007
    Yo Miglowie, ben jer nog mee bezig??
    een maat van me woont al jaren samen met een Nigeriaanse. Ik kom daar eigenlijk nooit meer sinds ie een degelijk gezinnetje heeft....
    Toevallig belde ie me net omdat ie een zoontje heeft gekregen, heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om ff naar olie te vragen.
    Volgens hem moet je nix uit Nigeria bestellen, te corrupt!

gr Ton
    edited August 2007
    Ik ben er voor het laatst mee bezig geweest met iemand uit India, daar zou een tankcontainer van 20 ton gefilterd op 1mu op $1,60/liter komen en dan staat ie in Rotterdam, dus nog niet hier.
    edited August 2007
    Beetje aan de dure kant dus...

gr Ton
  • udoudo Super Moderator
    edited August 2007

Hoe staat het met dit onderwerp???
    Is Udo bevorderd tot kapitein van een schip vol jatropha olie?l

Que?
    Waar blijft mijn opslag dan!?!!

Ik wacht op de volgende bijeenkomst van het sleutelclubje want de onderdelen zijn nu echt nagenoeg compleet qua basis. (loctite en een 1/2" pilaartje nog naast de 15mm koelwaterslang)

Als die olie hier staat doe ik garag mee, maar qua Nigeria heb ik weinig ervaring, anders dan met 411 scams enzo.
    Waar staat de info over de stookbaarheid van die jatropa olie?
  • MUE Aachen PPO Newbie
    edited August 2007
    :)
    Wo kan ik 25 MT (27000 liters) jantropa olie kopen?
    stur me an email
    best in duits oder english.
    wat moet ik betaalen voor dese 25 MT

[email]Meere@gmx.de[/email]
    Dank je wel
    edited August 2007
    Een van onze mede forumleden is nu in India vanwege jatropha olie. Ik ontving gisteren een sms'je van hem. Hij keek in ieder geval zijn ogen uit.
    edited August 2007
    Stokers,

AT REGAL OILS LIMITED. We have JATROPHA OIL at $220 USD per mt CIF to your port

$220 per ton en ook nog CIF???

Wie weet wat de import taxen zijn op dit goedje?

Tim
    edited August 2007
    Tim, Nigeria...
    edited August 2007
    Miglowie,

CIF betekend aan de deur... In dit geval zal dat wel haven Rotterdam zijn.

Zo gek is dat toch niet, rij jij der even heen met de trekker en hoppa, we kunnen JPPO tanken.

Tim
    edited August 2007
    Ik bedoelde meer als in: als je zaken doet met Nigeria weet je nooit of je krijgt waar je voor betaalt. Misschien krijg je uberhaupt niks.

Lijkt me wel een leuk ritje, container achterop en weer terug. Afgezaagde AK47 onder het bed, dubbelloops ernaast en gewoon laten vullen die tankcontainer.
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2007
    Ik vind dat de patatridder niet moet zeuren en in zijn truck moet stappen en zelf die olie gaat ophalen...in Negeria :P
Sign In or Register to comment.