Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Mercedes 250D break '89

soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
edited March 2013 in Mercedes
Mijn overbuur verkoopt zijn mercedes 250D. Het is een 2.5L 5-cylinder diesel met 200.000km op de teller. Altijd perfect onderhouden, om de 5000km naar de garage (i.p.v. 10.000), ziet er als nieuw uit (behalve wat roest aan de uitlaat). De motor draait mooier als die van onze berlingo wanneer die pas nieuw was en ziet er als nieuw uit.
Hij heeft airco, automatische versnellingsbak (voor of nadeel?), ABS, cruise control en... Een lijnpomp als ik me niet vergis.
Damn damn, waarom heeft hij hem geen drie maanden eerder verkocht? Shit...Wat nu? De Xsara verkopen en deze overnemen? Mijn vader is ook geïnteresseerd maar ik heb hem al gezegd dat als hij weigert te PPO-en met de auto dat hij em niet eens mag kopen van mij (verbruikt wel wat)...
Zo, is er wat meer info over deze auto's en wat is hij waard? Hij vraagt €4000.
100% KZO is dat mogelijk zonder ombouw?

Grtz
«13456

Comments

• browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Ik denk dat de prijs fatsoenlijk is. Je hebt het over een ruime auto met veel 'moderne' snufjes en goed onderhouden. Daarbij is 200.000km ook niks voor een Mercedes natuurlijk. Maar het rijden in een Xsara is wel prettiger vind ik.
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    brownie said:

Ik denk dat de prijs fatsoenlijk is. Je hebt het over een ruime auto met veel 'moderne' snufjes en goed onderhouden. Daarbij is 200.000km ook niks voor een Mercedes natuurlijk. Maar het rijden in een Xsara is wel prettiger vind ik.

Het eerste deel sluit ik me absoluut bij aan, alleen dat het rijden in een Xsara prettiger is, ik denk het niet. Het blijft een kleine, relatief lichte auto, terwijl je in de Mercedes lekker zit en je sommige dingen wel beter voelt, maar de meeste oneffenheden worden totaal gladgestreken. Ik zou zeggen, rij een rondje, onderhandel wat en als het je bevalt, gewoon kopen. Ruimte zat en het rijdt als een dijk. Vooral met die automaat, airco en cruise-control

Nadelen:
    Iets duurder in onderhoud, hogere wegenbelasting, verzekering en schrik niet van 9l/100 km als je "zuinig" rijdt.
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    pjotter said:

ps bj 1989 : 4000 eurie is veel te duur.
    van de andere kant: als je zeker weet dat de kilometers kloppen.
    en t is echt een smetteloze benz.

hebt ie m als nieuw gekocht, of word ie nu 3e hand.
    je weet nooit wat de vorige eigenaar uitgespookt heeft

Hij is echt mooi. De motor ziet er beter uit dan die in mijn xsara of de berlingo (beiden ca. 110.000km). Verder niks roest, echt niks, geen krassen en interieur als nieuw. Ik probeer morgen eens wat foto's te maken.
    We kennen de eigenaar (onze overbuur) redelijk goed en hij heeft em nieuw gekocht. (wij wonen daar al langer dan hij de auto heeft) Het was een Mercedes voor één of andere sjeik in saoudi arabi maar uiteindelijk is de verkoop niet doorgegaan. In het fabriek is het originele serienummer doorgekrast (stempel) en een nieuw erin gestempeld. Het originele document van de fabrikant (mercedes duistland) is erbij. Op het keuringsbewijs staat dit vermeld, verder niks.

Owja, ik vind dat SARA ook beter rijdt :lol: (zo één zou je mogen wissen, en zelfs dan)...

Grtz
  • edited March 2007
    DELETED
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Tja Soapwater,

Klinkt erg aantrekkelijk die prijs ook, wellicht kun je je licht ook eens opsteken op het www.Mercedesforum.nl, ik zelf heb er al een schat aan informatie gekregen. Zie hier maar eens http://www.mercedesforum.nl/forum/viewtopic.php?t=4460
    Technische gegevens kun je vinden op : http://www.mercedesforum.nl/forum/viewtopic.php?t=5575 moet je je wel even registreren. Of anders hier: http://www.budgetbenz.nl/baureihen.php W124

Ook zou je eens een posting kunnen wagen om de waarde in te kunnen schatten, maar ook ik vind de prijs billijk zeker op basis van de beschrijving die jij geeft.

200.000 Km betekent bij Mercedes dat ie bijna ingereden is.....
    Voordat ik deze kocht, heb ik een proefrit gemaakt met een W124 uit 87, die had 770.000 erop zitten was een 6 cylinder en die reed als een zonnetje, zag er redelijk uit en moest toch ook nog bijna 4000 kosten.

Ik rijd er nu bijna een jaar in die van mij, en moet zeggen het bevalt me prima hoor. Het verbuik ja, nou ik moet zeggen valt me niet tegen hoor, maar met een automaat is het wel heel sterk afhankelijk van de stand van je rechtervoet. Ik zelf heb op de lange stukken op de Franse tolweg toch nog zo'n 1:14 kunnen halen.

Ze zeggen dat goede auto's maar een ster nodig hebben he :lol:

groetjes,
    Ingmar
    image
  • MB190 PPO Newbie
    edited March 2007
    Kopen, nu, direct, toute suite. (als de auto verder in goede staat is) Maar aan je bericht te lezen is dat ook. Dit is namelijk de aller, aller, aller beste motor die er bestaat om op ppo te rijden, alle merken incluis. Voor de bestwil van de motor kun je wat aanpassingen doen, maar in princiepe rij je hiermee 100% zonder problemen. Lijnpomp, snelgloeiers, beste verstuivers die er bestaan voor ppo. Wat wil je nog meer? Ja, hij verbruikt 9l op 100, maar de motor is net ingelopen en gaat bij normaal gebruik never nooit niet stuk. De caros zal eerder verroest zijn. En dan sturen ze hem naar Marrokko voor een nieuw leven. Geloof me, er is geen betere ppo motor op de markt. Vergeet de XSare, hiermee rij je naar Spanje (op en neer) en stap je nog fit uit.

Als je hem niet koopt, stuur maar een pm met foto's. Als die goed zijn wil ik hem ongezien kopen voor 4000!
    Groeten,
    Michel
    MB 240D automaat
    edited March 2007
    Ik ga vannamiddag eens kijken en wat foto's nemen. Als wij hem niet kopen, speel ik alle info door zodat deze auto misschien nog wat van ppo kan genieten...

Grtz
    edited March 2007
    Nee klopt bijna niet kapot te krijgen, daar moet je heel wat voor doen. Eigenlijk zonde dat ze dat bij The fifth gear toch gedaan hebben he, maar moest wel heeel heeel wat aan te pas komen. Ach Engelsen hebben wel meer vreemde gewoontes toch ?
    http://www.mercedesforum.nl/forum/viewtopic.php?t=6728&highlight=w124+tips

Succes bij het kijken en de foto's zien we graag.

Ingmar
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Ik wil ook een foto zien want ik weet nog steeds niet om welk type het gaat :oops:
    edited March 2007
    Misschien helpt dit ?
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W124

Gr. Ingmar
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Ook ik denk dat de prijs wel oke is voor zo'n auto.
    Echter ik kan niet in je portomonee kijken, je hebt de xsara nog maar net namelijk. Als je het doet wens ik je veel succes met het verkopen van 1 van je Citroens.

Een ex-collega van me kocht in 96 een nieuwe c220 diesel(geen cdi). Bij 90dkm was de auto pas goed los, te merken aan het dalende brandstofverbruik en soepeler rijgedrag. Dus met 200dkm issie gewoon goed ingelopen, meer niet 8) 8) 8)

groeten Ton
    edited March 2007
    De buurman was niet thuis, dus ik heb alleen even snel foto's van de buitenkant kunnen maken... Spijtig want onder de kap ziet alles er nog nieuwer uit...

image

image

image

Ik denk niet da't we'm gaan nemen wegens te groot, te duur qua onderhoud en taks en een te hoog verbruik. Ik ben nog jong, en zo'n flashy blauwe Xsara past beter bij me, maar als er geïnteresseerden zijn? Het zou zonde zijn dat hij verder op diesel moet rijden... Ik kan u het adres van de buurman wel geven. En nee, geen spam... Ik heb er geen belangen bij.

Grtz
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Goh...dat is wel een erg mooie! Ook nog een stationwagen...

Zoals Carlo dat zou zeggen: Gggeill...

Maar ik kan het echt niet betalen om hem te nemen. Helaas. Anders had ik hem geadopteerd.
    edited March 2007
    *Miglowie kijkt in alle zakken of hij nog ergens 4000 euro heeft rondslingeren, maar helaas. Voor een ieder die dit wel kan besteden, get it while you can.
  • apktje PPO Burner
    edited March 2007
    Voor de liefhebbers, als het een Belgische auto is komt er nog aardig wat BPM bij omdat het een diesel is en nog geen 25 jaar oud. U bent gewaarschuwd.

Groet APKtje
    edited March 2007
    apktje said:

Voor de liefhebbers, als het een Belgische auto is komt er nog aardig wat BPM bij omdat het een diesel is en nog geen 25 jaar oud. U bent gewaarschuwd.

Groet APKtje

Reken op hooguit 750 euro denk ik omdat de auto al wel meer dan 15 jaar oud is. Je betaalt dan nog maar 10% van de originele BPM.
  • apktje PPO Burner
    edited March 2007
    Beste liefhebbers,

De bpm valt volgens mij iets hoger uit, voor benzine auto's krijg je € 1540,- korting op de te betalen bpm, maar op dieselauto's geldt een toeslag van € 328,-.
    Voor de zekerheid heb je de nieuwwaarde van de auto nodig.
    Meer informatie vind je op www.douane.nl

Groet APKtje
    edited March 2007
    apktje said:

Beste liefhebbers,

De bpm valt volgens mij iets hoger uit, voor benzine auto's krijg je € 1540,- korting op de te betalen bpm, maar op dieselauto's geldt een toeslag van € 328,-.
    Voor de zekerheid heb je de nieuwwaarde van de auto nodig.
    Meer informatie vind je op www.douane.nl

Groet APKtje

Voor een peugeot 505 Break (vergelijkbaar met de 250D Station) betaal je 540 euro, mits ouder dan 15 jaar. De mercedes zal destijds iets duurder geweest zijn, dus zal iets meer BPM kosten, maar met 750 euro moet het wel betaald zijn, denk ik. Totaal zal zijn 10% van 45% (=4.5%) van de catalogusprijs.
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Type vervoermiddel % netto catalogusprijs ---- Verminderingsbedrag----Vermeerderingsbedrag
    Personen-/ bestelauto's
    (geen dieselmotor) 45,2---- € 1.540---- n.v.t.
    Personen-/ bestelauto's
    (met dieselmotor) 45,2--- n.v.t.----€ 328
    Personen-/ bestelauto's
    (met dieselmotor en roetfilter)) 45,2---- € 600--- € 328

Dus ff ergens een roetfilter lenen scheelt je 600,--

Afschrijvingspercentage
    Minder dan een maand 4%
    1 maand of meer, maar minder dan 2 maanden 7%
    2 maanden of meer, maar minder dan 3 maanden 10%
    3 maanden of meer, maar minder dan 6 maanden 15%
    6 maanden of meer, maar minder dan 1 jaar 24%
    1 jaar of meer, maar minder dan 2 jaar 37%
    2 jaar of meer, maar minder dan 3 jaar 47%
    3 jaar of meer, maar minder dan 4 jaar 57%
    4 jaar of meer, maar minder dan 5 jaar 66%
    5 jaar of meer, maar minder dan 6 jaar 72%
    6 jaar of meer, maar minder dan 7 jaar 77%
    7 jaar of meer, maar minder dan 8 jaar 82%
    8 jaar of meer, maar minder dan 9 jaar 86%
    9 jaar of meer, maar minder dan 25 jaar 90%
    25 jaar of meer 100%
    edited April 2007
    Hij staat nu officieel te koop. Ik heb een tijdje getwijfeld, net als mijn vader maar ik ga verder met de xsara. De hogere taks en het verbruik zitten me wat tegen. Met de Xsara verbruik ik nu 5,7l/100km en met deze auto zou dat 10l/100km worden bij rustig rijden.
    Hij staat dus te koop en de verkoper (buurman) heeft laten vallen dat ik em kan hebben voor 3500 Euro, dus misschien kan een PPO-er hem ook zover krijgen...
    Zonde als zo'n auto diesel te drinken krijgt (bijna even erg als die opgefokte SUV's) brrr...

Grtz 8)
    edited May 2007
    Mijn vader is toch tot aankoop overgegaan. De auto moet alleen nog gekeurd worden voor verkoop door de verkoper en dan is hij van ons.
    Nu moet ik hem nog zien te overtuigen om te gaan PPO-en. Ik heb hem al uitgenodigd om naar de meeting te komen met de auto.
    Wat zijn de eventuele problemen bij de eerste PPO-voeding? Vertsopte filters ofzo? Zelfde als bij andere auto's? Direct beginnen met 80-90% of eerst rustig aan? Ombouw is niet nodig heb ik gemerkt?

Grtz
  • edited May 2007
    DELETED
    edited May 2007
    OK, hoogstwaarschijnlijk komt er een platenwisselaar in. Heb ik verder nog wat nodig? Elektrische rommel e.d. is waarschijnlijk niet nodig.
    Hoe zit het met kachelslangen in zo'n auto? WW in serie of parallel? Kwestie van alles al wat te kunenn plannen...
    ME HAPPY :D

Grtz
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2007
    Parallel, anders heb je kans dat er geen water door stroomt als de kachel uit staat...
    edited May 2007
    Dat is zeker Carlo, dat doet mijn Benz ook niet. Als ik de kachel uit heb staan, is bij 120 op de snelweg de koelwatertemp 85, zet ik een van de kachels aan, zakt ie meteen naar 79 om later weer terug te komen op 85.
  • edited May 2007
    DELETED
  • edited May 2007
    DELETED
    edited May 2007
    Maar naar wat ik begrepen heb, moet ik helemaal niks ombouwen (behalve platenwisselaar) om 90% te gaan mixen?? Koude start, geen problemen?

Grtzz
    edited May 2007
    Geen problemen te verwachten. Gewoon 2x gloeien en starten, nagloeien doet ie standaard 40 sec. Even wachten tot ie regelmatig loopt en rustig wegrijden.
    edited May 2007

filters zou ik wel aanschaffen, maar nog niet vervangen.
    zit er veel veel vuilaanslag in de tank, dan merk je t vanzelf en kun je dan de filters uitwisselen.

Filters? Ik zie één brandstoffilter vooraan op het blok geschroefd; Zijn er meer?

Owja, en na een ritje heb ik eens gevoeld en die brandstoffilter wordt echt wel warm. Is die plantenwisselaar noodzakelijk?

Grtzz
    edited June 2007
    Op het hoofdfilter zitten drie banjo's met één aanvoer, één naar de pomp (na het filter) en één met twee aansluitingen: retour van de pomp en retour naar de tank.
    Is dit een soort van KGR zoals ik eerder las en komt een deel van de retour weer bij in het filter of loopt het gewoon rechtdoor naar de tank?
    Zou wel handig zijn :-)

Grtz
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2007
    De retour loopt van pomp naar filter. Als die vol is, loopt het teveel aan retour door naar de tank. Op de plaats van deze banjo zou je makkelijk een 3-wegklep kunnen installeren. Dan kun je kiezen hoe je de reotur terug laat lopen. En moet je geen leidingen inkorten of veranderen. Enkel is je kgr dan ietsje langer dan bij de meesten. Maar ach...

Groeten,
    Nero
    edited June 2007
    nero said:

De retour loopt van pomp naar filter. Als die vol is, loopt het teveel aan retour door naar de tank. Op de plaats van deze banjo zou je makkelijk een 3-wegklep kunnen installeren. Dan kun je kiezen hoe je de reotur terug laat lopen. En moet je geen leidingen inkorten of veranderen. Enkel is je kgr dan ietsje langer dan bij de meesten. Maar ach...

Groeten,
    Nero

Enkele klep richting tank zou dus ook kunnen? Gewoon open zetten als en dan kan de retour naar de tank, sluiten en je hebt KGR...
    Interessant. Maar waarschijnlijk onnodig met KGR.

Een andere bedenking: De pomp zuigt maar duwt ook de retour naar het filter. Is het dan niet logisch dat de meeste brandstof gewoon circuleert en dat alleen de hoeveelheid die verbruikt wordt aangezogen wordt? (wet van de korste weg??)
    Of zit er nog enige mechanische logica in met een klepje ofzo?

Grtz
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2007
    inderdaad.
    Simpelste weg wordt gevolgd.
    Dus zo laten kan, ofwel alles naar tank kan ook.
    Opties zat.
    Hangt ervan af wat je zelf wil.
    edited June 2007
    nero said:

inderdaad.
    Simpelste weg wordt gevolgd.
    Dus zo laten kan, ofwel alles naar tank kan ook.
    Opties zat.
    Hangt ervan af wat je zelf wil.

Dus toch een soort van KGR waar de lucht/overtollige brandstof naar de tank loopt. Dan laat ik het lekker zoals het is denk ik.
    Gewoon platenwisselaar in de aanvoer zal volstaan dan vermoed ik.

Grtz
    edited June 2007
    Dat denk ik sowieso soapwater. Als die van je pa het net zo doet als de mijne (en waarom niet, we hebben hetzelfde blok) Zal ie waarschijnlijk zonder problemen starten en rijden op PPO alsof het diesel is. Wel even 2x gloeien als het wat kouder is, maar misschien zijn mijn gloeiers gewoon minder aan het worden.
  • edited June 2007
    DELETED
  • sauspasta PPO Burner
    edited June 2007
    Ik wil mijn systeem zo bouwen dat ik start op dino, éérste schakeling brandstof "in" apo en de retour nog richting dinotank. Vervolgens, als de brandstofpomp vol met apo is , de tweede schakeling , retour ook naar de apo tank.
    De reden is, dat ik geen dino in de apo tank en binnen in de auto, wil.

Vraag, Als je 100% APO retour nog via je (dino)brandstoffilter laat lopen is er dan een grotere kans op lucht of schuim.

vrgr Niels
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2007
    sauspasta said:

Vraag, Als je 100% APO retour nog via je (dino)brandstoffilter laat lopen is er dan een grotere kans op lucht of schuim.

Je retour loopt toch nooit via je brandstof filter?

Tim :?:
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2007
    Tim said:

sauspasta said:

Je retour loopt toch nooit via je brandstof filter?

Tim :?:
    Bij mijn Benz loopt de retour standaard terug naar de brandstoffilter, heeft dus standaard een kgr. Dit geeft idd een hogere kans op lucht trekken.
    vandaar dat ik een tigerloop heb gekocht.

@soapie, als het meezit ga ik deze week ff zoeken voor een w124 werkplaatsboek in pdf voor je.

gr Ton
    edited June 2007
    sauspasta said:

Ik wil mijn systeem zo bouwen dat ik start op dino, éérste schakeling brandstof "in" apo en de retour nog richting dinotank. Vervolgens, als de brandstofpomp vol met apo is , de tweede schakeling , retour ook naar de apo tank.
    De reden is, dat ik geen dino in de apo tank en binnen in de auto, wil.

vrgr Niels

Lijkt me niet zo handig. Op een gegeven moment heb je zoveel apo in je dinotank dat je niet meer kan starten :)
  • sauspasta PPO Burner
    edited June 2007
    Volgens mij had pjotter ergens in zijn verbouwing steeds last van het stilvallen van de motor op dino.

vrgr Niels
    edited July 2007
    Nieuw filter ligt klaar voor geval van nood, 80 liter KZO staat nog in de schuur te wachten op verbrand te worden.
    Plan is eerst mengen en dan misschien WW inbouwen.
    Maar eerst moet ik wat meer weten voor het geval er wat fout loopt. Hoofdfilter weet ik zitten maar hoe raak ik bij de 'tankzeef'? Kan ik er gemakkelijk bij van binnenuit?

Grtz
    edited July 2007
    Jan,

Volgens FMPO:

Weiss jemand, wie man den Tanksieb bei dem W124T (kombi) entfernt? bzw. wo der sich befindet?

stell' die Karre auf die Hebebühne und schau von unten auf den Tank. An der Vorderseite (wenn ich mich recht erinnere) ist ein großer, runder Stopfen mit (ich glaube 28er) Innensechskant. Wenn Du den 'rausdrehst, ziehst Du das Tanksieb mit 'raus.
    Wenn Du den Tank vorher nicht leer machst, wird's eine Riesengaudi für die Zuschauer . . .

De volgende tekening is van een sedan, maar ik vermoed wel dat het filter in een Touring ongeveer hetzelfde eruit zal zien:
    image
    Groet,
    Ingmar
    edited July 2007
    Bedankt Ingmar!! Ik begrijp echter niet echt wat er staat, kan iemand dat Duits eens vertalen want met babalfish raak ik er ook niet uit...
    Ik heb ondertussen eens onder de auto gelegen. De leidingen komen uit de tank, gaan dan naar voren zo lijkt het. Ik kan nergens een opening vinden om bij de vlotter o.i.d. te komen. Kan het zijn dat de bekleding daarvoor helemaal weggenomen moet worden?
    Vooraan gaat het van metalen leidingen naar rubber. Daarachter komt dan een kunststof wit dingetje met en 90° bocht op het einde. Ik vermoed dat dat een voorfilter is. Daarna gaat het naar het onderste deel van de brandstofpomp (uitwendige mechanische opvoerpomp??) en daarna splitst het op. Eén leiding gaat naar het filter en één leiding gaat ergens anders naartoe, maar dat heb ik nog niet kunnen uitvlooïen...
    Wie o wie kan dit systeem eens uitleggen want ik begrijp het niet helemaal. We willen gewoon voorkomen dat er ergens iets dicht komt te zitten en dat we dan nog in paniek alles moeten gaan zoeken.

Grz
    edited July 2007
    Dat is een terugslagklep, Soapie. Tenminste, dat vertelde Nero me volgens mij.
    edited July 2007
    Jan,

Vrij vertaald:

In de brandstoftank uit staalblik is een aanvoerbeker (67) aangebracht, welke ertoe dient dat bij een laagbrandstof niveau in de tank dat de brandstofvoorziening bij het rijden in bochten wordt voorzien.
    De Brandstofretour loop bij lopende brandstofpomp met hoge snelheid uit de terugloop 70/1, daardoor voert hij de om de aanbeker aanwezige brandstof mee in de aanvoer.
    De hoogte van de brandstof blijft zodoende in de aanvoerbeker gegarandeerd ook wanneer het brandstofniveau onder niveau h komt.

Groet,
    Ingmar
    edited April 2008
    Na duizenden kilometers vlotjes dino verstookt te hebben, heeft mijn vader in een heldere bui mijn pompstation aangezet en 20% PPO getankt. "Wel, rijd goed en ruikt lekker..."
    Eindelijk... Ik kan gaan knutselen.
    Er komt misschien een platenwisselaar en een tweede (backup filter in) maar ik moet er nog eens over nadenken. Ondertussen voer ik het percentage op en hou ik alles in het oog (met een reserve filter in het handschoenkastje)... Maar... Met 220.000km op de teller kan hij eindelijk aan het tweede van zijn vijf levens beginnen :)

Grtz
    edited April 2008
    Jan,

220.000 Km dan is een Benz, zeker als de W124 pas ingereden !!!.
    Succes met het opvoeren van het percentage, ga verder totdat je alseen frietkot over de weg zoeft....

Groetjes,
    Ingmar
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited April 2008
    Pas wel ff op met vuil wat nu uit de tank ed. gaat komen, PPO weekt vuil los wat jarenlang in het brandstofsysteem heeft gezeten.

Groeten,

Easy rider.
Sign In or Register to comment.